2021-03-05, 21:46
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om det är en krasch, så känns det mkt mer inriktad emot specifika branscher, som sagt, knappast någon krasch på omx exempelvis, men det kanske kommer.

Värre skulle jag inte säga den är. Ganska så lättlöst i teorin, bara för fed att köpa mer bonds, så de trycker ner den 10 åriga räntan.

En pullback är ingen krasch, däremot är vollan ganska brutal just nu för de bredare indexen varpå vollan för enskilda aktier också kommer att vara högt. Där gäller det att ligga i något och gör att det är något mer svårt att köra trades.

För de som gamblar och bara köper "när det går upp", dvs långt efter att det gått upp rejält, så kan det nog vara något frustrerande då dessa lär bli atombombade konstant för tillfället.
Citera
2021-03-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwack
Kraschen är här! Tesla back 11% i skrivande stund, detta kommer dra ner sig alla teknikaktier!

Det är spännande tider minsann hoppas verkligen inte det drar med sig bitcoin bara för att idioterna inte fattar bättre men isåfall går jag in med en rejäl post kanske över 50% av portföljen

TJOOOHOOOO!

Jaså ??? Krasch
USA stänger veckan på 2 % grönt
Kan inte hålla med dig
Citera
2021-03-06, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag skrev innan för två veckor sedan att kraschen är här. Verkar som om denna krasch är värre än coronakraschen. Hoppas bara nu det drar med bitcoin. Denna 100% spekulation ska ner!

Hur menar du ?? Värre ??
Köparna finns ju kvar , finns mycket pengar där ute...
Citera
2021-03-06, 09:01
Medlem
Citat:
Jag skrev innan för två veckor sedan att kraschen är här. Verkar som om denna krasch är värre än coronakraschen. Hoppas bara nu det drar med bitcoin. Denna 100% spekulation ska ner!
Skulle inte kalla det krasch när alla index står nära ath och det handlar om en handfull aktier som gått från svinhöga nivåer, -uppenbart- övervärderade, till fortfarande övervärderade.

Bästa veckan på året för min portfölj, hoppas resten av året fortsätter likadant.
Citera
2021-03-06, 09:18
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Skulle inte kalla det krasch när alla index står nära ath och det handlar om en handfull aktier som gått från svinhöga nivåer, -uppenbart- övervärderade, till fortfarande övervärderade.

Bästa veckan på året för min portfölj, hoppas resten av året fortsätter likadant.

Dina tråkiga gubbaktier kommer vara en förlorare i längden.
Citera
2021-03-06, 09:22
Medlem
carle2s avatar
Ingen crash än men volatilieten är upp och marknaden är orolig.
Dock så köps det fortfarande ganska friskt vid dessa nivåer så vi har en ny stoploss nivå på Nasdaq innan det brakar ordentligt.

Omxs30 kör sitt eget race och bryr sig inte om amerikanska marknaden något nämnvärt. Jag har växlat av en ca 30% till kontanter och mest defensiva aktier kvar. Kör väldigt mycket kortpositioner (1-8 timmar hållits) för att skydda mig och det har resulterat i ATH på depån nästan varje dag och även i fredags.

Nästa vecka kommer vi drabbas av USAs ökade räntor mer än deras stödpakets färdigställande.
Senast redigerad av carle2 2021-03-06 kl. 09:25.
Citera
2021-03-06, 09:23
Medlem
bajssprutans avatar
Helt sinnes när folk kallar en korrigering från en helt vansinnig ATH för en krasch.

Handlar alla här på en veckas sikt ?
Citera
2021-03-06, 09:30
Medlem
carle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Helt sinnes när folk kallar en korrigering från en helt vansinnig ATH för en krasch.

Handlar alla här på en veckas sikt ?

Finns nog väldigt många nya.
Kollegor med förhoppningsbolag endast var inte nöjda med depån som gått från 140 till 135/120 och ville sluta med aktier.
Jag tycker det låter lugnt och är lite oroliga hur de ska må när det är krasch på riktigt med blodröda siffror över allt man äger.
Citera
2021-03-06, 09:58
Medlem
Ser att de efterblivna är i farten igen.

Tror ni på allvar att börsen kraschar varje år? Är ni verkligen så retarderade?

OMXS gjorde ny ATH denna vecka era mongon.

Vi har sett nedgång l techaktier. Dessa kommer att återhämta sig och göra nya ath innan året är slut.

Väldigt många av er har instabila personligheter. Ni kanske inte borde hålla på med aktier. Vi hade sluppit er idiot då.
Citera
2021-03-06, 10:48
Medlem
Citat:
Dina tråkiga gubbaktier kommer vara en förlorare i längden.
Det är inte jag som påstår att det är en repris av mars 2020 nu.
Citera
2021-03-06, 12:49
Medlem
Citat:
På vilket sätt är detta värre än "coronakraschen"?

Det är ju bara att titta på varje index så ser man att du är helt ute och cyklar.
Citera
2021-03-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
På vilket sätt är detta värre än "coronakraschen"?

Det är ju bara att titta på varje index så ser man att du är helt ute och cyklar.
Han förväxlar sin egen portfölj laddad med Tesla aktier med börsen. Bara att kika in på valfri aktiegrupp på facebook så är det samma toner där. Folk fulltankade i Tesla, Nio och Xpeng som gråter och säger att detta är värre än coronadippen förra året.. Tragiskt när alla varningssignaler funnits där i månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in