2021-03-04, 21:16
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad är det för jävla uttryck?
Ja, men precis!
Alltid använder de uttrycket att offer är "på fel plats vid fel tillfälle"....
Och nu talar man om gärningsmannens psykiska hälsa på Aktuellt!

Man utgår väl som människa om man vill sitt och andras bästa att man
är på "rätt plats vid rätt tillfälle"....vilket vissa inte vill....Jag anser mig
i mina vardagliga gärningar vara på rätt plats vid rätt tillfälle.

Ett uttjatat uttryck....det här med att "vara på fel plats vid fel tillfälle"!

I Sverige kallar man det för "vansinnesdåd" medan man i andra länder
kallar det terrordåd....
Citera
2021-03-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Det värsta är att när den dagen kommer,har dom få svenskar inget att sätta emot...
Spelar ingen roll egentligen. Då är det folktomt i Mellanöstern eftersom alla flyttat hit.
Då kan vi flytta ner till värmen ist...så kan dom sitta här i mörker o kyla medan dom gnager på sitt jävla halalkött och försöker ta ut kompassrikting mot Mecka
Citera
2021-03-04, 21:17
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vem vet, det kanske var för mycket skrynklig batikhäxa som fick bägaren att rinna över. För att parafrasera Eliasson vet vi ju inte vad den här killen har varit med om.

Eller så råkade han vid något svagt tillfälle nämna sin riktiga ålder för batikhäxorna och fick nobben stup i kvarten. De har ju en viss fäbless för lammkött, borde vi veta vid det här laget!
Jag säger att det inte är men det kan vara så.
Utredningen fortsätter, låt se nu vad de hittar på för att lindra den här historien!psykisk sjukdom brukar alltid funka för svenne
Senast redigerad av Erik Öst 2021-03-04 kl. 21:21.
Citera
2021-03-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Då skulle det vimla av svenska kids som hugger ner folk till höger o vänster mao?
Du glömmer att svenska kids aldrig kommit i närheten av ens ett uns av de trauma som dessa har genomlevt. Ett svennekid som fipplar med droger och småkriminalitet har dessutom i stort sett alltid ett jävligt mycket större socialt och ekonomiskt skyddsnät att falla i om det skiter sig.
Citera
2021-03-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Precis samma intryck har jag fått! Flyktingar som har bättre utbildning än handläggarna och lärt sig svenska, studerar på egen hand och arbetar under väntetiden verkar närmast trakasseras. Migrationsverket verkar se dessa faktorer om inte negativa så åtminstone irrelevanta i handläggningen. Detta gör att andra länder plockar russinen ur kakan medan vi mest drar till sig outbildade analfabeter med mycket små chanser till ett lyckligt liv i Sverige.
Folk är chockade säger dem på aktuellt men Centern som drog hit afghanerna ställs ej till svar. Nu hugger araberna , vi måste få ut araberna ur landet
Citera
2021-03-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, men precis!
Alltid använder de uttrycket att offer är "på fel plats vid fel tillfälle"....
Och nu talar man om gärningsmannens psykiska hälsa på Aktuellt!

Man utgår väl som människa om man vill sitt och andras bästa att man
är på "rätt plats vid rätt tillfälle"....vilket vissa inte vill....Jag anser mig
i mina vardagliga gärningar vara på rätt plats vid rätt tillfälle.

Ett uttjatat uttryck....det här med att "vara på fel plats vid fel tillfälle"!

I Sverige kallar man det för "vansinnesdåd" medan man i andra länder
kallar det terrordåd....

Afghanen var på fel plats i alla fall.
Citera
2021-03-04, 21:19
Medlem
hogerspokets avatar
Outta curiosity -- har någonting framkommit som tyder på terroristanknytning?

Känns, i ärlighetens namn, lite tvek på det. Eller?
Citera
2021-03-04, 21:21
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Det är ett talesätt. Ungefär som att "man inte ser skogen för alla trän" eller "ana ugglor i mossen". Det är inte tänkt att tas bokstavligt och med tolkning. Spara på ditt kritiska tänkande tills du behöver det på riktigt.
He he, ja, men om du råkar köra din bil på en bro som råka rasa av
någon anledning, var du på rätt eller fel plats vid tillfället?

Välj själv....Klart att jag vet att det är ett talesätt. Men jag vänder mig
emot det. För det är en anomali.....
Citera
2021-03-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Aktuellt ikväll från polisen: "Personerna var på fel plats vid fel tillfälle"!
Är man en vanlig människa så är man väl för fan alltid på rätt plats!!!!

Det är gärningsmannen som begår brottet!!

Den som var på fel plats var väl afghanen. Han skulle ha varit i Afghanistan där han hör hemma. Här hör han definitivt inte hemma. Atervandring omedelbart av alla afghaner i landet.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Afghanen var på fel plats i alla fall.

Ja. Utländska gärningsmän är alltid på fel plats.

De borde vara i sina hemländer istället.
Citera
Medlem
Vi måste få ut araberna från Sverige, dem , många av dem är ju helt galna. Centern bestämde att 9000 afghanska män skulle få stanna , nu hugger dem ihjäl människor, fint jobb av Centern
Ut med araberna som ej kan svenska eller som begär att kvinnan skall ha sjal, detta för att kontrollera kvinnan då de arabiska männen har en liten sak ....
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
I en svår situation som denna måste vi rannsaka oss själva. Hur vi har skapat ett samhälle med en så pass djup och strukturerad rasismen som driver en ungdom till denna incident. Vi måste med självkritisk blick inse vår del i det hela, och tänka på att efter uppståndelsen har lagt sig finns en ung människa som behöver vår hjälp och vårt stöd. Ord som humanitet och god värdegrund får inte bara bli tomma fraser som på rutin plockas fram när vi vill signalera vår goda vilja utan vi måste verkligen se till att fylla dem med en djup innebörd. Kampen mot främlingsfientlighet, rasism och intolerans har aldrig varit viktigare än nu, vilket denna incident så tydligt påvisat.

Är du dum i huvudet på riktigt? Det här afghanska missfostret ska ju bara dödas som den ohyra han är.
Nån jävla ordning får det vara.

Du kan inte vara frisk om du söker ursäkter åt den här islamisten.

Om inte annat så är det jävligt osmakligt mot de familjer som drabbades. Fy fan för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in