2021-02-14, 13:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Falsklarmaren i Malmö fick skyddstillsyn och en klapp på axeln.

Krävdes han inte på kostnaderna för utryckningarna?
Citera
2021-02-14, 19:13
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Krävdes han inte på kostnaderna för utryckningarna?

Jo, men tingsrätten gillade det inte.
Citera
2021-02-14, 19:29
Medlem
Samizdats avatar
Tråden "En bekant är misstänkt för flertal falsklarm." infogad.
/Moderator
Citera
2021-02-14, 21:17
Medlem
Tjo alla kunniga inom entreprenörskap med fokus på droger.
Säg man har 20g visst går iväg snabbt men vill inte åka för mer än 5g? Som verka va en gräns då jag är tidigare straffad och även gjort 8mån effektivt.Så tänkte stasha det. Vad säger ni m, cykelförråd? Grannens fullproppade förråd med ett rep som jag når från mitt förråd?
Eller helt enkelt i kallingarna/byxorna o sen bara rush när man får chansen 😁
Citera
2021-02-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2
Tjo alla kunniga inom entreprenörskap med fokus på droger.
Säg man har 20g visst går iväg snabbt men vill inte åka för mer än 5g? Som verka va en gräns då jag är tidigare straffad och även gjort 8mån effektivt.Så tänkte stasha det. Vad säger ni m, cykelförråd? Grannens fullproppade förråd med ett rep som jag når från mitt förråd?
Eller helt enkelt i kallingarna/byxorna o sen bara rush när man får chansen 😁

Är det 20 gram Algrens bilar det gäller? Om så är fallet är det helt lugnt.
Citera
2021-02-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Är det 20 gram Algrens bilar det gäller? Om så är fallet är det helt lugnt.
Men förlåt! Det gäller amfetamin! Tycker 5g låter flr lite medan man kan ha 49 xtcy
Citera
2021-02-21, 01:10
Medlem
Amex88s avatar
Har egentligen en fråga som delvis 1. utgår ifrån vilket staff jag får men del 2. är vilket straff kan hon få.

Detta gäller mitt ex och vi hade ett struligt förhållande de sista månaderna där vi gjorde slut och blev tillsammans. Hon hade mycket krav på att jag ej fick kontakta henen på x-antal veckor och sedan skulle vi reda ut allt igen etc. (Har sedan förstått att det var denna tid hon använde för att försöka träffa någon ny - då hon var extremt beroende av min ekonomiskt.

Efter ca 4 månader att vi gjort helt slut så valde hon att anmäla mig för olaga förföljelse och olaga hot
*
- Det jag vet med mig själv under denna period är att jag skickade en del sms även om hon sa att hon ej ville ha kontakt (Mycket baserat på hennes tidigare agerande då hon alltid tenderade att komma tillbaka)
- SMSen var aldrig hotfulla eller aggresiva i ton
- Jag skrev dock (1) ett sms jag ångrar. Det var när hon berättade att hon träffar någon ny och dom skulle få barn ihop. Och detta hade hänt då ca. 3-4 veckor efter sista gången vi sågs och skulle försöka på vår relation.
* I smset skrev jag "Jag hoppas du försvinner och får missfall"

Detta är det jag vet med mig själv att jag har gjort.

- Men har fått del av vissa delar av utredningen och där hävdar hon bland annat att jag följt efter henne till gymmet ett visst datum och varit obehaglig mot henne. (Jag har SMS bevis på att hon bjöd mig till gymmet samma dag)
- I samma period som hon hävdar i hennes förhör att jag följt efter henne, hennes mamma och syster (allt är såklart lögn) så har hon även frågat om jag kan låna ut pengar till henne för hyra. Där har jag bevis på SMS / Bank-transaktioner
- Men nu kommer vi till det riktigt sjuka, hon har hävdat att jag, har skickat 4 män med knivar efter henne för att mörda henne och hennes ofödda barn (Detta är dock ej något hon polisanmält)

(1) Så jag är inte särskilt orolig för min egen räkning, man dömas för olaga förförelse över säg 2 månader period med endast sms där sms ej är hotfulla - även om det är jag som skickat 98% av det. Annars har det aldrig funnits några fysiska förföljelser, hot, telefonsamtal, eller kontakt till någon annan i hennes omgivning.

(2) I samma veva, valde hon att skicka ett mejl till min arbetsgivare där hon i princip punktade ner allt jag gjort mot henne. Där skrev hon att jag förföljt henne, förtalat henne, hotat henne. Jag har även fått reda på att hon har sagt det gällande "4 män med knivar" till min förra chef och där har hon också sagt att det är en pågående utredning gällande detta och att jag är väldigt farlig som person, och att utredningen pekar på att jag är högst skyldig.

Hon har även ringt till sin gamla pojkvän och berättat samma historia, vartefter han kontaktade mig, och berättade om allt. Så det var på den vägen jag fick reda på detta.

Hennes lögner till min arbetsgivare gjorde att jag valde att avsluta min anställning pga. det blir ett ohållbart klimat

Så fråga 2 är egentligen, skulle det visa sig att hennes polisanmälan bara är påhittad till 80% och inget brott kan styrkas. Hur stor chans är det att jag kan gå vidare med att åtala henne för olaga förtal och falsk tillvitelse? Jag har redan en offentlig försvarare som jag diskuterat det med och hennes råd är att vänta till första Utredningen är klar.
Citera
2021-02-24, 17:27
Bannlyst
va får ja för straff om ja åker fast för snatteri av skor för 2000?? e de typ böter?
Citera
2021-02-25, 22:41
Medlem
Hej på er alla
Jag fick ett telefonsamtal av polisen i september 2020 om att jag är misstänkt för grovt penningtvätt och att jag behöver ha en advokat inför förhöret.
Det har gått nu mer än 5 månader och ingen har hört av sig och när jag pratar med min advokat så säger han att det är bäst och vänta än att ta kontakt med utredare.
Det handlar om företag jag har haft som har gått i konkurs då jag spelade bort företaget pengar och hamna i skulder så var det några som överförde pengar från utlandet till mig och sedan tog jag ut det som gick att ta ut och resten överförde jag till deras konto allt kan handla om cirka 500.000
Den tiden detta hände så mådde jag så dåligt för allt som hända och för det jag gjorde mot mig själv och företaget.
Jag är odömd man på 26 år och har aldrig begått ett brott, har alltid jobbat,betalt skatt och aldrig gjort någon illa.
Detta hände 2018-2019 och efter jag betalda skulderna till företagen och andra privata personer så flytta jag bort från allt och alla , och jag började igen från 0an då jag började studera och arbeta samtidigt vilket jag fortfarande gör i nu läget.
Jag förstår att jag har gjort fel och hela mitt liv var fel under den perioden men som sagt det vara bara den perioden och jag försatta aldrig med det och stängde av mig från all spelande sen dess.

Först så vill jag fråga om någon kan lista ut varför det tar så lång tid för dom att kalla mig till förhör/kan det läggas ner ?
Om det är så att jag blir dömd till fängelse, finns det möjlighet för andra alternativ än fängelse Skyddstillsyn,Samhällstjänst eller annat med tanke på att jag aldrig varit dömd innan och detta har hänt för cirka 3 år (och att jag studerar/jobbar nu och gör inget dumt)

Är mycket tacksam för all hjälp&svar jag kan få.
Ha en trevlig helg på er alla
Citera
2021-03-05, 13:11
Medlem
Hej!

Allt här är såklart retoriskt:
Hade en husrannsakan i oktober.
Blev kallad till tingsrätten via brev.
Jag är misstänkt och kallad för innehav av 1.45g kokain(narkotikabrott) och ringa dopingbrott (några tabletter).

Vad kan man förvänta sig?
Ung, fast jobb, sambo och aldrig dömd sedan tidigare.

Edit: råkade skriva dopingbrott x 2
Citera
2021-03-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snozken
Hej!

Allt här är såklart retoriskt:
Hade en husrannsakan i oktober.
Blev kallad till tingsrätten via brev.
Jag är misstänkt och kallad för innehav av 1.45g kokain(narkotikabrott) och ringa dopingbrott (några tabletter).

Vad kan man förvänta sig?
Ung, fast jobb, sambo och aldrig dömd sedan tidigare.

Edit: råkade skriva dopingbrott x 2

1gram motsvarar 1 månads fängelse, du borde komma undan med villkorlig dom och böter
Citera
2021-03-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossisen
va får ja för straff om ja åker fast för snatteri av skor för 2000?? e de typ böter?

Böter troligen ja men du åker på stöld, inte snatteri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in