2021-03-05, 20:52
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Japp så är det! vem skulle orka och vad skulle man tjäna på att lägga ut en manipulerad bild? Tycker det är tråkigt att folk säger att det är fake när man inte kan motbevisa det. hoppas vi får svar snart

Skickade han den i så låg kvalite till dig? Eller är det du som har länkat miniatyrbilden till oss därav låg kvalite? Kan du isf ladda upp "hela" bilden på en bra sida?

Sen vad frågade du han? "Kan jag få en bild där man ser kläderna?"
Citera
2021-03-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alces42
Hur är det möjligt att man missar att söka här? Som jag förstått det så har det varit flera sök i området och just den här typen av klippor borde ju vara högintressanta och undersökas ingående.
Var med och sökte en person.med.missing People...vi letade överallt.söket avslutades men.några månader senare hittades personen i en buske utanför sitt hus .där vi stått och blivit visade var vi skulle leta
Citera
2021-03-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
I efterlysning stod det att skorna var färgranna
Ja det är dom ju? skon är bara vänd upp och ner, brodern sa själv att skorna skulle vara röd/blåa vilket dom är
Citat:
Hur är det möjligt att man missar att söka här? Som jag förstått det så har det varit flera sök i området och just den här typen av klippor borde ju vara högintressanta och undersökas ingående.
Jag tycker oxå att det är ganska märkligt att man inte finkammar alla områden innan man byter ställe... jag själv har gjort 2 försök nyligen att hitta platsen utan framgång, det är inte de enklaste ställena att ta sig till sen att hitta är nog inte de enklaste, sen vet vi ju inte ifall han legat där sen i nov eller om han är dumpad där (mord)
Citera
2021-03-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggedigo
Ni kan bortse från allt som sägs av kontot ”Malmens1”. Troll big time.

Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Skickade han den i så låg kvalite till dig? Eller är det du som har länkat miniatyrbilden till oss därav låg kvalite? Kan du isf ladda upp "hela" bilden på en bra sida?

Sen vad frågade du han? "Kan jag få en bild där man ser kläderna?"
Det var tråkigt att höra att bilden kan vara fejk och dessutom avsiktligt av Malmen1. Men man lär sig. Och tiden får väl avgöra om det är DA eller ej.
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-05 kl. 21:02.
Citera
2021-03-05, 21:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Terrängen i just detta område kanske har varit för riskabel att söka i?
Citera
2021-03-05, 21:07
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sen kan det vara en definitionsfråga - grotta eller skreva. Alla har inte samma definition. Jag ser skorna på bilden, och jag har sett bilden i media hur skorna skall se ut och broderns beskrivning av dom. Varför skall man fejka en sån bild som du lagt ut? Det begriper i alla fall inte jag.

OT. Men varför hålla liv i tråden genom att svara någon som uppenbarligen kommer med desinformation? Genomtänkt eller!? Till och med någon med extremt låg IQ förstår det..

OnT. Först trodde jag inte det var DA, sedan trodde jag det var han pga att locket låg på, men jag tror det inte längre. Anledningen är dröjsmålet med identifieringen.

Det har kanske redan sagt, men vilka saknas i området? Kopplar vattenrör och har inte möjlighet att följa med i allt. Det skulle behövas en sammanfattning över vilka personer som är saknade i området.
Citera
2021-03-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Jag håller med om att det är en normal reaktion. Personligen hade jag om kroppen verkat gammal ringt 114 14 och bett att få tala med vakthavande befäl för att slippa gå via personal hos 112..

Men hur många känner till 114 14 och vakthavande befäl? 1% ?

112 är nog vad 99% känner till.

Man ringer helt enkelt 112 vid pågående brott eller allvarligare brott.

114 14 (polisens ledningcentral) ringer man vid anmälan av mildare brott ex om man har en gripen för stöld och det är lugnt på plats eller lämnar tips vid detta fall om man hittar kvarlevor.
Citera
2021-03-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var tråkigt att höra att bilden kan vara fejk och dessutom avsiktligt av Malmen1. Men man lär sig. Och tiden får väl avgöra om det är DA eller ej.
Deniz A ligger kvar i Missing peoples lista över försvunna o saknade,
om dna är klar- så verkar det inte vara D.A.
men Deniz,s plötsliga försvinnande är verkligen mystiskt, han kan inte bara ha försvunnit frivilligt, inte heller tagit sitt liv- om han velat försvinna el ta livet av sig så borde han ha valt tiden när han har semester.
Nu försvann han i anslutning till en utbildniingsresa, och han verkar inte varit en dramatisk herre.
Han har förolyckats eller blivit utsatt för brott.
Citera
2021-03-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Deniz A ligger kvar i Missing peoples lista över försvunna o saknade,
om dna är klar- så verkar det inte vara D.A.
men Deniz,s plötsliga försvinnande är verkligen mystiskt, han kan inte bara ha försvunnit frivilligt, inte heller tagit sitt liv- om han velat försvinna el ta livet av sig så borde han ha valt tiden när han har semester.
Nu försvann han i anslutning till en utbildniingsresa, och han verkar inte varit en dramatisk herre.
Han har förolyckats eller blivit utsatt för brott.
Hur menar du där (det fetade). Han messade till en kompis att han skulle ut på en längre löprunda. Vad har jag missat?
Citera
2021-03-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggedigo
Men Deniz, som du också påstår att du heter. Kan inte du berätta hur du fick tag i kontaktuppgifterna till personen som hittade kvarlevorna? Det hade varit så himla kul att veta hur du med sån expertis och intelligens lyckas både träffa Deniz på hemmafester, gymmet, sen se honom efter försvinnandet i kostym en gång... och sen EN TILL gång i en bil med hotfulla män i baksätet? Inte nog med det får du tag i e-postadressen och förstahandsinformation från personen som hittade kvarlevorna... PLUS en bild från honom där han själv beskurit en bild på just den skomodell Deniz sägs ha haft på sig.

Du är ju bara för mycket. Jag undrar vad en sån som du får ut av att hålla på såhär? Har du ingen annan nära dig som du kan få bekräftelse av? Varför i behov av att nästla dig in i ett fall och FÖRFALSKA ”bevis” och ”vittnesuppgifter” för att DU SJÄLV ska må bra när så många är lidande i detta.

UPPSÖK HJÄLP!!!!!!!!

Det står iof i Aftonblaskan vad han som hittade kroppen heter
Citera
2021-03-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
OT. Men varför hålla liv i tråden genom att svara någon som uppenbarligen kommer med desinformation? Genomtänkt eller!? Till och med någon med extremt låg IQ förstår det..

OnT. Först trodde jag inte det var DA, sedan trodde jag det var han pga att locket låg på, men jag tror det inte längre. Anledningen är dröjsmålet med identifieringen.

Jag har också pendlat lite i om det är han eller ej som hittats. Slump eller ej? En utav dem som drivit sökandet efter Deniz ( i facebookgruppen för DA) har idag bytt sin profilbild till svart. Jag skulle nog säga att svart tyder på sorg...

https://www.facebook.com/sundbergah
Citera
2021-03-05, 21:49
Medlem
Giggedigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Det står iof i Aftonblaskan vad han som hittade kroppen heter

Ja, namnet står på AB. Men du bör också vara medveten om alla tidigare sjuka påståenden kontot Malmens1 gjort tidigare enbart för att väcka uppmärksamhet och få följare till sin youtubekanal. Det är inte en frisk människa.

Bara för att det står ett namn, adress kan du ju få fram på det - absolut. Ett telefonnummer? Ja visst på sin höjd.. Men en e-postadress? Ytterst otroligt skulle jag påstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in