2021-03-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det gör man ju sällan/aldrig då varg har bragts om livet illegalt.
Korkat uttalande.
Omvänd bevisföring - i landet Absurdistan, det gillar du.
EFTERSOM....man inte funnit spår efter förmodat tjuvdödad varg, så måste LIGAN ha gjort detta på ett mycket utstuderat sätt (?)
Citera
2021-03-04, 16:22
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Läste följande i Jakt och jägare

”Flera försvarsadvokater har gått ut med att de anser att Magnusson borde ha dragit tillbaka åtalet när hans bevisläge försämrades.
Själv är han av en annan åsikt:
– Jag menar ju att rätten hade fel och tänker överklaga beslutet om att jag inte kunde använda förhören som bevis. Det vore ju dumt att lägga ner om jag tänker överklaga, säger han.”

Vad jag vet får man inte åtala när man inte tror sig kunna vinna målet?

Nej. Hoppas han åker dit för obefogat åtal så småningom. Karl Hedin har tillräckligt mer resurser och pengar för att driva det här vidare i andra instanser. Aktivistdårar och politruker som Lars Magnusson måste stoppas och helst spärras in.
Citera
2021-03-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Nej. Hoppas han åker dit för obefogat åtal så småningom. Karl Hedin har tillräckligt mer resurser och pengar för att driva det här vidare i andra instanser. Aktivistdårar och politruker som Lars Magnusson måste stoppas och helst spärras in.

Imorgon fredag den 5/3 är det alltså Grand Finale i denna soppa vid Tingsrätten. Tror det kommer att bli skapligt drag därinne i huset. Det är ju inga dun ungar till advokater som Lars Magnusson får möta. Men säga vad man vill men det är en enveten fan som nog tror att jorden är platt. Men han kanske har någon i övre rangordningen som sätter stopp för farsen nu. Jag vill inte subventionera mer av mina skatte pengar till denna aktivists agenda.
Men nog hade en livesändning ut i etern varit hur skoj som helst.
Rock on boys!
Citera
2021-03-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Imorgon fredag den 5/3 är det alltså Grand Finale i denna soppa vid Tingsrätten. Tror det kommer att bli skapligt drag därinne i huset. Det är ju inga dun ungar till advokater som Lars Magnusson får möta. Men säga vad man vill men det är en enveten fan som nog tror att jorden är platt. Men han kanske har någon i övre rangordningen som sätter stopp för farsen nu. Jag vill inte subventionera mer av mina skatte pengar till denna aktivists agenda.
Rock on boys!

Kan bli en pulvrisering av åklagaren
Citera
2021-03-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Jag ser fram emot åtminstone en högkvalitativ dokumentär om det här rättsfallet i framtiden. Samhällsintresset finns.
Ljudupptagningar från de rättsliga förhandlingarna är i det närmaste obligatoriska.
Citera
2021-03-04, 20:01
Medlem
Citat:
Nu blev ju de misstänkta gripna dagen efter brottet anses ha begåtts, inte 2,5 år efteråt.

Nu har du fel igen. De greps samma dag som det brott åklagaren fabulerar om, vilket inte var något brott utan endast en förberedelse för kommande älgjakt.

Ibland kan man inte klaga på polisens (i detta fall NOA) snabba insatser.
Senast redigerad av kaReri182 2021-03-04 kl. 20:04.
Citera
2021-03-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu har du fel igen. De greps samma dag som det brott åklagaren fabulerar om, vilket inte var något brott utan endast en förberedelse för kommande älgjakt.

Ibland kan man inte klaga på polisens (i detta fall NOA) snabba insatser.

Tänk om NOA varit lika snabb i Vetlanda.

Imorrn kommer åklagaren att bli överkörd och vissa idioter här kommer gråta mer över det än att sju personer blivit knivade av en afghan.
Citera
2021-03-04, 22:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Läste följande i Jakt och jägare

”Flera försvarsadvokater har gått ut med att de anser att Magnusson borde ha dragit tillbaka åtalet när hans bevisläge försämrades.
Själv är han av en annan åsikt:
– Jag menar ju att rätten hade fel och tänker överklaga beslutet om att jag inte kunde använda förhören som bevis. Det vore ju dumt att lägga ner om jag tänker överklaga, säger han.”

Vad jag vet får man inte åtala när man inte tror sig kunna vinna målet?
Tjänstefel och han bör åtalas för just tjänstefel efter rättegången. Det rimliga hade varit om myndigheten hade gripit in och dragit tillbaks åtalet och lagt ned utredningen.
Så här får det inte gå till, men det visar bara att rättssystemet är korrupt och inte värt någon respekt.
Citera
2021-03-04, 23:33
Medlem
Drozds avatar
Citat:
I den hemliga telefonavlyssningen hörs Karl Hedin i samtal med en anhörig – strax efter att det misstänkta jaktbrottet ska ha begåtts.

”Jag har inte skjutit så många såna där, det var en speciell grej”, hörs han säga.

Källa: svt.se

Länk till telefonsamtalet:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/jaktbrottsharvan-hor-samtalet-om-graben-som-fick-polisen-att-gripa-karl-hedin

KH säger mer eller mindre rakt ut att han skjutit "gråben". Skämt eller inte får var och en avgöra....
Citera
2021-03-05, 00:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Länk till telefonsamtalet:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/jaktbrottsharvan-hor-samtalet-om-graben-som-fick-polisen-att-gripa-karl-hedin

KH säger mer eller mindre rakt ut att han skjutit "gråben". Skämt eller inte får var och en avgöra....
Hatar man varg och är intresserad av varg så går det nog att köra internskämt likt att man skjutit gråben.
Precis som att invandringskritiker kan skämta om att skjuta blattar eller att sportfanatiker skämtar om att skjuta motståndarlagets fans.
Många människor håller sig med olika jargong beroende på sällskap och sammanhang.
Att man sedan inte skulle vilja stå för samma jargong om man konfronterades publikt med den är väl heller inte speciellt konstigt.
Att public service som är miljöpartiets eget propagandaorgan sprider ett sådant klipp är väl inte så förvånande.
Citera
2021-03-05, 00:13
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hatar man varg och är intresserad av varg så går det nog att köra internskämt likt att man skjutit gråben.
Precis som att invandringskritiker kan skämta om att skjuta blattar eller att sportfanatiker skämtar om att skjuta motståndarlagets fans.
Många människor håller sig med olika jargong beroende på sällskap och sammanhang.
Att man sedan inte skulle vilja stå för samma jargong om man konfronterades publikt med den är väl heller inte speciellt konstigt.
Att public service som är miljöpartiets eget propagandaorgan sprider ett sådant klipp är väl inte så förvånande.

Helt sant, men med tanke på KH:s dokumenterade varghat och vittnesmålet mot honom (även om nu vittnet senare visade sig ha psykiska problem) får ju telefonsamtalet en annan vikt. Men något bevis är det såklart inte.
Sen håller jag med dig om att "public service" knappast är opartiska här.
Citera
2021-03-05, 00:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Helt sant, men med tanke på KH:s dokumenterade varghat och vittnesmålet mot honom (även om nu vittnet senare visade sig ha psykiska problem) får ju telefonsamtalet en annan vikt. Men något bevis är det såklart inte.
Sen håller jag med dig om att "public service" knappast är opartiska här.
En indicie är det absolut, men finns det inget "lik" så är en indice totalt meningslös.
Just den här typen av nonsens gör den är processen direkt upprörande, hade en identifierbar varg försvunnit eller hittas förgiftad/skjuten/påkörd på KH´s marker så visst, nu finns det inget "offer" utan en helt meningslös samling påståenden och lösryckta konversationer som då ihop med KH´s åsikter om varg borde räcka för att fälla densamme för just jaktbrott.
Man har kokat soppa på en spik utifrån vad huvudvittnet påstått och sedan hennes häktade make påstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in