2021-03-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Kom in sent i tråden pga jobb. Är etniciteten på offren fastställd? Orkar ej läsa hela tråden...

Nej. Men samtliga är män.
Citera
2021-03-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Ja sannerligen e det ju så att det kommer krigs/flyktraumatiserade människor hit. Tror nog ett antal av dem skulle behöva psykrehab/terapi i flera år.

Visst, men det är inte relevant för tråden gissar jag.

GM verkar sakna asylskäl öht och har troligen inte flytt från nåt krig alls.

Det är ju även så att Sveriges resurser när det kommer till att hjälpa individer som faktiskt behöver skydd och hjälp, är kraftigt begränsade och knappast något som man bygger ut i den takt som skulle behövas för att ta emot hundratusentals människor under några få år.

Som ”tur” är handlar det flesta om väldigt lata och lågbegåvat boskap som främst söker fortsatt lättja och en stadig ström av bidrag. Gud förbjude om det någonsin skulle ställas krav på något så ynka som att dom ska lära sig svenska dock.
Citera
2021-03-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Riksenheten för säkerhetsmål i Sverige är en åklagarkammare Åklagarmyndigheten

Läs på innan du gör bort dig ännu mer!

Som sagt vad är det polisens ärende inte säpos och därmed inte terroristbrott. Riksenheten för säkerhetsmål är en särskild avdelning och den är inte heller med i detta ärende.
Citat:
Säpo om Vetlanda: Just nu polisens ärende
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnqkvB/sapo-om-vetlanda-just-nu-polisens-arende

Det var ju gårdagens nyheter och du läser Slamnytt och Lamotte? Tur andra känner till rutinerna för när det klassas om ett terroristbrott vilka som kliver in istället för polis och vanlig åklagare.

Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du kanske borde lära dig att skilja på utredare och utredning.

Hur vet du vad säpo gör?
Citera
2021-03-05, 22:12
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har redan svarat på detta.

Jag följer inte Lamotte, men känner till honom. Han har ett incitament att få in Swishinbetalningar, han är den enda ”journalisten” som har uppgiften om Allahu Akbar.

Det kan vara sant, eller så är det inte det. Det kommer aldrig gå att motbevisa Lamotte angående påståendet.
Om polisen har hans vittnesmål så kan det styrkas eller avfärdas. Bara vänta på fupen, om den någonsin ser offentlighetens ljus.
Citera
2021-03-05, 22:14
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på detta.

Jag följer inte Lamotte, men känner till honom. Han har ett incitament att få in Swishinbetalningar, han är den enda ”journalisten” som har uppgiften om Allahu Akbar.

Det kan vara sant, eller så är det inte det. Det kommer aldrig gå att motbevisa Lamotte angående påståendet.

Du misstror honom och insinuerar ständigt att han far med osanning. Men du kan inte peka på ett enda fall där han ljugit eller farit med osanning? Bra där!

Jag har följt hans arbete genom alla år och har inte sett någon osanning någon gång. Han gräver upp den skit MSM-journalisterna varken vill eller vågar gräva upp pga medieklimatet och åsiktskorridoren.

Lögner och mörkläggning hittar du i gammelmedia; som DN och Aftonbladet. Vill du ha exempel har jag hundratals på lager.
Citera
2021-03-05, 22:14
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Som sagt vad är det polisens ärende inte säpos och därmed inte terroristbrott. Riksenheten för säkerhetsmål är en särskild avdelning och den är inte heller med i detta ärende.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnqkvB/sapo-om-vetlanda-just-nu-polisens-arende

Det var ju gårdagens nyheter och du läser Slamnytt och Lamotte? Tur andra känner till rutinerna för när det klassas om ett terroristbrott vilka som kliver in istället för polis och vanlig åklagare.

Hur vet du vad säpo gör?
Så du länkar till en artikel på Aftonbladet (!) från den 3:e mars. Hur efter är du?
Citera
2021-03-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Ja sannerligen e det ju så att det kommer krigs/flyktraumatiserade människor hit. Tror nog ett antal av dem skulle behöva psykrehab/terapi i flera år.

Det enda de behöver är en enkel flygbiljett raka vägen hem till öknen! I synnerhet denna afghanska, knarkande muslim som bryter mot lagen flerfaldigt.
Citera
2021-03-05, 22:17
Medlem
Brottet utfördes av en invandrare
Förövaren var inte svensk medborgare
Han hade inte giltigt uppehållstillstånd i Sverige
Motivet var möjligen att han som asylinvandrare nekats uppehållstillstånd
Slutligen hade brottet inte ens ägt rum om han inte invandrat till landet

Löfven: "Brottet har inte med invandring att göra"
Citera
2021-03-05, 22:17
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Kom in sent i tråden pga jobb. Är etniciteten på offren fastställd? Orkar ej läsa hela tråden...
Två av sju är garanterat svenskar.
Enligt intervjuer med anhöriga i Aftonbladet. De övriga 5 vet jag inte.
Antagligen svenskar, annars hade nog Aftonbladet valt ut någon icke svensk för att få stopp på spekulationerna.
Citera
2021-03-05, 22:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Lamotte brukade vara mainstream journalist, tills han blev obekväm därav beroende av donationer. Att han hittat egen källa till försörjning försöker många vrida till att han inte är trovärdig, för mig säger det att han är fri och oberoende av medias oligopol.

En journalist som är beroende av sina läsares donationer riskerar att försöka ligga sina läsare till lags. Ganska mänskligt på ett sätt. Jag tror inte jag kommer få läsa något avslöjande av Lamotte om rasismen inom SD, exempelvis.

Citat:
Det drabbar vanliga journalister också, eftersom de pressas att skriva klickvänliga artiklar för att behålla sin plats. Det har lett till att seriösa journalister lämnar yrket och kvar blir praktikanter och desperata. Och hela branschens förtroende är förbrukat för många. För mig är mainstream redaktioner bara ett flöde, informationen räknar jag med att behöva söka upp själv.

Du har en poäng, men skulle inte säga det gått riktigt så långt. Skillnad på medier och medier också. Nyheter24 handlar mer om klick än SVD.

Citat:
Givetvis, man ska alltid vara mer kritisk, men du fick det att låta som att man ska vara extra kritisk mot just Lamotte. Att hans plattform ens existerar beror på vanliga mediers tystnad.

Jag menar att man bör vara mer kritisk mot Lamotte än DN, till exempel. Jag menar att DN oftast är en mer trovärdig källa. Men beror ju på sammanhang och så med. Vad det handlar om för uppgifter.
Citera
2021-03-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Har aldrig sett att Säpo publicerar något om terrorutredningar. Finns den informationen att läsa i DN?

Jaså dom ledde utredningen mot Akilov, och alla mål som handhas av säpo så är det riksenheten för säkerhetsmål som tillhandahåller åklagare.

Ja du förstår väl inte att när ett terrorbrott hamnar i domstol och åtal väcks så släpps även en FU.
Det skedde alltså i Akilovfallet. Så nu har du lärt dig något nytt i dag.
Citera
2021-03-05, 22:20
Medlem
Citat:
Jag menar att man bör vara mer kritisk mot Lamotte än DN, till exempel.

Tvärtom. Peka på en enda lögn från Lamotte!

Jag har hundratals lögner och mörkläggningar från DN på lager här.

Men jag har förstått att du, kommunist-Trojan, duktigt sväljer regimmedias lögner, mörkläggningar och vinklingar Men prova för en gång skull att ta se ur dimman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in