Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Naturligtvis!
Och jag tror att några större problem har vi inte nu. Möjligtvis lite med den brasilianska och den sydafrikanska varianten.. Men vaccinerna verkar fungera. Det är bara det att viruset fortsätter sin utveckling med escape mutants och kan vi inte begränsa smittspridningen i tid så lär värre mutationer dyka upp så småningom. Sådana som verkligen kan runda immunförsvaret. Jag anser att det finns en påtaglig risk för det då man ser detta i de andra coronavirus som finns bland oss människor.
Det vi behöver göra nu genast, är att sluta låta alla nya mutationer spridas över Världen. Annars kan nya mutationer rasera all immunitet som har byggts upp av infektioner och vaccinationer.
Nästa vinter kan bli en upprepning av nuvarande vinter.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Det är därför oerhört viktigt att vi bromsar smittspridning nu med hjälp av vacciner. Men det räcker inte med att vi i väst ser till att våra befolkningar blir vaccinerade. Vi måste se till att fattigare länder i tredje världen också vaccinerar sina befolkningar. Där ser det än så länge mörkt ut.
Jag håller med om att även fattiga länders befolkningar behöver vaccineras. Men innan det är gjort, så behöver Europa begränsa inresor från andra kontinenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Nej, det blir inte övertygande om man klipper och klistrar i det jag skriver..
Jag brukar klippa i inläggen som jag svarar på, för att det ska bli tydligt vilken del av ett inlägg jag svarar på.
I det här fallet, så gällde mitt svar den del där du anklagade en annan skribent för att vara efterbliven.
Ifall jag inte hade delat upp ditt inlägg, så hade det sett ut som att jag protesterade mot ditt resonemang om Öresundsbron.
Ofta tar jag bort dom delar av ett citat som jag inte avser besvara. Men i det här fallet, så behöll jag resten av citatet, men placerade det lite längre ner.