2021-03-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, men för den som är över 70 år är det viktigt att du vaccinerar dig om du skall springa runt i miljöer där de vistas.
Vistas? Är det en särskild skör art som vistas i ett habitat?
Varför vaccinerar vi inte riskgruppen över 70 år, och låter de 99,99% under 70 år som ändå klarar sig leva som vanligt? Vi vaccinerar ju inte dig mot HIV när du ska flyga till Thailand. Det har ju funkat skitbra i 30 år ändå.
Citera
2021-03-06, 00:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Landet och befolkningen vill nog gärna släppa in mig, korrupta politiker är dock en annan sak. Hade alla varit som mig så skulle dessa politiker inte kunna göra ett skit, men eftersom de flesta är punglösa fegisar som dig så ser världen ut som den gör...
Det kan jag med bestämdhet säga att det vill de INTE. Jag tillhör dessutom befolkningen så den delen av diskussionen kan vi lägga åt sidan direkt...
Citera
2021-03-06, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det kan jag med bestämdhet säga att det vill de INTE. Jag tillhör dessutom befolkningen så den delen av diskussionen kan vi lägga åt sidan direkt...

Men du din halvpsykopat är inte representativ för befolkningen i stort. Den stora massan, i ALLA länder är trötta på alla dumheter och vill inget hellre än att återgå till ett normalt liv.
Ett normalt liv ditt ashål innebär inget jävla vaccinpass eller annat trams. Så skit ner dig, vilket du förmodligen redan har gjort på grund av din rädsla för viruset...
Citera
2021-03-06, 00:16
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Den stora skillnaden mellan Sverige, och t ex Norge och Finland är att i Sverige lever ca 5-600.000 invandrare i ghetton/parallella samhällen. Finland tar knappt emot flyktingar och i Norge blir dom integrerade. Människor från socioekonomiskt utsatta områden har varit drivande i smittan, vilket även FHM sagt, men fått backa ifrån.

Sverige fick in väldigt mkt mer "tyst" smitta från början av flera skäl. Skidturisterna var inte det stora problemet.

Storstädernas dåliga äldreomsorg där många från ovan nämnda folkgrupp deltidsarbetar är ytterligare än bekräftad faktor till våra höga dödstal i jämförelse med våra grannländer.

Sverige bör jämföras med andra mångkulturella länder som Belgien, UK, Frankrike, Tyskland OM man nu ska jämföra sig med andra länder. Länder har olika förutsättningar av många skäl.

Glädjande nog har Sverige klarat sig riktigt bra när det kommer till ekonomi, vilket kommer att påverka den långsiktiga folkhälsan positivt. Många länder har brutala statsskulder efter detta, som kommer att kosta både liv och hälsa för lång tid framöver.

Vi får väl se, Sveriges arbetslöshet var ju anmärkningsvärt hög innan Covid 19. Bolla med siffror kan man alltid göra.
Citera
2021-03-06, 00:17
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Förstår inte vad du mumlar depressivt om. Fårskocken? Slakt? Det är dina ord.

Jag tror folk kan lyssna om de ges en nyanserad bild av vad som försiggår.

Arbetar för införande av smittskyddsåtgärder i grundskolan.

Allt är inte svart och vitt, skola eller inte skola.

Skolan går att ha öppen och bör vara öppen i den mån det går - med många samlade åtgärder som tillsammans ger skydd mot tex klusterutbrott.

#Munskydd inne i skolans lokaler.

#Maxantal elever i klassrum vilken säkerställer avstånd på 2 meter.
Bänkar istället för större bord.

#Fönster samt dörr öppna 10 cm, drag skapas vilken byter ut rumsluften (gammal utandningsluft) för gammal luft vidare.

#Mat i klassrum med medtagna matlådor.

#Gymnastik endast utomhus samt ej nära kontaktsport. (Grundskolor har gymnastik inomhus under pandemin)

#Mm.

Sanningen?

Sanningen är att barnen mår bra av att må bra.

Mår barn bra av att lära sig att de åsidosätts smittskyddsåtgärder pga myndighetsinducerade lögner?

Ges de hela sanningen?

Men vad bryr du dig?

Du kokar ihop dina egna fantasier, har ett litet syrligt utspel du önskar folk ta del av med syfte

Ägnar mig åt at lyfta frågor gällande barns säkerhet i grundskolan.

Ska jag jobba som din psykolog? Nej tack.

Hur många mail har du skrivit till skolförvaltningen socialstyrelsen arbetsmiljöverket skolverket rektorer mm?

Har jag ett behov av att säga hur duktig jag är? Nej.

Har du ett behov av att klaga på saker?

Verkar så.

Arbetat med detta sen 2020.

Vad är det du vill säga?

Right, inget.

Vad det gäller barn i skolan har jag haft de hemma när skolan haft smittspridning.

Följer läget på skolan.

Efter 100 mail infördes åtgärden barn med konstaterad smitta i hemmet ska vara hemma.

Vi är många som aktivt för samtal med olika instanser gällande grundskolan, mest mejl under omständigheterna men även videomöten, har löpande samtal med föreningen barn skola Covid-19 samt Vetcov-19, även aktiv med föräldragrupp som samtalar med skyddsombud/smittskyddsläkare samt rektor.

Du lägger energi på att projicerar massa random mental sörja ur din egna depressiva hörna.

Du försöker testa mig om jag ska hata dig?

Sorry mitt fokus är på barnen i grundskolan.

Sen varför ska jag hata dig.

Hata inte dig själv heller.

Du lägger energi på att projicerar massa random mental sörja ur din egna depressiva hörna.

På riktigt skrivet av Saurumanmundigheten till mig.
Det måste vara rekord i noll självinsikt

Jag skrattade på riktigt rakt ut när jag läste det där. Jag måste vara den MINST deppressiva här inne.

Dina inlägg däremot känns som att få titta in i en psykotisk värld full av lösrykta citat, neurotiska grymtanden på blandat språk och så skalet förstås...skalet som långsamt ska spricka....och Bruce och douchbags
Citera
2021-03-06, 00:18
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om sjuklövern hade gett fan i att ändra grundlagen senast det begav sig för att göra den mer invandringsvänlig så hade möjligheten funnits att fatta direkta beslut i en pandemi. De i princip kastrerade sig själva direkt motstridigt mot rådande konstitution, ett flagrant brott mot befolkningen. Nu sitter vi dessutom med en strategi som bryter mot både smittskyddslagen och mänskliga rättigheter. Som exempel på det kan nämnas när personalen i äldreomsorgen fick arbeta utan skyddsutrustning i början av pandemin. Även om de rättat till många av felen så här ett år in i pandemin så är misslyckandet ett faktum.

Håller med till fullo, inte ens att gå fort på skidor lyckats vi med. Monumentalt misslyckande.
Citera
2021-03-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen

På riktigt skrivet av Saurumanmundigheten till mig.
Det måste vara rekord i noll självinsikt

Jag skrattade på riktigt rakt ut när jag läste det där. Jag måste vara den MINST deppressiva här inne.

Dina inlägg däremot känns som att få titta in i en psykotisk värld full av lösrykta citat, neurotiska grymtanden på blandat språk och så skalet förstås...skalet som långsamt ska spricka....och Bruce och douchbags

Noll on topic.

Inte min cup of tea.

Känner inte behovet att maniskt rescencera min och andras ”självinsikt” i denna tråd.

Vet inte vad du är för primadonna som rider omkring på dina egna skapade draman.

Personangreppsakademien på parkbänken har öppet 24/7 tar emot nya ansökningar, bara gå ner och sätta dig.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-03-06 kl. 01:08.
Citera
2021-03-06, 00:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Men du din halvpsykopat är inte representativ för befolkningen i stort. Den stora massan, i ALLA länder är trötta på alla dumheter och vill inget hellre än att återgå till ett normalt liv.
Ett normalt liv ditt ashål innebär inget jävla vaccinpass eller annat trams. Så skit ner dig, vilket du förmodligen redan har gjort på grund av din rädsla för viruset...
Jaja, utan vaccinpass lär du inte ens kunna kliva på flyget, så.....jag får önska dig lycka till med resandet i framtiden.
Citera
2021-03-06, 00:43
Medlem
Vaccinpasset kommer nog ändras till att man ska ha ett negativt covidtest när de märker hur många som väljer att inte vaccinera sig.
Citera
2021-03-06, 00:46
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag ska också rösta på ett pari som är för ett vaccinationspass eftersom andra länder kommer att kräva detta för inresa.

Macron håller inte med dig. Du tror väl inte att Sverige håller i taktpinnen?
Citera
2021-03-06, 00:47
Medlem
Vaccinering mot covid-19 kanske måste bli obligatorisk. Frågan väcks i Frankrike sedan nära halva befolkningen ställt sig skeptisk till vaccinering.

Det är efter en opinionsundersökning från Ipsos, där långt över 40 procent av landets befolkning inte svarar ja på frågan om de vill vaccinera sig, som en politisk debatt brutit ut om eventuellt obligatorisk vaccinering för att pandemin ska kunna stoppas.

Varför tvinga folk att vaccinera sig, dom skadar ju inga andra än sig själva?
Citera
2021-03-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vaccinering mot covid-19 kanske måste bli obligatorisk. Frågan väcks i Frankrike sedan nära halva befolkningen ställt sig skeptisk till vaccinering.

Det är efter en opinionsundersökning från Ipsos, där långt över 40 procent av landets befolkning inte svarar ja på frågan om de vill vaccinera sig, som en politisk debatt brutit ut om eventuellt obligatorisk vaccinering för att pandemin ska kunna stoppas.

Varför tvinga folk att vaccinera sig, dom skadar ju inga andra än sig själva?

Med tanke på att det finns biverkningar med vaccinet så kan man inte tvinga folk till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in