2021-03-05, 21:21
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det enda jag vill är att leva ifred, inget mer. Dvs att slippa använda någon jävla munblöja eller få min frihet begränsad för att jag inte vill ta något "vaccin".
Du och andra idioter här däremot tar dig friheten att diktera vad andra ska göra, så vem fan är det som har "fin" moralisk kompass av oss?
Jag förstår allvarligt talat inte vad du är rädd för. Ingen kommer tvinga dig att ha "någon jävla munblöja" eller att ta något "vaccin".

Du slipper båda två om du vill.
Citera
2021-03-05, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag förstår allvarligt talat inte vad du är rädd för. Ingen kommer tvinga dig att ha "någon jävla munblöja" eller att ta något "vaccin".

Du slipper båda två om du vill.

Men inte utan konsekvenser. Om min rörelsefrihet ska begränsas, så ska jag väl för fan begå ett brott först? Och att vägra ta ett "vaccin" är inget jävla brott...
Citera
2021-03-05, 21:29
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Men inte utan konsekvenser. Om min rörelsefrihet ska begränsas, så ska jag väl för fan begå ett brott först? Och att vägra ta ett "vaccin" är inget jävla brott...
Det är ingen som tänker begränsa din rörelsefrihet för att du inte vill vaccinera dig. Lugna dig.
Citera
2021-03-05, 21:31
Medlem
AttCzas avatar
Jag tycker att personer som arbetar inom hemtjänsten/äldreomsorgen borde vaccineras. Det borde vara obligatoriskt för dem att vaccinera sig. De arbetar inte med 20-åriga atleter. På grund av personalen i äldreomsorgen/hemtjänsten kan gamlingar bli smittade av en covidvariant som vaccinet inte biter på. Det kan leda till att vi behöver nya vacciner. Som vi vet tar vaccinleveras väldigt lång tid.
Citera
2021-03-05, 21:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Med vilket vaccin?

Vi är fortfarande nettoexportör av vaccin från EU. Teoretiskt skulle man nog kunna strypa den exporten till UK och USA men misstänker det skulle få stora handelspolitiska konsekvenser.

Tror det mesta har löst sig om en månad då kommer fabrikerna ha rampat upp till astronomiska nivåer om nu inget annat händer.

https://www.di.se/live/eu-stor-vaccinexportor-trots-stopp-for-astra-zeneca/
Senast redigerad av raskens 2021-03-05 kl. 21:48.
Citera
2021-03-05, 21:33
Medlem
Astra Zenecas covid 19-vaccin

är den farlig?
Citera
2021-03-05, 21:37
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
I know!!!!!

Wtf Aktuellt borde sända dygnet runt om dessa barn tills grundskolan inkluderar ALLA smittskyddsåtgärder.

Sen pandemins start, 1 år! -ges barn knappt : 1 kvm. (30 barn 30-35 kvm)

Trots vetenskapen visste så lite, vet så lite (0), om hur covid/långtidscovid påverkat/påverkar barn.

Barn har hjälm, snyts, hjälper kamrater.

Men att utsätta barn för allmänfarlig samhällsfarlig smitta klass 3 tycker staten är ok!

I grundskolan sitter barnen sen 1 år> ”som vanligt” och delar luft.

Alla utbrott i grundskolan, 100+, med kluster smitta skett = asymtomatisk.

Inte ens ”stavlängds” avstånd.

Random dessutom munskyddad 10 minuters mataffärshoppare ges 10 kvm!

Arbetsmiljölagen gäller fom förskolan.

Sverige bryter mot lagen.

Regioner gör ”olika”, skandal.

Vissa barn skyddas andra inte.

Googla Gunilla Kapla Sälen Corona, får ni se.

-”Vi fixar och trixar, men smittan sprids, vi får hoppas”

*no comment*

DETTA SAMTIDIGT SOM LÅNGTIDSSJUKA BARN ÖKAR I HELA SVERIGE, FALL AV MIS-C.

Kognitiva dissonans låsningen äventyrar barn över hela Sverige.

Och folk diskuterar intyg!

Men snälla trollkarlen om du nu är så rädd att barnen far illa så varför kör du dom till skolan varje dag?
I din värld är det som att köra dom till slakt så varför? Allmän skolplikt går tydligen före livsfara ändå
Känns som hyckleri från din sida att skriva om fårskocken som inte ser sanningen...
Citera
2021-03-05, 21:40
Medlem
Jag var idag i ett av de centrum som tillhör området i Stockholm. Jag kan säga att det inte var många som följde regeln max en person vid bordet i restauranger. Eller så har de slagit ihop sina bord, inte mycket avstånd var det där i alla fall. Jag hoppas att det ska kontrolleras...
Citera
2021-03-05, 21:47
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
https://www.aftonbladet.se/family/a/OQjPnk/lakaren-om-langtidssjuka-barn-sa-vanligt-ar-det

Det är lätt att bli uppskrämd i dessa tider också.
Dom flesta av barnen har varken ett positivt coronatest eller antikroppstest. Det finns många anlednimgar att må dåligt i en pandemi som Malin Ryd överläkare och verksamhetschef på astrid lindgrens barnsjukhus säger. Dom ser till att barnen får träffa ett team bestående av läkare, fysioterapeut, psykolog och kurator.

Dom flesta har alltså fått diagnosen av en allmänläkare utan att ens bevisat varit sjuka i corona.
Statistiskt så är det självklart väldigt liten risk att råka ut för detta med tanke på att förmodligen 100000-tals barn blivit smittade. Men det är ändå för djävligt egentligen, men som sagt man blir avtrubbad när folk dör varje dag.

Hur som helst har 214 barn fått diagnosen Långtidscovid, vad det nu betyder, av läkarna på Astrid Lindgrens. Och de vet vad de sysslar med. Och jag tror att ingen åker till dit om man inte måste i dessa tider, så det är nog rätt allvarligt för många.
Citera
2021-03-05, 22:03
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag var idag i ett av de centrum som tillhör området i Stockholm. Jag kan säga att det inte var många som följde regeln max en person vid bordet i restauranger. Eller så har de slagit ihop sina bord, inte mycket avstånd var det där i alla fall. Jag hoppas att det ska kontrolleras...
Och ingen hade munskydd på sig, förutom någon kines eller pensionär här och var?

Citat:
Observera att munskydd inte ersätter regeln att undvika nära kontakt och att hålla avstånd. Använd engångsmunskydd i situationer där nära kontakt, under längre tid i inomhusmiljö, inte med säkerhet går att undvika. Vi rekommenderar därför munskydd i till exempel affärer och andra butiker.
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/om-det-nya-coronaviruset/nya-regionala-rekommendationer-for-stockholms-lan/
Citera
2021-03-05, 22:06
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Nja jehovas nekar ju också vetenskaplig vård och det är ju lagligt då det är fritt att bestämma över sin kropp i Sverige.
Citera
2021-03-05, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är ingen som tänker begränsa din rörelsefrihet för att du inte vill vaccinera dig. Lugna dig.

Jaså? Så jag får åka utomlands utan att ta "vaccinet" först? Tillåt mig tvivla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in