Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Men snälla trollkarlen om du nu är så rädd att barnen far illa så varför kör du dom till skolan varje dag?
I din värld är det som att köra dom till slakt så varför? Allmän skolplikt går tydligen före livsfara ändå

Känns som hyckleri från din sida att skriva om fårskocken som inte ser sanningen...
Förstår inte vad du mumlar depressivt om. Fårskocken? Slakt? Det är dina ord.
Jag tror folk kan lyssna om de ges en nyanserad bild av vad som försiggår.
Arbetar för införande av smittskyddsåtgärder i grundskolan.
Allt är inte svart och vitt, skola eller inte skola.
Skolan går att ha öppen och bör vara öppen i den mån det går - med många samlade åtgärder som tillsammans ger skydd mot tex klusterutbrott.
#Munskydd inne i skolans lokaler.
#Maxantal elever i klassrum vilken säkerställer avstånd på 2 meter.
Bänkar istället för större bord.
#Fönster samt dörr öppna 10 cm, drag skapas vilken byter ut rumsluften (gammal utandningsluft) för gammal luft vidare.
#Mat i klassrum med medtagna matlådor.
#Gymnastik endast utomhus samt ej nära kontaktsport. (Grundskolor har gymnastik inomhus under pandemin)
#Mm.
Sanningen?
Sanningen är att barnen mår bra av att må bra.
Mår barn bra av att lära sig att de åsidosätts smittskyddsåtgärder pga myndighetsinducerade lögner?
Ges de hela sanningen?
Men vad bryr du dig?
Du kokar ihop dina egna fantasier, har ett litet syrligt utspel du önskar folk ta del av.
Seen it, vad det något On Topic du ville förmedla som kan hjälpa barnen i grundskolan?
Ägnar mig åt at lyfta frågor gällande barns säkerhet i grundskolan.
Hur många mail har du skrivit till skolförvaltningen socialstyrelsen arbetsmiljöverket skolverket rektorer mm?
Har jag ett behov av att säga hur duktig jag är? Nej.
Har du ett behov av att klaga på saker?
Verkar så.
Arbetat med detta sen 2020.
Vad är det du vill säga?
Right, inget.
Det är inte lätt detta, ska man vara tyst för det tycker du?
Hjälper det barnen eller nyanserar kunskapsläget?
Vem ska ha rätt och sen ska alla vara tysta?
Alla ska ha rätt att göra sin röst hörd.
Läser ditt inlägg, du verkar mest vilja bli sedd samtidigt som du douchar ur och kastar eget bajs omkring dig.
Vad det gäller barn i skolan har jag haft de hemma när skolan haft rapporterad smittspridning.
Följer läget på skolan.
Efter 100 mail infördes åtgärden barn med konstaterad smitta i hemmet ska vara hemma.
Vi är många som aktivt för samtal med olika instanser gällande grundskolan, mest mejl under omständigheterna men även videomöten, har löpande samtal med föreningen barn skola Covid-19 samt Vetcov-19, även aktiv med föräldragrupp som samtalar med skyddsombud/smittskyddsläkare samt rektor.
Du lägger energi på att projicerar massa random mental sörja ur din egna depressiva hörna.
Du försöker testa mig om jag ska hata dig?
Sorry mitt fokus är på barnen i grundskolan.
Sen varför ska jag hata dig.
Hata inte dig själv heller.
Syrlig douchebag-ism blir dålig cirklar av beteenden som håller oss alla fångar där vi alla istället kan göra något.
Det är en balansgång varje dag, sträva sätt upp mål. Rutiner.
Fall inte ur, om du inte jobbar för barnen jobba åtmindstonde för dig och ditt välmående så dina handlingar blir till ledljus dig själv och andra.
Nyper mig själv i armen och gör så varje dag.
Sveriges känslor kommer inte leda oss till högre höjder.
Att tala genom locket av känslor går.
Du är tillåten, bryt igenom.