Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det är väl mer sannolikt att han tyckte han såg något som kunde vara en kropp - men var osäker på om det faktiskt handlade om det.
Han kontaktar då polisen med ett tips de bör kolla upp och inte med anmälan om döing.
Hittar jag något konstigt så informerar jag polisen via 114 14 eller besök på station. Vet jag att jag hittat ett mors så använder jag 112.
Jag har mycket möjligt missat något, men vad jag känner till så såg upphittaren
skor och
byxor och förstod då att det handlade om en person. Högst troligt kunde han avgöra att personen var avliden då det inte var så bråttom att kontakta polis samt att han till sin fru uttrycker att han har en skyldighet att anmäla så att anhöriga kan begrava kroppen.
Misstänkte mannen att det låg en människa där så var det kanske rätt att ta det lugnt och utgå ifrån att personen var avliden, dumt att oroa myndigheterna i onödan.
Vi behöver inte göra så stor sak av det, jag reagerade dock för mannens i mitt tycke loja attityd.