2021-03-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1382
Man ringer helt enkelt 112 vid pågående brott eller allvarligare brott.

114 14 (polisens ledningcentral) ringer man vid anmälan av mildare brott ex om man har en gripen för stöld och det är lugnt på plats eller lämnar tips vid detta fall om man hittar kvarlevor.

11414 är polisens kontaktcenter, via 112 kan man få kontakt med polisens ledningcentral (de som bland annat dirigerar polispatruller/bilar).
Citera
2021-03-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tyvärr inte, annars hade jag mer än gärna delat med mig beroende på vad det är såklart!

Japp det måste det vara, den stora ..........

Bilden med skon bör vara äkta vara, bara för att det står grotta i medier så måste det inte vara det, en kille som var där igår bekräftade att det är fyndplatsen.

Såhär sa Orij Lozowski i Aftonbladets artikel ”Först såg jag ett par skor och byxor” På bilden du fått var det endast en sko med sulan uppåt. Inga ben, byxor eller fötter mm. syns. Man kan fråga sig hur långt bort resten var från denna ensamma sko?
Själva skrevan ser väldigt trång och smal ut, kan en mans kropp ens komma genom där, borde ha fastnat?
(Har inga åsikter om din trovärdighet - framtiden får visa).
Citera
2021-03-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggedigo
Ja, namnet står på AB. Men du bör också vara medveten om alla tidigare sjuka påståenden kontot Malmens1 gjort tidigare enbart för att väcka uppmärksamhet och få följare till sin youtubekanal. Det är inte en frisk människa.

Bara för att det står ett namn, adress kan du ju få fram på det - absolut. Ett telefonnummer? Ja visst på sin höjd.. Men en e-postadress? Ytterst otroligt skulle jag påstå.
Nu använder du inte fantasin och tankeverksamheten. Man kan ringa upp någon, man kan få foton på sms/mms. Man kan via mobilen utbyta mailadress. Osv osv. Har man någons namn så går det att få ut en otrolig massa info via nätet. Sen vet inte jag vad som är riktigt eller fejk i den här historien. Men vi lär få veta så småningom.
Citera
2021-03-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Terrängen i just detta område kanske har varit för riskabel att söka i?

Nja, dels är det inte på Sörmlandsleden och dels är det verkligen 'off the beaten track' för att vara Tyresta.
Citera
2021-03-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Såhär sa Orij Lozowski i Aftonbladets artikel ”Först såg jag ett par skor och byxor” På bilden du fått var det endast en sko med sulan uppåt. Inga ben, byxor eller fötter mm. syns. Man kan fråga sig hur långt bort resten var från denna ensamma sko?
Själva skrevan ser väldigt trång och smal ut, kan en mans kropp ens komma genom där, borde ha fastnat?
(Har inga åsikter om din trovärdighet - framtiden får visa).
Jag önska verkligen att jag hade svar på dina frågor! om man skulle nu ha originalbilden, visst om man är skicklig så skulle man nog kunna photoshoppa bort "kroppen" så att man endast ser skon? jag har noll koll på detta men det skulle vara min teori isf, sen hur kroppen skulle hamnat där vet jag inte, lisa holms kropp knocklades väl ihop i ett smalt skåp? då tyder de väl som att han haft världens otur i fallet eller så är det dumpat av mördare(?)
Citera
2021-03-05, 22:15
Medlem
Alla tror vi att det är deniz..men tänk om.han plötsligt dyker upp livs levande ..vilken lycka
Citera
2021-03-05, 22:23
Medlem
selusts avatar
Anledningen till att man inte går ut med vem det är kanske kan vara för att man behöver höra folk osv. Nysta i om deniz kan ha blivit mördad kanske.
Citera
2021-03-05, 22:24
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag vet inte om MP eller militären varit i området och sökt. Mitt intryck av MP är att dom inte går på lägen utan dammsuger ett visst område vilket är ineffektivt.
Otrolig sinkadus ifall polacken Orij bara snubblar över Deniz Arda. Om det inte är någon annan försvunnen person. Elitsoldater har ju inte bara en väldigt god fysik utan ett väldigt gott förstånd. Att springa på såphala hällar i gympadojor i mitten av november är inte ett tecken på gott förstånd. Så jag hoppas inte att det är Arda som gått o trillat.

Det kan ju växa mossa, sly och rötter över skrevan, vi har ett område här som är full med skrevor, grunda i och för sig men med sådan seg slibbig växtlighet vilket är väldigt förrädiskt då man ser inte skrevan för än att det går igenom och när man dra upp benet då sluter sig vegetationen sig igen.

Helt klart så är det oförståndigt att röra sig i sådan terräng ensam klädd i fel kläder och skodon.
Citera
2021-03-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag önska verkligen att jag hade svar på dina frågor! om man skulle nu ha originalbilden, visst om man är skicklig så skulle man nog kunna photoshoppa bort "kroppen" så att man endast ser skon? jag har noll koll på detta men det skulle vara min teori isf, sen hur kroppen skulle hamnat där vet jag inte, lisa holms kropp knocklades väl ihop i ett smalt skåp? då tyder de väl som att han haft världens otur i fallet eller så är det dumpat av mördare(?)

Den tanken vill inte lämna... kan det vara så att skor och kläder är DA' s men inte kroppen? Mördaren kanske planerat att kroppen hinner förmultna innan det hittas, bara skor/klädfibrer kvar, helst inte ens det? Frågar ingen bara funderar för mig själv med mina frågetecken.
Citera
2021-03-05, 22:30
Medlem
Bara spekulerar angående varför skorna var av:

Personen är ute och vandrar/springer och ramlar/halkar ner för klippan. Personen tar emot stöten med marken direkt med fötterna och pga vass terräng penetrerar grenar/småsten skosulan som är mjuk. Personen bryter kanske båda benen och har skadade fötter och tar av skorna, kanske för att använda skosnörena till något eller inspektera skadorna. Personen släpar sig till "grottan" för skydd av väder och vind i tron att det nog är okej, bara lite benbrott kanske personen resonerar, men utan vetskapen fått inre blödningar och tuppar av för att sedan förblöda.
Senast redigerad av carlydeveloper 2021-03-05 kl. 22:34.
Citera
2021-03-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Den tanken vill inte lämna... kan det vara så att skor och kläder är DA' s men inte kroppen? Mördaren kanske planerat att kroppen hinner förmultna innan det hittas, bara skor/klädfibrer kvar, helst inte ens det? Frågar ingen bara funderar för mig själv med mina frågetecken.
Njaeää allt tycker jag tyder på D.A
1.digitala spåren
2.skorna
3. inga spår sen nov 2020

Frågan jag väntar på är om det är mord/olycka
senast måndag tycker jag.
Citera
2021-03-05, 22:39
Medlem
Fattar ni hur sjukt det är att man går hem och gör en e-anmälan på polisen.se när man hittat ett lik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in