2021-03-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tror det handlar om en kombo av flera saker plus att få uppmärksamhet en kort stund på flashback och då leva med det i några få timmar. De handlar även om avsaknaden av intelligens och konsekvenstänk och empati. Framförallt ett omoget och barnsligt handlande som inte leder till något intressant.
Det kan vara anhöriga och vänner som tar illa vid sig men så långt tänker man inte.
Jag tror det är yngre människor som inte ännu hunnit vara med om så mycket i sina liv utan spenderar många timmar av sin tid på sidor som dessa.

Så bra! Jag kallar det ovetenskapligt för "attention by proxy".
Citera
2021-03-05, 11:28
Medlem
DNA-TEST går relativt fort att göra med rättsmedicinsk obduktion kan ta tid i flere veckor. Dom kan se om personen dött före fallet eller efter. Dom kan analysera så små mängder som 0,25 mm i diameter, dofter, hudflagor, fibrer som fastnat på hans kropp, de kan spåra allt, så om det var ett självmord, olycka, celler mord kan dom analysera med Olika tekniker.
Citera
2021-03-05, 11:29
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jo, men då är tiden för att utvinna och få fram rätt mängd DNA för det test man vill genomföra inräknat. Men jo, åtminstone ett dygn tar det ju säkerligen.
(För denna typ av test alltså. Räknar man enbart tiden det tar för maskinerna att processa går det på relativt kort tid)
Citera
2021-03-05, 11:30
Medlem
Erik Östs avatar
Det står bara "kvarlevor".
Om kvarlevorna är illa åtgångna pga att man försökt elda upp kroppen kanske det försvårar dna-analysen . Om det är mord ?
Citera
2021-03-05, 11:36
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Om kvarlevorna är illa åtgångna pga att man försökt elda upp kroppen kanske det försvårar dna-analysen . Om det är mord ?
Om någon skulle försökt elda kroppen så skulle inte skor samt byxor vara intakta.
Dessutom krävs extrema temperaturer för att DNA skulle förstöras.
Citera
2021-03-05, 11:48
Medlem
Citat:
Jag är inte helt hundra på att det är han.
När de hittar andra som missing people sökt efter brukar identifieringen ske rätt snabbt och media kan gå ut med vem som hittats.
Varför inte nu?
Jag tänker att det finns massor med försvunna människor genom åren som det kan vara om terrängen var jobbig där fyndet gjordes och där ingen brukar röra sig.
Varför gick DA där eller valde att gå där om han var vilse. Det verkar inte vara en terräng man går i då inte ens missing Peoples sök gick där.
Jag förstår hur du resonerar och jag håller med, om de inte anger att det just den personen som är hittad så nämner de iallafall som att det troligen är den personen som är återfunnen. Går varken utesluta det ena eller det andra, även om jag vill tro att det är DA.
Citera
2021-03-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Ja om det är orelaterat till Deniz.

/C
Okej. Så om man är rädd för att bli attackerad när man är ute och joggar så tar man med en sprängladdning att använda mot sin antagonist. Inte en flaska tårgas, inte en kniv, inte en pistol, inte ett gevär utan det mest osannolika på jordklotet - en bomb...
Fundera på hur rimligt det låter - enda som jag någonsin kan tänka mig göra så är en muslimsk självmordsbombare som ändå ständigt går runt med ett bombbälte...
Citera
2021-03-05, 12:25
Medlem
PeterNosters avatar
Noterat:
Polacken såg ett par skor och sen ett par byxor. Notera ordningsföljden.
Jag tippar på skor , byxor, jacka, mössa i nu nämnd ordning uppifrån och ned.
Citera
2021-03-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
I det här fallet gällde det ju en uppenbart avliden person, utan pågående sökinsatser, och ingen funnen, levande, person med pågående sökinsatser!

Hittar man en död person ska man absolut ringa 112. Låt dem göra bedömningen, och till 100 % kommer de se det som akut då de kommer att vilja se till att säkra bevis et.c. Det ska inte vara upp till den som finner en död person att göra bedömningen om det är akut eller inte, huruvida personen är efterlyst eller inte. Många kan säkert inte avgöra om kroppen legat ute en vecka eller ett halvår.

Är det däremot bara skelettdelar kvar kan man väl sträcka sig till att anmäla på annat sätt.
Citera
2021-03-05, 12:27
Avslutad
En eloge till polacken Orij som på egen hand gjorde en mycket bättre sökinsats än missing people och militären sammanlagt
Citera
2021-03-05, 12:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag är inte helt hundra på att det är han.
När de hittar andra som missing people sökt efter brukar identifieringen ske rätt snabbt och media kan gå ut med vem som hittats.
Varför inte nu?
Jag tänker att det finns massor med försvunna människor genom åren som det kan vara om terrängen var jobbig där fyndet gjordes och där ingen brukar röra sig.
Varför gick DA där eller valde att gå där om han var vilse. Det verkar inte vara en terräng man går i då inte ens missing Peoples sök gick där.

Om det är DA så finns det nog speciella omständigheter som gör att de inte går ut med det. Om det var han så bör de se det fort bara på vilka kläder han har etc. Och om det verkar uppenbart att det är en olycka eller ett självmord borde de gå ut med identiteten. Men om det finns något som tyder på mord så kanske de vill samla bevis innan de går ut med något.
Citera
2021-03-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det är svårt att bränna upp ett lik, kroppen består 70% av vatten. Dessutom skulle det ryka som faan och synas på långt håll. Dessutom var allt blött pga regnet, elden skulle man ha sett av någon.

Deniz är på bild jäkligt snygg , jag kan inte tänka mig att han hade kunnat åka kommunalt utan att någon skulle ha lagt märke till honom. Muskulös snygg kille i löparkläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in