2021-02-27, 10:25
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nackdelen med det resonemanget är att allt som ligger på toppen av popularitetsskalan ganska snabbt går till botten. Det är helt mänskligt att tröttna och det tar alltid högt 3-5 år. Även Beatles var ute, redan 1968.
Jag säger inte att det är ett bra resonemang, jag säger att man kan resonera så om man ligger i Tesla. Jag har aldrig någonsin ägt Tesla och har inga planer på att göra det, även om kursen går ner 99%. Litar helt enkelt inte på att Elon klarar av att driva ett företag. Däremot är han uppenbarligen bra på att hypa sina bolag, man skulle väl nästan kunna kalla det direkt vilseleda folk. Det verkar ju som folk går på det också.
Citera
2021-02-27, 10:27
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Absolut,

Beror dock också på hur man handlar. Viss skillnad att kliva in på en sikt om 1-30 minuter och något annat att kliva in och sedan ligga i 5 år helt utan någon typ av stoploss eller target för vinst.

Varför man skulle kliva in med idén att ligga i flera månader i något som Tesla m fl är något svårt att förstå. Man behöver inte titta på en chart många minuter för att förstå att risken är extrem.
Kan tänka mig att Tesla är väldigt bra att daytrada. Speciellt när Elon kommer med nån ny tweet.
Citera
2021-02-27, 11:13
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Jag säger inte att det är ett bra resonemang, jag säger att man kan resonera så om man ligger i Tesla. Jag har aldrig någonsin ägt Tesla och har inga planer på att göra det, även om kursen går ner 99%. Litar helt enkelt inte på att Elon klarar av att driva ett företag. Däremot är han uppenbarligen bra på att hypa sina bolag, man skulle väl nästan kunna kalla det direkt vilseleda folk. Det verkar ju som folk går på det också.
Den hypen är beroende på hans kvaliteer och intelligens, som gett en "känsla" hos folk som gör att de störtar över hans ideer. Han ligger otroligt rätt hela tiden. Det gjorde även Beatles, och att de lyckades hålla kvaliteten uppe så länge är oerhört eftersom kraven från publiken oavbrutet stegras. Om Musk lyckas hålla uppe Tesla-kursen i över 5 år så är han smartare och duktigare än Beatles. Och Lennon McCartney är i princip världens största genier enligt mig.
Citera
2021-02-27, 11:58
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Jaha en aktie på -30? Då är det soklart, domedagen är nära.

Beror helt på vad du köper, när du köper, varför du köper.

Köper du när Ibra skickar raketemojis i facebookgrupper, i bolag du inte har en susning av va de sysslar med. Ja, så förtjänar man nästan -30.

Jag vet precis vad företaget sysslar med. Jag följer inte facebookgrupper, jag följer inte någon.
Citera
2021-02-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Men de säger ju att allt går åt helvete? Dessutom lyser mina aktier blodröda. En låg på -30 idag.

Kan man inte ta en 50% nedgång i sin aktieportfölj utan att sova dåligt bör man inte handla med aktier. Välj fonder istället, lägre risk pga. att ett enskilt innehav sällan överstiger några procent.
Citera
2021-03-01, 10:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tog ut saker i förskott. Amerikat vände tvärt ner på slutet och slutade på minus igen. Så lär bli nergång i Stockholm på måndag.

Hahaha. Jag är verkligen helt sämst på att spå börsen. Jävla tur att jag sparar mycket långsiktigt och i fonder, annars hade jag varit pank för längesen...
Citera
2021-03-01, 17:09
Medlem
Jag har handlat aktier i oljeföretag. De rasade otroligt efter att Corona började spridas.
Citera
2021-03-01, 20:39
Medlem
Förra årets mest utskrattade citat :
Sitt still i båten
Verkar fungera bra i år också....
Citera
2021-03-02, 00:01
Medlem
En veckas ångest avklarad och så är vi tillbaka i en rejäl bullmarket. Kanske tack vare peddopresidentens tillskott på 1.9T.
Citera
2021-03-02, 00:30
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
En veckas ångest avklarad och så är vi tillbaka i en rejäl bullmarket. Kanske tack vare peddopresidentens tillskott på 1.9T.
Underbart med mera brrr.
Jag såg att Irans raketattack i Januari hade ställt till med mer skada än först erkänt.
Då är vedergällning att vänta snart. Och förbjuder man fracking ska oljan komma någonstans ifrån.

Ett riktigt krig enar folket mot en yttre fiende, får fart på ekonomin i allmänhet och stålindustrin i synnerhet.
Och skulle det bli inne med kärnvapen igen har jag den råvaran med. Man kan alltid drömma.
Citera
2021-03-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Underbart med mera brrr.
Jag såg att Irans raketattack i Januari hade ställt till med mer skada än först erkänt.
Då är vedergällning att vänta snart. Och förbjuder man fracking ska oljan komma någonstans ifrån.

Ett riktigt krig enar folket mot en yttre fiende, får fart på ekonomin i allmänhet och stålindustrin i synnerhet.
Och skulle det bli inne med kärnvapen igen har jag den råvaran med. Man kan alltid drömma.

Ja vi får hoppas på ett fullskaligt regn av LGBT certifierade bomber över Mellanöstern nu när vi har USAs första kvinnliga svarta VP. Om det är någon som kan folkmörda bruna människor så är det en av deras egna.

Har sett att de har en ny typ av bomb med snurrande rakblad typ, som sliter sönder sina offer. Riktigt sjukt. Sånt gillar marknaden.
Senast redigerad av Mr.Market 2021-03-02 kl. 01:00.
Citera
2021-03-02, 06:52
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag har handlat aktier i oljeföretag. De rasade otroligt efter att Corona började spridas.

Gillade också olja och gas, men nu verkar det som att det börjar fasas ut ut swedbanks fonder sedan början av året.

Men det verkar inte ha gjort någon skillnad, då tex Ryssland fonder går bra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in