Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
En journalist som är beroende av sina läsares donationer riskerar att försöka ligga sina läsare till lags. Ganska mänskligt på ett sätt. Jag tror inte jag kommer få läsa något avslöjande av Lamotte om rasismen inom SD, exempelvis.
Du har en poäng, men skulle inte säga det gått riktigt så långt. Skillnad på medier och medier också. Nyheter24 handlar mer om klick än SVD.
Jag menar att man bör vara mer kritisk mot Lamotte än DN, till exempel. Jag menar att DN oftast är en mer trovärdig källa. Men beror ju på sammanhang och så med. Vad det handlar om för uppgifter.
Fattar inte varför du så ofta drar igång liknande sidodiskussioner men jag vet att det iaf inte är av misstag.
DN har ju gjort en sak av sin agenda-sättande journalism, den har märkts av rätt rejält.
Väldigt många skulle nog säga att dom skyr DN som elden t.o.m.
Nu är detta ingen hyllning till Lamotte alls men jag hade nog hellre talat med honom än Kjöller tex. DN är en rest av den gamla mediala hegemonin och dom försöker oförtrutet köra sitt race som en tyrannosaurus som springer rakt emot nedslagsplatsen.
Det håller så länge det håller, som Kim jong sa.