2021-03-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kan du länka till någon trovärdig källa på att han hade 4000/månad som rena fickpengar?

Tänk om du skulle kunna klara av något själv? Det finns uppgift från tidigare rättsfall som visar det.

”Rena fickpengar” är däremot luddigt och jag gissar att du tycker att det är lite pengar att leva på även efter alla viktiga räkningar är betalda?
Citera
2021-03-04, 22:15
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Hur många av dem gick omkring och knivhögg folk oprovocerat?
Jag tror du missade min ironi, nä dom var ju inte direkt kända för terrorism, afghaner o dylika kamelryttare är däremot väldigt glada för terrorism o knivslakt
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det verkar inte som att han har Facebook. Däremot Instagram. På det kontot finns inget om islam eller extremism.

Aha, men Fredrik Sjöshult pratade om att han snackat med några av hans facebook-vänner ju.

Citat:
Den misstänkta knivmannen har både svenska och utländska vänner på Facebook men det har varit svårt att nå fram till vänner som verkligen känt honom.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/ensamvargens-dunkla--motiv-i-vetlandadadet/?fbclid=IwAR0BG0jOADS7fKTN8_d0ofYj_XLcNdHfL37x5IlB 7YyemDWgxIUW9qUxRs4
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är regeringen skyldig till mordförsöken i Vetlanda? Är du berusad eller?
Jag har inte tagit hit afghanen, gett honom uppehälle och bostad. Till skillnad från dig så har jag inte heller röstat fram idioterna som släppt in terroristen. Hoppas du är stolt över ditt val.
Citera
2021-03-04, 22:16
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Ny imponerande nivå av relativisering -- vallonerna (inte belgare, mind you) var kända för sina vilda knivslagsmål.

Frågan är om det här inte är peak idiotiskt försök till relativisering...
Tror du missade att jag var ironisk
Citera
2021-03-04, 22:17
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Du och jag.
Terrorist utredningen har lagts ner.
Så vi kan väl kalla honom galning istället.
Definiera gärna skillnaden mellan "galning" och "terrorist"....
Citera
2021-03-04, 22:18
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag har väldigt svårt att få detta till ett terrordåd. Bara för att det är en utlänning som begår brottet och denne råkar komma ifrån ett land som har mycket terrorister blir det inte ett terrordåd. Allt pekar mot att han har psykiska problem och detta ligger bakom.
Citera
2021-03-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Men något hatbrott lär det nog inte bli fråga om, lika lite som knivmannen på IKEA.

Självklart inte och det oavsett om tillvägagångssättet isig skulle uppfylla nära nog alla kriterier.

Det är den vita, heterosexuella och medelålders mannens stora privilegium.
Citera
2021-03-04, 22:19
Medlem
Zexmas avatar
Något nytt om fanskapet? Senaste jag läste var igår, och att det var husis i hans bostad.

Någon som vill uppdatera mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Definiera gärna skillnaden mellan "galning" och "terrorist"....

Skillnaden ligger i straffansvaret och möjligen i uppsåtet.
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/t*mim.solt*ni

*=a
Citera
2021-03-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag har väldigt svårt att få detta till ett terrordåd. Bara för att det är en utlänning som begår brottet och denne råkar komma ifrån ett land som har mycket terrorister blir det inte ett terrordåd. Allt pekar mot att han har psykiska problem och detta ligger bakom.

Det utreds inte som terrorbrott längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in