2021-03-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
En eloge till polacken Orij som på egen hand gjorde en mycket bättre sökinsats än missing people och militären sammanlagt
Nu vill jag inte vara sån, men... "sökinsats"? Han höll på att trilla ner i en klippskreva när han var på väg hem och råkade där få syn på en död kropp. Sökinsats?

Men, till syvende och sidst så är det kanon att kroppen hittades, vem det nu är. Jag börjar tro att det faktiskt är Deniz. Och om inte, så är det en annan familj som kanske kan få ro nu.
Citera
2021-03-05, 13:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
En eloge till polacken Orij som på egen hand gjorde en mycket bättre sökinsats än missing people och militären sammanlagt
Ja det är fan riktigt imponerande.
Citera
2021-03-05, 13:48
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottle
DNA-TEST går relativt fort att göra med rättsmedicinsk obduktion kan ta tid i flere veckor. Dom kan se om personen dött före fallet eller efter. Dom kan analysera så små mängder som 0,25 mm i diameter, dofter, hudflagor, fibrer som fastnat på hans kropp, de kan spåra allt, så om det var ett självmord, olycka, celler mord kan dom analysera med Olika tekniker.

DNA tar ca 3-4h numer. En rättsmedicinsk obduktion utförs oftast inom några dagar. Det man väntar på i rättsmedicinsk obduktion är de kemiska analyser som tar mellan 2-3 mån att få utförda. Själva obduktionen utförs oftast inom en vecka och i högprioriterade fall som detta, nästan omedelbart. Men slutgiltigt resultat får man först då man fått svar på de rättskemiska analyserna (vävnadsprover).
Citera
2021-03-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Noterat:
Polacken såg ett par skor och sen ett par byxor. Notera ordningsföljden.
Jag tippar på skor , byxor, jacka, mössa i nu nämnd ordning uppifrån och ned.

Låter märkligt alla kläder låg löst då?
Citera
2021-03-05, 13:58
Medlem
Jag vet inte om MP eller militären varit i området och sökt. Mitt intryck av MP är att dom inte går på lägen utan dammsuger ett visst område vilket är ineffektivt.
Otrolig sinkadus ifall polacken Orij bara snubblar över Deniz Arda. Om det inte är någon annan försvunnen person. Elitsoldater har ju inte bara en väldigt god fysik utan ett väldigt gott förstånd. Att springa på såphala hällar i gympadojor i mitten av november är inte ett tecken på gott förstånd. Så jag hoppas inte att det är Arda som gått o trillat.
Citera
2021-03-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Tror de innehöll både fötter och ben. Eller missförstår jag?
Citera
2021-03-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla

Folk som håller på att frysa ihjäl brukar ofta ta av sig kläderna för de tycker det är för varmt.
Citera
2021-03-05, 14:17
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
DNA tar ca 3-4h numer. En rättsmedicinsk obduktion utförs oftast inom några dagar. Det man väntar på i rättsmedicinsk obduktion är de kemiska analyser som tar mellan 2-3 mån att få utförda. Själva obduktionen utförs oftast inom en vecka och i högprioriterade fall som detta, nästan omedelbart. Men slutgiltigt resultat får man först då man fått svar på de rättskemiska analyserna (vävnadsprover).
Att identifieringen tar sån tid torde väl indikera att det inte är DA som är hittad. Hade det varit han så hade det funnits en DNA-profil att matcha mot lite snabbt. Min kvalificerade gissning är att det är någon helt annan, så att de måste göra ett grundligt detektivarbete för att lyckas lista ut vem det är. Obduktion lär väl inte behövas för identifieringens skull utan är ju ett sätt att, om möjligt, fastställa dödsorsaken.
Citera
2021-03-05, 14:17
Medlem
konstits avatar
Förstår jag det rätt att någon hittat något den 27 februari, och att AB skriver om det först idag ?
(Nu +artikel, så jag kan inte riktigt se en tidsaxel, men verkar det inte underligt att "locket lagts på" i vad som möjligen skulle kunna var en högprofilerad sökning ?)
Citera
2021-03-05, 14:18
Medlem
Självmord! Garanterat.

Hans felaktiga drivkraft och självuppfattning, samt lögner, hann ikapp honom.
Citera
2021-03-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Förstår jag det rätt att någon hittat något den 27 februari, och att AB skriver om det först idag ?
(Nu +artikel, så jag kan inte riktigt se en tidsaxel, men verkar det inte underligt att "locket lagts på" i vad som möjligen skulle kunna var en högprofilerad sökning ?)

Han hittade kroppen på lördagen och anmälde via polisen.se, när han inte hört något så gick han in på polisstationen på måndagen och anmälde det "över disk" enligt AB's plusartikel

Citat:
Orij Lozowski kontaktade polisen via polisen.se och berättade vad han hittat men fick ingen bekräftelse på att meddelandet kommit fram. Så på måndagseftermiddagen, när han fortfarande inte hört något, gick han in på en polisstation för att få kontakt.

– När jag lämnade stationen hörde jag ljudet av polissirener och då kände jag att tack gode Gud, nu kommer polisen hitta kroppen.
Citera
2021-03-05, 14:25
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Självmord! Garanterat.

Hans felaktiga drivkraft och självuppfattning, samt lögner, hann ikapp honom.

Vilka lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in