2021-03-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har du länk på det? Har inte sett det rapporteras någonstans.
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/3937897672971461
Citera
2021-03-05, 18:17
Medlem
Lite komiskt att en rörmokare kan gå i konkurs för en fuktskada men ingen bär ansvar för att en utlänning som inte har rätten att befinna sig i landet försöker mörda värdfolket.

Det borde tjuta en hög signal inne på regeringskansliet, militärens högkvarter, säpo och samtliga polisstationer i Sverige om det befinner sig en illegal som inte redovisar sina intentioner med att stanna i Sverige.

Regelbunda uppsökandebesök av migrationsverket och polisen för att pressa individen att foga sig till att hantera Sverige eller bli av med sitt uppehållstillstånd.

Jag hade själv accepterat detta om jag flydde. Nästan konstigt hur man inte verkar bry sig om sin egna befolkning i Sverige. Kastar in rävar i en hönsbur men hävdar hela tiden att grinden måste vara öppen annars är man inte tollerant.

Jävla tolerans-sekt. Ska man tolerera intolerans? Moment 22 för det är en ofullständig tanke från första början. Blir faktiskt upprörd när man vet att hundratals likadana som GM ränner runt överallt. Det låter kanske som paranoia, fearmongering. Men helt ärligt titta ut bara, de åker runt folk i stadsdelar och skjuter med ak47 för att få likes på sociala medier. Kan det då verkligen gälla "enstöringar med psykisk ohälsa" varje gång?

Sverige har haft tur än så länge att smutset som försöker döda oss är riktigt dåliga på sin uppgift. Att skada är långt mer effektivt i en krigssituation men det strider mot mänskliga rättigheter. Krigsbrott i Vetlanda?
Citera
2021-03-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Lyssnar på radion.
GM nekar.
Vet inget.
Tolken talar mycket dålig svenska.
Men han är ju nu häktad.
Hans psykiska hälsa ska undersökas paragraf 7 undersökning.
Han lär inte få fängelse...
Bedöms han allvarligt psykisk störd så blir det rättspsykiatrisk vård är han inte det så blir det fängelse.
Det lär bli en paragraf 7a först när den misstänkte får träffa en psykiatriker för att bedöma om han är allvarligt störd eller inte och han senare ska göra en stor psyk undersökning eller inte.
Citera
2021-03-05, 18:18
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Gärningsmannen i Vetlanda skrek "Allahu akbar". Är islam en psykiatrisk åkomma?

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har du länk på det? Har inte sett det rapporteras någonstans.

Jag undrar också? Jag har heller inte hört något om att han skulle skrikit på det sättet. Läste att han var från Afghanistan och hade psykproblem. Skulle tro att han istället för fängelse får psykvård eller jag kanske är lite för blåögd och skall egentligen inte yttra mej om påföljderna.
Citera
2021-03-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Helt plötsligt är afghanen ett psykfall som inte kan ta hand om sig själv men han lyckades på helt egen hand ta sig till det mest förmånliga landet ur bidragssynpunkt. Och dessutom ljuga om sin ålder och asylskäl.

Det där har blivit vanligt bland asylsökande och pågått i kanske 20 år. Får de ingen asyl efter uppehållstillståndet går de med berått mod in för våldsbrott. I rätten spelar de sedan psyksjuka. Blir det rättspsyk börjar karusellen i domstolarna om utvisning - i de fall detta utdömts - när behandlingen är klar, går att verkställa? Samma gällande fängelsestraff som när det avtjänats och utvisning är dömd, om detta går att verkställa? Tiden i förvar räknas den dömde till godo av domstolarna, och hemlandet kan vägra återta en dömd brottsling. De vet hur slipstenarna skall dras och vet synnerligen vilka mähän vi har till jurister som ser långa frihetsberövanden som anknytning till Sverige och/eller försvårande för den frisläppte att acklimatisera sig i hemlandet.
Eritreanen som knivdödade två svenskar kan bli svår att utvisa, bara ett exempel.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-05 kl. 18:23.
Citera
2021-03-05, 18:20
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Lite komiskt att en rörmokare kan gå i konkurs för en fuktskada men ingen bär ansvar för att en utlänning som inte har rätten att befinna sig i landet försöker mörda värdfolket.

Det borde tjuta en hög signal inne på regeringskansliet, militärens högkvarter, säpo och samtliga polisstationer i Sverige om det befinner sig en illegal som inte redovisar sina intentioner med att stanna i Sverige.

Regelbunda uppsökandebesök av migrationsverket och polisen för att pressa individen att foga sig till att hantera Sverige eller bli av med sitt uppehållstillstånd.

Jag hade själv accepterat detta om jag flydde. Nästan konstigt hur man inte verkar bry sig om sin egna befolkning i Sverige. Kastar in rävar i en hönsbur men hävdar hela tiden att grinden måste vara öppen annars är man inte tollerant.

Jävla tolerans-sekt. Ska man tolerera intolerans? Moment 22 för det är en ofullständig tanke från första början. Blir faktiskt upprörd när man vet att hundratals likadana som GM ränner runt överallt. Det låter kanske som paranoia, fearmongering. Men helt ärligt titta ut bara, de åker runt folk i stadsdelar och skjuter med ak47 för att få likes på sociala medier. Kan det då verkligen gälla "enstöringar med psykisk ohälsa" varje gång?

Sverige har haft tur än så länge att smutset som försöker döda oss är riktigt dåliga på sin uppgift. Att skada är långt mer effektivt i en krigssituation men det strider mot mänskliga rättigheter. Krigsbrott i Vetlanda?

Ta-mig-fan bland det bästa jag läst sen jag konfirmerade mig — kort koncist och knivskarpt
Citera
2021-03-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Enligt intervju med Lamotte och ett av Vetlandaoffren så skrek gärningsmannen ”Allahu Akbar!” vid knivattacken - det gör det till ett terrorbrott... punkt!

Killen är varken mer eller mindre psyksjuk än andra muslimska ”knivskärargossar” som attackerar folk urskillningslöst världen över...

Har du källa på det så har vi ännu ett exempel på, att Stats TV inte sköter jobbet
Jag skiter i om det är Rödingar eller Plantageägare Wannabes som har importerat jaaeeh typ "Negern "
Men skall man ha ngt som ens påminner om Demokrati måste debatten föras ..
Fram med Fakta för h..e
Fick Afghanen bidrag ..??
Har han mentala problem vem gjorde vad när ?
Att hänvisa till en Polisutredning med en brunnäsa till RIPO Chefen man har i Strypkoppel räcker inte det vet vi redan nu att den rapporten kommer att korrekturläsas på Justitiedepartementet.
Längre än så når ju inte Regeringsformen 1 §9
Karln har ju både Russinhjärna och Russin Cojones. Inte ett vettigt ord om Ghetto skjutningarna ännu mindre resultat Fan säger han inte upp sig för.. ??
Kommer inte kallas ngn spade för en spade där inte i den Rapporten Forget about it.

Kan man få göra det kanske ..be er tagga ner på Höger Vänster pajkastningen och att vi samarbetar i en Lojal samhällstillvänd anda samma med Corona så att inte lömska krafter sår in bråk och splittrar se på Syrien
Svetsaren är Statsministern sluta då huka snacka skit om rapporter som skall komma skrivna av rövslickare du själv äger och utnämner
Senast yrade han om att det fanns inte vaccin att hämta
Bullshit --det är bara en frågan vad man skall betala
Både i Moskva och Peking med checkblocket framme
Såhär många doser vill vi ha på Flyget lite plötsligt Hur många nollor skall jag skriva där på slutet .. ??? På Checken ----Det heter marknad för kännedom
Citera
2021-03-05, 18:23
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag undrar också? Jag har heller inte hört något om att han skulle skrikit på det sättet. Läste att han var från Afghanistan och hade psykproblem. Skulle tro att han istället för fängelse får psykvård eller jag kanske är lite för blåögd och skall egentligen inte yttra mej om påföljderna.

https://nyheteridag.se/uppgifter-vetlandaafghanen-sultani-vralade-allahu-akbar-nar-han-hogg-sitt-offer/
Citera
2021-03-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
https://www.facebook.com/joakim.lamo...37897672971461
Citera
2021-03-05, 18:25
Medlem
Citat:
Gärningsmannen i Vetlanda skrek "Allahu akbar". Är islam en psykiatrisk åkomma?

Finns inga konkreta bevis för att han skrek det, hazarerna brukar även vara shiamuslimer.
Citera
2021-03-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Finns inga konkreta bevis för att han skrek det, hazarerna brukar även vara shiamuslimer.
En intervju med ett av offren är konkret nog för mig.
Citera
2021-03-05, 18:28
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:

Oväntat att den Lamotte intervjuar ska vara anonym, det är påhittat såklart från Lamotte.
Får se om jag har fel och någon i förhör med polisen (Av vittnena) säger att afghanen skrek så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in