2021-03-04, 23:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför tänker du dig att hon skulle köpa flera hus.
Hon har köpt ett, räcker inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ebba Busch bjöd in till ett möte för att diskutera detta em Esbjörn vände i dörren och gick därifrån. Då är det lite svårt att avsluta köpet. Man måste sätta sig ner tillsammans om det ska vara möjligt.
Korkskallar, jag orkar inte. Ni är så inkonsekventa att man nästan misstänker att ni är med i en sekt. Esbjörn är glasklar vi kontraktsskrivningen men när han ångrar sig står han under påverkan av andra. Ni fastnar i detaljer om en två eller tre dagar. Ni säger man spottar i handen och står för sitt ord, fast ni hittar ursäkter när Ebba bryter sitt.
Ha en bra kväll nu, och glöm inte aftonbönen. Gud ser allt ni gör vet ni och han kan skillnaden på rätt och fel. Tyvärr förlåter han ju allt, största misstaget de som skrev kristendomen gjorde. För nu kan ju vissa använda det som nödutgång och som tröst och fortsätta att vara omoralisk och göra fel. Det räcker ju att ångra sig på korset.
2021-03-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När Ebba Busch ska motbevisa tar hon in de bästaste av de bästa, sakkunniga på det område saken handlar om. Men vad är de värt om de själva inte undersökt den person de yttrar sig om?
Så om mina röntgenplåtar skickas till Australien för att granskas av världens främsta på området - så är det bortkastat, för de har inte druckit kaffe med mig?
Vågar man fråga hur gamla du egentligen är... sex, sju?
2021-03-04, 23:25
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När Ebba Busch ska motbevisa tar hon in de bästaste av de bästa, sakkunniga på det område saken handlar om. Men vad är de värt om de själva inte undersökt den person de yttrar sig om?
Det är naturligtvis en svaghet att de inte träffat Esbjörn. För mig blir det också konstigt att de två sakkunniga lämnat sina synpunkter muntligt till Ebbas ombud, som också är den som skriver. Jag får intrycket av att de två (framför allt Jan Marcusson) inte ägnat så mycket tid och möda som man skulle önska åt att läsa in sig på materialet utan många av deras invändningar är av generell och juridisk karaktär snarare än neuropsykologisk och kopplad till individen Esbjörn. Det är trist att man verkar ifrågasätta Barry Karlssons professionalitet på mycket lösa grunder. Sånt är onödigt.

https://www.docdroid.net/0BzwZ4r/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-41-ab-39-maskad-version-pdf
2021-03-04, 23:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo för Esbjörn säger ju själv att han ångrade sig redan dagen efter. Och att han försökt få tag på Ebba. Om han träffade Ebba eller inte 10 dagar efter kontraktsskrivningen har jag ingen aning om. Han kanske var lite rädd för Ebba han kanske inte torsers vad vet jag.
Men att han ångrat sig måste vi väl vara överens om. Sen om det var på dag ett två eller 14, må vi vara oense om.
Men att Esbjörn ångrat sig borde vara satt utom all rimlig tvivel.

Jag tror att han ångrade sig en gång till, d.v.s. att han ångrade att han ångrade sig. Han har bara glömt bort det.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Om den är avstäng - lustigt att den figurerar på bilder tagna i huset - påslagen.
https://static.cdn-expressen.se/images/3b/02/3b02a265386443efb513aa999dbec2a0/annan/1280@40.jpg
Tittade på en film och den vara så märkligt klippt att jag kan ha sett fel.

Men hur vet du att det fanns ström i huset när avtalet skrevs?
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Korkskallar, jag orkar inte. Ni är så inkonsekventa att man nästan misstänker att ni är med i en sekt. Esbjörn är glasklar vi kontraktsskrivningen men när han ångrar sig står han under påverkan av andra. Ni fastnar i detaljer om en två eller tre dagar. Ni säger man spottar i handen och står för sitt ord, fast ni hittar ursäkter när Ebba bryter sitt.
Ha en bra kväll nu, och glöm inte aftonbönen. Gud ser allt ni gör vet ni och han kan skillnaden på rätt och fel. Tyvärr förlåter han ju allt, största misstaget de som skrev kristendomen gjorde. För nu kan ju vissa använda det som nödutgång och som tröst och fortsätta att vara omoralisk och göra fel. Det räcker ju att ångra sig på korset.

Är du religiös fanatiker? När bad du senast i kyrkan?
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att du behöver en god natts sömn. Det brukar kunna göra att man tänker klarare.
2021-03-04, 23:27
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Hon vill ge 4 miljoner för ett gammalt förfallet ruckel.
Det är ju en skönk från ovan för gubben att befrias från den fastigheten, förmodligen fri från lån för han verkar inte renoverat de senaste 40 åren. Ta miljonerna och spring!
Visst är det så! Sen finns ett och annat att säga om giriga släktingar som han inte kan värja sig emot och ett as till politikerbroiler.
2021-03-04, 23:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror att han ångrade sig en gång till, d.v.s. att han ångrade att han ångrade sig. Han har bara glömt bort det.

Frågan är om han först glömde bort och sedan förnekade det.
2021-03-04, 23:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej, jag menar rummet med bildtexten där det står att Esbjörn visar Expressens Leif Brännström runt i huset. Herregud, inte är det konstigt om du inte förstår vad som hänt i fallet.
Men du vet att det fanns el i huset när avtalet skrevs? Smarting.
2021-03-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tittade på en film och den vara så märkligt klippt att jag kan ha sett fel.

Men hur vet du att det fanns ström i huset när avtalet skrevs?
Nu är det nog upp till dig att vederlägga detta.... Uppenbarligen har huset i närtid haft el.
2021-03-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det är naturligtvis en svaghet att de inte träffat Esbjörn. För mig blir det också konstigt att de två sakkunniga lämnat sina synpunkter muntligt till Ebbas ombud, som också är den som skriver. Jag får intrycket av att de två (framför allt Jan Marcusson) inte ägnat så mycket tid och möda som man skulle önska åt att läsa in sig på materialet utan många av deras invändningar är av generell och juridisk karaktär snarare än neuropsykologisk och kopplad till individen Esbjörn. Det är trist att man verkar ifrågasätta Barry Karlssons professionalitet på mycket lösa grunder. Sånt är onödigt.

https://www.docdroid.net/0BzwZ4r/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-41-ab-39-maskad-version-pdf
I det här fallet var det uppenbarligen nödvändigt eftersom det gav Barry Karlsson möjligheten att korrigera en del felaktigheter i sin utredning. Sen var det intressant att se hur stor påverkan Margareta Majkgård a.k.a kursgårdsdamen eller testamentsjägaren hade på resultatet. Det gör att man behöver vara väldigt försiktig med tolkningen. Ännu försiktigare är Ebbas experter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in