2021-03-02, 09:55
Medlem
När det gäller olja har jag köpt enskilda aktier. Det är ju svårt att styra aktieinnehav när man köper fondandelar. Och detta är en chansning. Sen tror jag väl lite mer på oljebranschen än de som ska vara PK och en miljövänliga gör. Men jag tror fullt och fast att det är inte för sent att satsa på oljebranschen. De kommer stiga när corona tonar bort.
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Gillade också olja och gas, men nu verkar det som att det börjar fasas ut ut swedbanks fonder sedan början av året.

Men det verkar inte ha gjort någon skillnad, då tex Ryssland fonder går bra ändå.
Citera
2021-03-02, 20:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jaha, då är alla mina fonder på ATH igen. När fan kommer den där jävla kraschen?
Citera
2021-03-04, 05:57
Medlem
Finns det någon tesla ägare som kan dela med sig av sina tankar o strategi
Citera
2021-03-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jaha, då är alla mina fonder på ATH igen. När fan kommer den där jävla kraschen?

Vad är det för fönder? Röta på det mesta just nu...

Jag brukade säga krash 2022, men tror det kan komma tidigare. Marknaden känns väldigt skev i prissättningen just nu, kombinera det med oro för inflation (även om det egentligen är irrationellt på så sätt att börsen även har stigit med höga räntor historiskt + att det är rimligt att inflationen sticker iväg tillfälligt i återhämtningen efter corona).

Svåraste är just nu är att hitta vilken sektor som springer snabbast framföver. Eventuellt att det går att corona-fynda i turism-relaterade bolag fortfarande.
Senast redigerad av Pallot 2021-03-04 kl. 19:10.
Citera
2021-03-04, 19:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Vad är det för fönder? Röta på det mesta just nu...

Det är "indexnära" fonder. Svennefonder, USA-fonder, en med bara de största amerikanska IT-företagen.

Visst har det varit skakigt nu, men det tas igen hela tiden. Hittills...

Jag sitter på skitmycket kontanta medel så jag vet inte om jag ska gilla en krasch och köpa då eller om jag ska gråta för att fonderna går ner. Det är mitt lilla lyxdilemma.
Citera
2021-03-04, 20:57
Medlem
Trevligt med lite nedgång så man kan handla lite
Citera
2021-03-04, 23:44
Medlem
köpte dippen i måndags men det kunde man ju väntat en vecka till innan man gjorde
Citera
2021-03-05, 17:42
Medlem
Även om omx knappt har rört sig den senaste tiden, så ger fallet i teknik mars vibbar ifrån förra året. Ganska så massivt på många håll.
Citera
2021-03-05, 17:52
Medlem
Kraschen är här! Tesla back 11% i skrivande stund, detta kommer dra ner sig alla teknikaktier!

Det är spännande tider minsann hoppas verkligen inte det drar med sig bitcoin bara för att idioterna inte fattar bättre men isåfall går jag in med en rejäl post kanske över 50% av portföljen

TJOOOHOOOO!
Citera
2021-03-05, 17:55
Medlem
Klappasäftens avatar
Jag skrev innan för två veckor sedan att kraschen är här. Verkar som om denna krasch är värre än coronakraschen. Hoppas bara nu det drar med bitcoin. Denna 100% spekulation ska ner!
Citera
2021-03-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag skrev innan för två veckor sedan att kraschen är här. Verkar som om denna krasch är värre än coronakraschen. Hoppas bara nu det drar med bitcoin. Denna 100% spekulation ska ner!

Om det är en krasch, så känns det mkt mer inriktad emot specifika branscher, som sagt, knappast någon krasch på omx exempelvis, men det kanske kommer.

Värre skulle jag inte säga den är. Ganska så lättlöst i teorin, bara för fed att köpa mer bonds, så de trycker ner den 10 åriga räntan.
Senast redigerad av Hew18 2021-03-05 kl. 18:09.
Citera
2021-03-05, 19:36
Medlem
Är ju främst tillväxtaktier och spekulation som tex bitcoins som korrigeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in