2021-03-05, 18:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag undrar också? Jag har heller inte hört något om att han skulle skrikit på det sättet. Läste att han var från Afghanistan och hade psykproblem. Skulle tro att han istället för fängelse får psykvård eller jag kanske är lite för blåögd och skall egentligen inte yttra mej om påföljderna.

Uppgiften om "allahu akbar" ska komma från ett av brottsoffren som intervjuats av Joakim Lamotte:

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/3937897672971461

Så, stämmer det? Ingen aning, men det tycks i alla fall vara den källa som finns för tillfället.

Sedan när det gäller påföljd så lär det väl visa sig efter de rättspsykiatriska undersökningarna om GM är så pass sjuk att han inte kan dömas till fängelse. Vad som är känt i dagsläget är väl att GM haft psykiska problem, men inte vad för problem det handlat om eller hur allvarliga de var.
Citera
2021-03-05, 18:35
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
https://nyheteridag.se/uppgifter-vetlandaafghanen-sultani-vralade-allahu-akbar-nar-han-hogg-sitt-offer/

Oj då!!! Och det var ju otäckt om han skrek på det viset. Och namn och helbild på honom. Oh, jag blir riktigt skraj!!! Vad står den tidningen för eftersom den lägger ut så mycket?
Citera
2021-03-05, 18:35
Medlem
Så snuten skjuter alltså ihjäl en 65 årig svensk pundare i Stockholm härom veckan men skjuter inte ihjäl en invandrare som huggit 8 personer... esde 2022
Citera
2021-03-05, 18:39
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejtaksamiket
Så snuten skjuter alltså ihjäl en 65 årig svensk pundare i Stockholm härom veckan men skjuter inte ihjäl en invandrare som huggit 8 personer... esde 2022
Det är väl skitbra?
Tänk om den ensamme dåren hade haft medhjälpare, då hade man kunnat pressa honom på namnen och kanske avslöjad en jäkla terroristcell.
Vad kan man pressa en 65 årig pundare på?
Citera
2021-03-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Vilken pajas. Blir intressant att se vilket straff han får om han blir dömd men det blir väl en besvikelse som vanligt
Kom barfota till tingsrätten
Citera
2021-03-05, 18:41
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Uppgiften om "allahu akbar" ska komma från ett av brottsoffren som intervjuats av Joakim Lamotte:

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/3937897672971461

Så, stämmer det? Ingen aning, men det tycks i alla fall vara den källa som finns för tillfället.

Sedan när det gäller påföljd så lär det väl visa sig efter de rättspsykiatriska undersökningarna om GM är så pass sjuk att han inte kan dömas till fängelse. Vad som är känt i dagsläget är väl att GM haft psykiska problem, men inte vad för problem det handlat om eller hur allvarliga de var.

Tack för tipset! Men om han skrikit så som det beskrivs så måste det hela ändå klassas som en terrorhandling eller vad tror du?
Citera
2021-03-05, 18:47
Medlem
Citat:
Oj då!!! Och det var ju otäckt om han skrek på det viset. Och namn och helbild på honom. Oh, jag blir riktigt skraj!!! Vad står den tidningen för eftersom den lägger ut så mycket?
Om det stämmer så är det ju solklart ett terrordåd.... Har även hört att om han får en utvisningsdom så kommer andra Afghanpolare att gå ut och random och knivhugga svenskar för att i förhoppning att få stanna kvar i Sverige efter avtjänat straff. Det börjar bli riktigt läskigt nu. Kriget har startat...
Citera
2021-03-05, 18:51
Medlem
Citat:

Ja det är ju för jävligt!

Trots att han bara högg ner etniska svenskar (per utseende) och trots att han skrek "allahu akbar" klassas det inte om ett terrordåd.

Sverige i ett nötskal.
Citera
2021-03-05, 18:52
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Oväntat att den Lamotte intervjuar ska vara anonym, det är påhittat såklart från Lamotte.
Får se om jag har fel och någon i förhör med polisen (Av vittnena) säger att afghanen skrek så.

Vaddå såklart? Vi bevakar vidare och jag ger inte mycket för att ditt ställningstagande att Lamotte ljuger om vittnesutsagan skulle vara fakta! Är det ditt önsketänkande eller har du belägg för fler ”falska” uppgifter som Lamotte nosat fram?
Citera
2021-03-05, 18:53
Medlem
Citat:
Tack för tipset! Men om han skrikit så som det beskrivs så måste det hela ändå klassas som en terrorhandling eller vad tror du?

Det får vi väl verkligen hoppas att det inte gör -- även om denne afghanske yngling varit lika slug som den ryktbare Akilov och skaffat sig en suspekt internethistorik i förväg! Eftersom motivet uppenbarligen i båda fallen varit att erhålla en lång och bekväm semester på svenskt fängelse alt. psykvård!

Ge honom villkorlig dom eller högst några månader, och sedan snabb returbiljett tillbaka till det helveteshål han kom från!
Citera
2021-03-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Verkar som massmedia försöker få detta att se ut som vansinnesdåd men det är nog tyvärr inte det....

Dock mörkar de ner detta nu ser det ut som.

Jag tycker det är mycket som talar för vanisinesdåd.
Vad tycker du det talar för?
Citera
2021-03-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du kallar honom galning, jag är övertygad om att han i de flesta normala länder skulle kallats terrorist. Så där är vi oense. Men jag antar att vi är överens om att Annie Lööf är stor anledning till terroristens/galningens dåd?

Varför just Annie Lööf? Inte så att hon uppmanat honom. svårt att peka på en person som är anledning till detta dåd.

Du har hela sjuklövern att peka på det är mer relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in