Citat:
Tack! Ska kolla upp detta. Och tänkte även jämföra med "gamla testamentet"
(Ber om ursäkt, fredags-skämt)
"Något som religiösa inte gör är att granska sin egna bibel"
Och än har jag inte blivit religiös. Senaste boken pekar helt åt andra hållet...
Tycker dock inte TP är mer oärlig än andra författare... det är så dom jobbar.
Dock kanske det blivit mer tydligt här och nu?
(Ber om ursäkt, fredags-skämt)"Något som religiösa inte gör är att granska sin egna bibel"
Och än har jag inte blivit religiös. Senaste boken pekar helt åt andra hållet...
Tycker dock inte TP är mer oärlig än andra författare... det är så dom jobbar.
Dock kanske det blivit mer tydligt här och nu?
1. tycker du TP reder ut för läsaren hur OP vänds efter mordet? SEs uppgift om ryggläge stämmer om vi läser SGs vittnesmål.
2. Tycker du det är ärligt att påstå i boken att AB inte uppträdde berusat på mordplatsen vilket TP hävdar i sin bok.
3.Tycker du TP förklarar för läsaren vad skillnaden mellan ett signalement och ett utpekande är när han använder just orden "peka ut" då han refererar till signalement?
4. Tycker du det är ärligt av TP att "glömma bort" HOs uppgift att SE pratade några minuter med honom efter utstämpling innan han gick ut på gatan?
5. Tycker du det är ärligt av TP att bortse ifrån att väktaren på Skandia kopplar SEs återkomst från middagen till sin ankomst till jobbet 20.10-20.20 och "stöper om" den tiden till "CA 21.05"? Hur går det ens till?
6. Tycker du det är ärligt av SE att låtsas om som om LJ inte kom promenerande efter mordet från tunnelgatan med en uniformerad polis och att detta var ett gyllene tillfälle för SE som varande på mordplatsen att också haja till och studera LJs utseende?
7. Tycker du att det är etiskt att ha en bild på SE i köket hos vapensamlaren med en annan bild under med suddade ansikten från hans vapenrum? Varför får det mig att tro att TP vill att man ska koppla ihop SE med vapen?
8. Varför blandar man in historier om hur MUF kastar pil på bilder på Palme i källare i Täby då det helt saknas uppgifter om att SE höll på med detta?
9. Varför innehåller boken om SE långa partier om Stay behind utan koppling till SE?
10. Varför insinueras det att SE bodde nära en person som stod bakom Contra i Täby? Vad har det ens att göra med SE?
Nej. Återkom när du läst boken igen så inser du att normala författare som inte enbart är ute efter att dupera sina läsare inte jobbar på det här sättet.
Edit: Uppgifterna som TP planterar i början av boken om EAP låter han hänga i luften, men plockar bort i slutet på boken då utredning har visat att det bara är hittepå. TP visste så klart hela tiden att det inte fanns substans bakom, men låter inte sina läsare få veta detta förrän i slutet av boken. Ett medvetet oärligt sätt att skriva böcker som andra författare sällan utnyttjar i böcker baserade på verkliga händelser enligt mig.
Edit 2: Kan vi beslå TP med att ljuga i sin bok eller ändra texten mellan upplagorna, kan detta vara ett tecken på att TP kan ha mördat OP enligt SEktlogiken!
Edit 3: Att TP genomgående redigerar bort allt som talar för att SE är ett oskyldigt vittne varande på mordplatsen i SEktbibeln sänker mitt förtroende för guldspadejuryn till rostig skräpklass!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-03-05 kl. 21:57.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-03-05 kl. 21:57.