2021-03-05, 22:09
Bannlyst
Ser ju lite sliten ut på bilderna, har han gått i "livets hårda skola"?
Citera
2021-03-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smorblom
Hon var ju med då.

Ja jo, men fram till november läste jag. I min almanacka kommer juli innan November, om det inte syftas på året innan.
Citera
2021-03-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash001
Så vad är det du försöker säga? Att det är okej att pedofiler arbetar på förskolor? Hoppas inte dina barn går där! Ett missbruk brukar inte dyka upp från en dag till en annan utan smyga sig på och det kan ta tid för en arbetsplats att uppmärksamma det här för att man precis som du skriver sköter sig till en början. Tills en dag då det händer något.

Min fråga gällde lämpligheten i att låta en person som har en narkotikadom arbeta på en förskola? Alla lärare på en förskola ska lämna utdrag ur belastningsregistret, det här gäller inte kökspersonal eller?

Är man pedofil om man knarkar eller dricker alkolhol?
Hur var det med hon i Mörbylånga?
Citera
2021-03-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmaammmmaa
Behöver inte vara eget bruk.

Nej, men han har ju erkänt.
När han blev tagen på den stulna motorcykeln 2020-08-24 var han även då påverkad av narkotika, vilket han också har erkännt.
Citera
2021-03-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash001
Så vad är det du försöker säga? Att det är okej att pedofiler arbetar på förskolor? Hoppas inte dina barn går där! Ett missbruk brukar inte dyka upp från en dag till en annan utan smyga sig på och det kan ta tid för en arbetsplats att uppmärksamma det här för att man precis som du skriver sköter sig till en början. Tills en dag då det händer något.

Min fråga gällde lämpligheten i att låta en person som har en narkotikadom arbeta på en förskola? Alla lärare på en förskola ska lämna utdrag ur belastningsregistret, det här gäller inte kökspersonal eller?

Han var ju faktiskt "ostraffad" innan dommen i november då han skött sig ett antal år uppenbarligen, han kunde ju därför visa upp ett rent belastningsregistret när han anställdes.
Citera
2021-03-05, 23:08
Medlem
Han har ju inte förgripit sig på några barn och har inte böjelsen. Han har levt som alla skötsamma
Citera
2021-03-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ser ju lite sliten ut på bilderna, har han gått i "livets hårda skola"?

Så trött jag blir...Har du läst tidigare inlägg eller?
Citera
2021-03-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiding
Granne-64

Du skriver tidigare i tråden att du är uppvuxen i Oxhagen!
Ingick du i samma gängkonstellation som B.O, dom spred skräck och terroriserade andra ungdomar i slutet av 70-talet och början av 80-talet?

Absolut inte vi är födda 64 båda två och har aldrig haft något ont öga till varandra .
Citera
2021-03-06, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gach
Han var ju faktiskt "ostraffad" innan dommen i november då han skött sig ett antal år uppenbarligen, han kunde ju därför visa upp ett rent belastningsregistret när han anställdes.

Han har jobbat som kock i många år och är otroligt omtyckt av elever och personal (från förskola högstadiet o lågstadiet)
Vi är många som blev förvånade när vi fick höra detta
Någon måste ha gjort någon närstående illa För att B.O skulle reagerat som han gjorde den kvällen Jag försvarar han inte i handlingen Men A.B var ju inte en ängel heller
Citera
2021-03-06, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granne-64
Absolut inte vi är födda 64 båda två och har aldrig haft något ont öga till varandra .

Det var alltid krig med folk från Nova Falkenberg Funkabo mm
Citera
2021-03-06, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siss69
Så trött jag blir...Har du läst tidigare inlägg eller?

Ja, det har jag. So what? Om du är trött, gå och lägg dig.
Citera
2021-03-06, 07:52
Citat:
Ursprungligen postat av Granne-64
Han har jobbat som kock i många år och är otroligt omtyckt av elever och personal (från förskola högstadiet o lågstadiet)
Vi är många som blev förvånade när vi fick höra detta
Någon måste ha gjort någon närstående illa För att B.O skulle reagerat som han gjorde den kvällen Jag försvarar han inte i handlingen Men A.B var ju inte en ängel heller

Han jobbade som kock på sjön i många år och när hans ex blev sjuk och låg på sjukhus en längre tid så sa han upp sig från sjön för att ta hand om sonen. Han var hos sitt ex varje dag och verkligen hjälpte henne och även skötte sin son och sökte jobb i land och fick jobb också. Han är väldigt omtänksam och mån om sina nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in