2021-03-05, 22:26
Medlem
SAS plus några fler, så kallade anti-rasister torgförde i sina reklaminslag att dylika tendenser måste vi vänja oss vid. SAS, har ni sålt fler flygbiljetter på grund av detta dåd? Antagligen har dom det då antalet svenskar som vill lämna Sverige för gott torde vara i maxläge nu.
Citera
2021-03-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jaså dom ledde utredningen mot Akilov, och alla mål som handhas av säpo så är det riksenheten för säkerhetsmål som tillhandahåller åklagare.

Ja du förstår väl inte att när ett terrorbrott hamnar i domstol och åtal väcks så släpps även en FU.
Det skedde alltså i Akilovfallet. Så nu har du lärt dig något nytt i dag.

Är du schizofren? Du talar emot dig själv gång på gång nämligen.

Senaste (18:40): Både polisen och SÄPO utreder eventuella terrorkopplingar.
Presskonferensen tidigare idag: "Vi utesluter inte terrormotiv i det här läget"
Citera
2021-03-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Hur kan GM förneka brott och dessutom i samband med detta slå näven i bordet i vrede? Han säger sig enligt uppgift vara oskyldig... Menar han detta i någon bildlig bemärkelse?

Knarkande, muslimsk afghan. Låg IQ. Låg impulskontroll.
Citera
2021-03-05, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Har inte sett några riktiga källor angående det och folk påstod ju först att barnet blev knivskuren, så överlag känns det lite diffust rent sanningsmässigt.

Ja, det låter väl väl lite för grymt. Hur uppkom det ryktet? Har för mig att ett vittne nämnde det i en direktsändning, men det verkar ha tystats ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Var skolbarnen ute på rast? Skulle tro att han var stressad när sökte efter nya offer.
Det är i princip alltid minst 1-2 klasser ute på rast, tror aldrig jag gått förbi dagtid utan att det springer runt typ 30 barn. Just vid den tiden är det också många elever från Njudungsgymnasiet som går från norra delen av stan ner mot resecentrum och andra som cyklar till/från vårdcentralen och äldreboendet som också ligger lite norrut. Helt folktomt var det nog inte.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som sagt, han behöver inte uppge de för polisen. Eller polisen kan strunta i att anteckna det.
Men nu har vittnet yppat det så det blir svårt att förneka det. Antagligen bandar LaMotte sina intervjuer för att undvika just det här.
Citera
2021-03-05, 22:30
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jaha, jag utgick ifrån att du kände till vad som sker när det är ett terroristbrott, men det har du helt missat. Du har alltså ingen som helst aning om att säpo utredde Akilov för det har du inte sett. Du kan inte svensk lagstiftning gällande terrorbrott men du tror på Lamotte. Bra då vet jag.
Såvitt jag vet så pågår utredningen fortfarande men du kanske är synsk.
Citera
2021-03-05, 22:31
Medlem
Citat:
En journalist som är beroende av sina läsares donationer riskerar att försöka ligga sina läsare till lags. Ganska mänskligt på ett sätt. Jag tror inte jag kommer få läsa något avslöjande av Lamotte om rasismen inom SD, exempelvis.

Du har en poäng, men skulle inte säga det gått riktigt så långt. Skillnad på medier och medier också. Nyheter24 handlar mer om klick än SVD.

Jag menar att man bör vara mer kritisk mot Lamotte än DN, till exempel. Jag menar att DN oftast är en mer trovärdig källa. Men beror ju på sammanhang och så med. Vad det handlar om för uppgifter.

Fattar inte varför du så ofta drar igång liknande sidodiskussioner men jag vet att det iaf inte är av misstag.

DN har ju gjort en sak av sin agenda-sättande journalism, den har märkts av rätt rejält.
Väldigt många skulle nog säga att dom skyr DN som elden t.o.m.

Nu är detta ingen hyllning till Lamotte alls men jag hade nog hellre talat med honom än Kjöller tex. DN är en rest av den gamla mediala hegemonin och dom försöker oförtrutet köra sitt race som en tyrannosaurus som springer rakt emot nedslagsplatsen.

Det håller så länge det håller, som Kim jong sa.
Citera
2021-03-05, 22:31
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Det är i princip alltid minst 1-2 klasser ute på rast, tror aldrig jag gått förbi dagtid utan att det springer runt typ 30 barn. Just vid den tiden är det också många elever från Njudungsgymnasiet som går från norra delen av stan ner mot resecentrum och andra som cyklar till/från vårdcentralen och äldreboendet som också ligger lite norrut. Helt folktomt var det nog inte.
Förmodligen därför terroristen sökte sig dit. Hur går snacket i Vetlanda? Fler som hört alluh akhbar?
Citera
2021-03-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Är du schizofren? Du talar emot dig själv gång på gång nämligen.

Senaste (18:40): Både polisen och SÄPO utreder eventuella terrorkopplingar.
Presskonferensen tidigare idag: "Vi utesluter inte terrormotiv i det här läget"

Citat:
Misstanke om terrorbrott utreds alltid av Säpo, som valt att inte ta över ärendet, men följer det fortfarande.
https://sverigesradio.se/artikel/misstankt-anhallen-for-flera-mordforsok

Mannen häktades av domstol efter att vanlig åklagare begärt honom häktad. Du kan väl säga till när säpo tar över.
Citera
2021-03-05, 22:32
Medlem
Citat:
En journalist som är beroende av sina läsares donationer riskerar att försöka ligga sina läsare till lags. Ganska mänskligt på ett sätt. Jag tror inte jag kommer få läsa något avslöjande av Lamotte om rasismen inom SD, exempelvis.

Jag menar att man bör vara mer kritisk mot Lamotte än DN, till exempel. Jag menar att DN oftast är en mer trovärdig källa. Men beror ju på sammanhang och så med. Vad det handlar om för uppgifter.

Alla som mottager presstöd är ju beroende av att regimen tar pengar från skattebetalarna och ger till medierna.
Det är korruption på en helt absurd nivå.
DN är så jävla korrupta att Nordkorea tycker det är pinsamt.

Regimen och ”Journalisterna” sitter i samma jävla båt och runkar av varandra på skattebetalarnas kostnad.
Citera
2021-03-05, 22:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Hur kan GM förneka brott och dessutom i samband med detta slå näven i bordet i vrede? Han säger sig enligt uppgift vara oskyldig... Menar han detta i någon bildlig bemärkelse?

Order från personer i hans krypterade chatprogram. Döda så många du kan. Spela sjuk och du får vård och inte fängelse, sen kommer du ut eftersom du var sjuk. Det kommer visa sig att ordern kom från en radikal grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in