2021-03-05, 09:53
Medlem
Public Enemys avatar
Vad är chansen att någon okänd förolyckats i samma område som DA motionerade i, och som har samma skomodell?
- typ0%
Case closed.
RIP DA
Citera
2021-03-05, 09:56
Medlem
XO44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Bra att sånt inspekteras. Jävligt lågt isf av den som manipulerat en bild för att vilseleda folk.
Kolla inläggshistorik på personen som först länkade bilden :-D
Citera
2021-03-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Vad är chansen att någon okänd förolyckats i samma område som DA motionerade i, och som har samma skomodell?
- typ0%
Case closed.
RIP DA

DA motionerade inte. I övrigt rätt
Citera
2021-03-05, 10:12
Medlem
När man såg att det var Malmens1 som postade bilden som hittat på massa historier tidigare och spelat in sig själv på youtube när han går runt ute och letade efter DA så sjönk trovärdigheten till 300%
Citera
2021-03-05, 10:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
- typ0%
Case closed.
RIP DA
Ingen vet var DA motionerade och bilden är med största sannolikhet fake. Du behöver vakna för det är långt ifrån case closed.
Citera
2021-03-05, 10:16
Medlem
Citat:
- typ0%
Case closed.
RIP DA

Den känslan och slutsatsen drog jag redan första dagen oxå...

Sorgligt avslut isåfall men skönt för hans familj och nära att få ett avslut.
Citera
2021-03-05, 10:17
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vet inte om det ens har med denna händelse att göra, men jag var ute igår i tyresta och letade efter fyndplatsen hittade den inte men måste ha varit mycket nära (inom radie av 500m), sen när jag var påväg därifrån så såg jag högt uppe på ett berg att det fanns 2 grillplatser med stenar bara 4-5 meter ifrån varandra, det fanns bränd kol i båda. det tyckte jag var ganska märkligt? räcker det inte med en grill? är ingen kol expert men hade varit intressant o veta ungefär cirkus när det grillades

edit : två stora stenar låg på kolen så hade man inte lyft så hade man inte kunnat se detta.

Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vad är det ens att diskutera när det gäller en person som inte är ifrån Sverige och gissningsvis inte har full koll på hur han ska nå polisen vid olika orsaker. Han larmade, de hittade liket. Räcker så.
Håller med! Ge killen ett brejk.
Kommer han från något av de "striktare" länderna så kan det ju vara så att han är lite rädd för polisen.
Citera
2021-03-05, 10:17
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babypinkpaws
När man såg att det var Malmens1 som postade bilden som hittat på massa historier tidigare och spelat in sig själv på youtube när han går runt ute och letade efter DA så sjönk trovärdigheten till 300%

Det är rätt obegripligt vad folk får ut av sånt här. Handlar det om ett sjukligt behov av uppmärksamhet efter själsliga skador, eller på extrem barnslighet? Nå, det här är kanske ämne för en annan tråd, men knäppt är det i alla fall.
Citera
2021-03-05, 10:29
Medlem
Erik Östs avatar
Hur lång tid tar en dna-analys?
Citera
2021-03-05, 10:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Alltså. Jag håller i princip med dig.
Men det mest rätta är att ringa 112 enligt hemsidan.

Men de har ju ett webbformulär. Och då förväntar man sig faktiskt reaktion på ett inlägg där.

Har provat det. Lämnade ett tips den 13/1, blev uppringd den 21/1 från dolt nummer som jag inte svarar på. Uppringd igen den 27 från samma dolda nummer. Svarade och det var polisen.

Tipsade den vägen för att inte störa viktigare saker på 112 12 eller 114 14.
Jag valde på blanketten att bli kontaktad via mail men blev istället uppringd.
Formulerar mig bättre i skrift än tal.
Citera
2021-03-05, 10:35
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hur lång tid tar en dna-analys?
Det beror på vilken typ av test som genomförs. Allt från några timmar till betydligt längre tid.
Citera
2021-03-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det beror på vilken typ av test som genomförs. Allt från några timmar till betydligt längre tid.

Några timmar är ju megakrydd. Lyssnade på pod om domkyrkerånet där man snodda de gamla kungajuvelerna. Det var topp-topp-topp-prioriterat men det tog ändå ett par dagar. Och det var den snabbaste analysen polisemannen där varit med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in