Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Vad jag förstått så hade pensionatstanten när hon fick vetskap om affären tagit med sig Esb till banken.Kan se tanten prata med kassörskan och denne säger det kan jag inte göra, måste typ skicka åter till vilket konto - hejdå.
Sen har ju hans "juridiska ombud försälkt få kontonummer till Ebba vilket han inte fått.
Jag typ ser det hela framför mig hus Esb är superstressad av att upptäcka att han nu ska ageras på och fixas god man och hela baletten, sen blev det ju ingen god man då det beslutades att det behövde han inte alls.
Bara det att han träffar Ebba flera gånger innan kontraktsskrivning och att Ebba ger mera än vad pensionatstanten ville ge honom och att han inte alls agerade samma dag som kontraktet skrevs utan alltihopet startade många dagar senare.
Låt oss backa bandet till ett Inlägg på MPLs facebook den 21 februari, kl 8.56 (nu spärrat)
(
https://www.facebook.com/monica.pernroth)
Citat:
Jag skulle bli godman till en gammal man . Han har önskat det och tanken är att han skall få ett boende i egen lägenhet med hemtjänst. Där han bor nu är inget alternativ i längden.Men han klarar inte vardagen och det måste finnas någon som bevakar hans RÄTT. Tre månader har gått och alla sätter ( politiska?) käppar i hjulet pga rädsla att stöta sig med en makthavare. Partisympatier skymmer mannens rätt och behov och aldrig förr har man väl hört att stora läkarundersökningar med datortomografi måste göras för att en läkare skall våga skriva på socialstyrelsens lilla papper om att en människa behöver hjälp att bevaka sin rätt! Politik är tydligen mer smutsigt än man trott!
Pernroth var alltså igång redan i november med att fixa in EsB på hemmet, men har nu alltså fått avslag som "god man", där hon skyller på kommunens rädsla för Bush. Det är väl ett ganska stort hot mot Esb som dessa 2 kvinnor hotar med att lägga in honom på hemmet - adios Marielund och Odalgården.
När vi sen ser till att Esb enbart serveras utvalda artiklar som printats ut hos Majkgård pekar allt mer på att Esbjörn är utsatt för kraftig propagande med censurerade nyheter.
Eftersom aktionerna av tanterna startade nära inpå försäljningen av rucklet, pekar det klart på att dom fick bråttom som f-n att fixa till en förflyttning av Esb, men lögnen att han måste ha vård då han är dement, där nu kommunen fått kalla fötter. Samtidigt har vi ryktet att person x inom Uppsala kommun med sin bror på HGF, har gett sponsning till Esb:s ombud på 270k, källan bakom är trovärdig men svår att bevisa med en ideel förening, sen är EsB:s båda lägenhet brf, vilket gör det än mer anmärkningsvärt att HGF lagt sig i genom sponsning.
Så att EsB mantalsskrev hastigt i Uppsala kan bero både på Godman ansökan men även ett möjligt krav från HGF rörande sponsorpengar eftersom det är Uppsala-gänget som står bakom detta.
Det finns alltså mycket skit fortfarande som inte lyfts fram än.