Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Om man tror att man ska komma in i ett land som kräver vaccination utan att ha ett vaccinationspass så tror jag man är svagbegåvad.
Om man väljer att inte vaccinera sig så finns det säkert många orsaker till det valet och vad gäller begåvning så tror jag det finns både svagbegåvade och mycket begåvade och alla där emellan som kan tänkas välja att inte vaccinera sig.
De som är intelligenta vaccinerar sig givetvis till minst 95%. De som är riktigt korkade (retarderade) vaccinerar sig nog också (de följer klokare människors direktiv).
Däremot i mellanskiktet. De med tillräcklig intelligens för att bli vårdbiträde i äldrevården, steka hamburgare osv men inte lösa ekvationer. Där hittar vi dem som inte tänker vaccinera sig.
Nu i och med vaccinationspassen kommer de få vad de förtjänar. De får semestra på nån camping i Norrland på sin höjd och förmodligen blir de portade från finare restauranger.
Väldigt bra i min mening. Pestråttor får hålla sig för sig själva och smitta varandra. Dessutom slipper vi intelligenta se deras näsringar och blåfärgade hårsvall och höra deras patetiska kackel om Big brother.
Win win både för folkhälsan och för samhällstrivseln!