2021-03-05, 10:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Rätta mig gärna om mitt minne sviker mig, men satt det inte under en lång period inte mindre än 10 heltidsarbetande utredare med detta ärende?

Vill absolut inte uppfattas som raljant, men elaka själar skulle kunna sammanfatta deras arbete till att ha producerat 14 000 sidor FUP, lika många sidor till slasken plus dessutom ha lett det hela till en frikännande dom i tingsrätten..
Avels arbete har tydligt visat vilka brister som finns i polisutredningen, framför allt när det gäller att analysera elektronik och kommunikationsvägar mellan mobiler och telefoner.

I och med att avdelningen som var ansvarig för det arbetet hade en chef som var kompis med SD så spelar det ingen roll om det var 10 eller 100 som arbetade med fallet.
Att deras analys är lång ifrån fullständig kan bero på bristande utbildning eller bristande styrning från chefen, dvs SD:s kompis.

Det är därför det är så viktigt att ta in nya poliser som inte är vänner med SD.
Citera
2021-03-05, 10:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig vad Du skriver!

Glömde i mitt inlägg något som LW även kunde avslöja... svart på vitt.

SD:s eländiga hot mot både LW och hennes barn!!!

Jamen just det!
Visste SD att hon hade svart på vitt?
Han borde ana!

En till sak som jag kom på var naturligtvis alla loggningar som Lena hotade med.

Lena visste var de svaga punkterna var hos SD, precis som han visste var hennes svaga punkter fanns.

Skillnaden är naturligtvis milsvid mellan hoten.

Den ena hotar att avslöja "bedrägerier" den andra hota med ond plågsam, långsam död, åt både mamman och barnet.
Citera
2021-03-05, 10:48
Medlem
Citat:
Rätta mig gärna om mitt minne sviker mig, men satt det inte under en lång period inte mindre än 10 heltidsarbetande utredare med detta ärende?

Vill absolut inte uppfattas som raljant, men elaka själar skulle kunna sammanfatta deras arbete till att ha producerat 14 000 sidor FUP, lika många sidor till slasken plus dessutom ha lett det hela till en frikännande dom i tingsrätten..

Adventskalendern var i december då jag började läsa fup och började posta diverse ”fynd”.

Även SD har kunnat läsa. Han kan inte göra så mycket mer än fortsätta fila på sitt försvar ihop med advokateena. Hans skrivelse till tingsrätten efter huf var ju ett haveri särskilt vad gäller datorhändelser. Han kan vidare inte ändra de filer polisen tagit ur hans dator och mobil.
Materialet som gått till NA, åklagarna och målsägarna är bara lite mer fördjupning.

Vad händer bevismässigt om det visar sig att han inte använt datorn 23:34 14/5 och att någon dessuton använt LW:s dator i hennes kök? Det pajjae han icke-alibi och knyter någon nära brottsplatsen 6 timmar efter mordet som dessutom hade koll på offrets identitet, adress, kodlås, ingen sambo hemma, kod till dator(?), mejladress, mejlleverantör, inte stänga dörren pga väsnande lås osv.

Man förstår varför det är av yttersta vikt att dessa två händelser utreds.
Citera
2021-03-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen just det!
Visste SD att hon hade svart på vitt?
Han borde ana!

En till sak som jag kom på var naturligtvis alla loggningar som Lena hotade med.

Lena visste var de svaga punkterna var hos SD, precis som han visste var hennes svaga punkter fanns.

Skillnaden är naturligtvis milsvid mellan hoten.

Den ena hotar att avslöja "bedrägerier" den andra hota med ond plågsam, långsam död, åt både mamman och barnet.

Att LW hade det svart på vitt visste han vad jag kan förstå.
Det var ju något han skrivit till LW (hoten mot henne/sonen) på telefonen. Eller hur menar Du?
Citera
2021-03-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har gjort ett fantastiskt jobb.

Vi måste komma ihåg att flera av poliserna, bl a någon av cheferna, är vänner till SD så de kan missa att utreda olika saker i fortsättningen också.

Ibland har man läst i tidningen att fall inte blivit ordentligt utredda därför att polisen har saknat tid och resurser.
Vi får hoppas att detta inte kan hindra utredningen i det här fallet.

Det bästa vore naturligtvis om åklagaren kan ta in andra polisresurser men jag vet inte vilka möjligheter hon har att göra det.

Inte vilka polisresurser som helst utan några ess vad gäller "datoriet" som inte är underställda SD:s polisvänner!
Citera
2021-03-05, 11:08
Medlem
Citat:

Oavsett bemanning så har de satsat på kvantitet istället för kvalitet ja. Men facit har vi inte riktigt ännu vad gäller dom.
Citera
2021-03-05, 11:33
Medlem
Kan någon förklara vilket motiv åklagaren menar SD skulle ha med ett planerat mord?

Det här att röja LW ur vägen efter nån sorts planering får jag fortfarande inte ihop. Jag tycker indicierna och bevisningens tyngdpunkter ligger vid brottets fullbordande och efteråt.

11-12/5 beter han sig rätt märkligt förvisso. Men det känns mer som en upptakt av stress och press pga diverse aktiviteter hans damer ägnar sig åt. Lite sömn och den där värmeböljan och hoja runt halva stan kan ju också ha påverkat vilket humör han blev på när konfrontation med LW framåt midnatt.
Citera
2021-03-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan någon förklara vilket motiv åklagaren menar SD skulle ha med ett planerat mord?

Det här att röja LW ur vägen efter nån sorts planering får jag fortfarande inte ihop. Jag tycker indicierna och bevisningens tyngdpunkter ligger vid brottets fullbordande och efteråt.

11-12/5 beter han sig rätt märkligt förvisso. Men det känns mer som en upptakt av stress och press pga diverse aktiviteter hans damer ägnar sig åt. Lite sömn och den där värmeböljan och hoja runt halva stan kan ju också ha påverkat vilket humör han blev på när konfrontation med LW framåt midnatt.
Jag skulle tro att själva mordet är planerat sedan minst ett år. Kanske flera. Däremot tidpunkten kom lite hastigt på. Själva utförandet, alibi, cykelturer, påhittade historier etc etc, tror jag han haft i huvudet länge länge. Motivet: att LW började bli besvärlig med sina krav att SD faktiskt skulle uppfylla de där guld- och gröna skogarna-snacket som han gång efter annan fyllde hennes hopp med.

När HD började bli frisk (tidigare var hon "bara söt att se på" enligt SD själv) och kunde delta i sänghalmen började SD dra sig lite tillbaka - men inte fullt ut. Han ville fortfarande ha LW - tills hon bestämde sig för Norgeresan. DÄR satte hon spiken i sin egen kista. INGEN säger nej till SD. Ingen.
Citera
2021-03-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag skulle tro att själva mordet är planerat sedan minst ett år. Kanske flera. Däremot tidpunkten kom lite hastigt på. Själva utförandet, alibi, cykelturer, påhittade historier etc etc, tror jag han haft i huvudet länge länge. Motivet: att LW började bli besvärlig med sina krav att SD faktiskt skulle uppfylla de där guld- och gröna skogarna-snacket som han gång efter annan fyllde hennes hopp med.

När HD började bli frisk (tidigare var hon "bara söt att se på" enligt SD själv) och kunde delta i sänghalmen började SD dra sig lite tillbaka - men inte fullt ut. Han ville fortfarande ha LW - tills hon bestämde sig för Norgeresan. DÄR satte hon spiken i sin egen kista. INGEN säger nej till SD. Ingen.

Jo men ”alibi”, cykelturer, påhittade historier etc är väl efterhandskonstruktioner?
Samlagsblod-skulle det vara hans planering sen långt tillbaka?
I första förhör så menar han att de bara är vänner.

Jag ser inga tecken/bevis på planering. Bara städande efteråt med olika bra resultat.

Och den här storyn med muskiga män och vilken väg grannen brukar ta på natten är väl inte planering. Det gör ju SD bara ännu mer huvudmisstänkt nummer ett ju mer han interagerar med folk/polisen/112 innan mordet.

Ett mord är väl en ganska indiskret lösning på hans problem som var att två kvinnor härjade lite i hans närhet menar jag.

Hade han bett LW fara så hade han varit hjälte i HD:s ögon. Jag menar varför inte med tanke på att de är som ler och långhalm nu efteråt sedan 2018-05-15 efter allt han gått igenom med vända ut och in på deras privatliv.

Antingen är han ett kriminellt och relationsmässigt geni av aldrig skådat slag eller så har han haft en jäkla pejl på HD att hon skulle stanna vid hans läst och polisen skulle utreda i evigheter medans caset kallnar.

Att planera ett mord efter de omständigheterna som rådde våren 2018 är ett rent vansinne. Det har ju inte gått obemärkt förbi. Frågan är hur utgången hade blivit om han bara dumpat relationen med LW?
Citera
2021-03-05, 12:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

INGEN fick säga nej till LW. Ingen. Jag tror att det var därför hon vägrade släppa honom.

Hon vägrade tro på att han valde HD när han kunde få henne. Helt obegripligt för henne. Det var hennes höga tankar om sig själv och hennes brist på jante-lag som gjorde att hon missbedömde situationen.

Hon borde ha accepterat förlusten. Accepterat att hon låtit sig utnyttjas och blivit lurad av en man i sex år. Blivit behandlad som en bajstrasa. Det är så älskarinnor brukar bli behandlade. Varför inbillade hon sig att det var annorlunda för henne? Var hon van att alltid sitta på en piedistal? Hur kunde hon inbilla sig att SD älskade henne? Han visade i ord och handling att han inte älskade henne.
Citera
2021-03-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Avels arbete har tydligt visat vilka brister som finns i polisutredningen, framför allt när det gäller att analysera elektronik och kommunikationsvägar mellan mobiler och telefoner.

I och med att avdelningen som var ansvarig för det arbetet hade en chef som var kompis med SD så spelar det ingen roll om det var 10 eller 100 som arbetade med fallet.
Att deras analys är lång ifrån fullständig kan bero på bristande utbildning eller bristande styrning från chefen, dvs SD:s kompis.

Det är därför det är så viktigt att ta in nya poliser som inte är vänner med SD.
Ang det fetade:
Jag har ju i perioder varit på ofrivillig semester fr Flashback och har då inte följt tråden noggrant. Frågar därför helt ärligt: Har nån bett JO titta på detta, som det verkar, jävsförhållande?

Skulle alltså SD ha lyckats bli frikänd för mordet på Lena pga att han indirekt kunde styra mordutredningen?

Detta är ju antingen millenniets hittills i Sverige största juridiska skandal
-eller:
Nånting som hör hemma i avd för konspirationer m m.

Edit: Borde lagt till att det ovanstående, antydningarna om att SD by proxy styrt utredningen och som därför(?) kom till att landa i en frikännande dom, det borde vara mumma för NA att använda för att locka folk till att teckna prenumerationer.
Skulle man kunna tycka.
Senast redigerad av Carinah78 2021-03-05 kl. 12:25.
Citera
2021-03-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Adventskalendern var i december då jag började läsa fup och började posta diverse ”fynd”.

Även SD har kunnat läsa. Han kan inte göra så mycket mer än fortsätta fila på sitt försvar ihop med advokateena. Hans skrivelse till tingsrätten efter huf var ju ett haveri särskilt vad gäller datorhändelser. Han kan vidare inte ändra de filer polisen tagit ur hans dator och mobil.
Materialet som gått till NA, åklagarna och målsägarna är bara lite mer fördjupning.

Vad händer bevismässigt om det visar sig att han inte använt datorn 23:34 14/5 och att någon dessuton använt LW:s dator i hennes kök? Det pajjae han icke-alibi och knyter någon nära brottsplatsen 6 timmar efter mordet som dessutom hade koll på offrets identitet, adress, kodlås, ingen sambo hemma, kod till dator(?), mejladress, mejlleverantör, inte stänga dörren pga väsnande lås osv.

Man förstår varför det är av yttersta vikt att dessa två händelser utreds.
Det fetade:
Det håller jag absolut med dig om.
Frågan är väl om det "fönster" som därigenom indirekt öppnas för SD att kunna vara Lenas mördare räcker för en fällande dom i HR?

Fortfarande finns det väl inget som på minsta vis binder SD till att ha varit på BP vid mordtillfället?
Sperma på kjol, DNA på ring och ev andra SD-spår, kommer väl ändå inte att leda till att en HR vågar/vill döma honom för mord?
Tyvärr står inte SD åtalad för svinigt/osnyggt beteende mot sina medmänniskor, för i så fall borde han nog vara beredd på en fällande dom.
Så tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in