2021-03-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Kan du vara lite mer specifik? Vad är det för uppgifter han tagit tillbaka och vad har han ändrat?

Jag följde kommentering av rättegången igår på svt.se
gjorde inte du det så är det inte för sent, bara att läsa så ser du
Citera
2021-03-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag följde kommentering av rättegången igår på svt.se
gjorde inte du det så är det inte för sent, bara att läsa så ser du

Du har uppenbarligen inte läst FUP-en. Under gårdagen sade RP inget som redan finns dokumenterat från de förhör som gjordes i samband med häktningen och senare. Att han i dessa förhör förtydligade vissa saker efterhand är väl helt naturligt. Hur som helst är det inget som på minsta sätt kan förändra utgången av den här skandalösa rättegången. Du kanske har uppmärksammat hur illa och grundlöst både RP och KH behandlades av NOA i samband med gripandet?
Citera
2021-03-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du kanske har uppmärksammat hur illa och grundlöst både RP och KH behandlades av NOA i samband med gripandet?

Nej det har jag inte uppmärksammat
Citera
2021-03-04, 13:11
Medlem
I den hemliga telefonavlyssningen hörs Karl Hedin i samtal med en anhörig – strax efter att det misstänkta jaktbrottet ska ha begåtts.

”Jag har inte skjutit så många såna där, det var en speciell grej”, hörs han säga.

Källa: svt.se
Citera
2021-03-04, 14:19
Medlem
Även de som förhördes idag hade minnesproblem
Citera
2021-03-04, 14:36
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Även de som förhördes idag hade minnesproblem
Kan bara gå till mig själv och jag har väldigt svårt att komma ihåg detaljer för vad som hände för 2,5 år sedan. Hade rättegången startat för ett år sedan hade man nog fått lite mera svar även om det är lång tid det också.
Citera
2021-03-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Kan bara gå till mig själv och jag har väldigt svårt att komma ihåg detaljer för vad som hände för 2,5 år sedan. Hade rättegången startat för ett år sedan hade man nog fått lite mera svar även om det är lång tid det också.

Nu blev ju de misstänkta gripna dagen efter brottet anses ha begåtts, inte 2,5 år efteråt.
Citera
2021-03-04, 14:46
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
I den hemliga telefonavlyssningen hörs Karl Hedin i samtal med en anhörig – strax efter att det misstänkta jaktbrottet ska ha begåtts.

”Jag har inte skjutit så många såna där, det var en speciell grej”, hörs han säga.

Källa: svt.se
I det så kallade skämtsamma samtalet ja.. men hade han skjutit en varg så hade man hittat den. Man har analyserat allt kan du nog vara säker på. Letat efter krutstänk, följt positioneringen på hans lur och finkammat de områdena i jakt på eventuell skottplats. Svårt bara att skjuta med en tom hagelbössa.
Citera
2021-03-04, 14:54
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja visst är det, bara det inte vore så tragiskt för alla inblandade när man ser till åklagarsidans inkompetenta agerande.
Läste följande i Jakt och jägare

”Flera försvarsadvokater har gått ut med att de anser att Magnusson borde ha dragit tillbaka åtalet när hans bevisläge försämrades.
Själv är han av en annan åsikt:
– Jag menar ju att rätten hade fel och tänker överklaga beslutet om att jag inte kunde använda förhören som bevis. Det vore ju dumt att lägga ner om jag tänker överklaga, säger han.”

Vad jag vet får man inte åtala när man inte tror sig kunna vinna målet?
Citera
2021-03-04, 15:36
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Nu blev ju de misstänkta gripna dagen efter brottet anses ha begåtts, inte 2,5 år efteråt.

Och inte ens polispådrag med nationella insatsstyrkan kan hitta vare sig varg, vargrester, vargblod, brottsplats, vittnen, vapen eller ammunition dagen efter brottet anses ha begåtts.....

Var är nu denna skjuta varg? Man borde ju ha hittat den vid detta laget.
Senast redigerad av Pojkekorv 2021-03-04 kl. 15:39.
Citera
2021-03-04, 15:47
Medlem
[quote=Pojkekorv| Man borde ju ha hittat den vid detta laget.[/QUOTE]

Det gör man ju sällan/aldrig då varg har bragts om livet illegalt.
Korkat uttalande.
Citera
2021-03-04, 16:05
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Det gör man ju sällan/aldrig då varg har bragts om livet illegalt.
Korkat uttalande.

Jag skulle nog påstå dagen efter ett brott så hittar man både kropp och DNA rester på kläder och bilar eller vad de nu kan tänkas vara.

Du menar att dagen efter en skjuten varg så klarar inte en massiv polisinsats hitta påstått existerande vargen eller ens DNA rester av den heller? Knappast troligt.
Korkat uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in