2021-03-04, 21:04
Medlem
Rodjas avatar
Aktuellt ikväll från polisen: "Personerna var på fel plats vid fel tillfälle"!
Är man en vanlig människa så är man väl för fan alltid på rätt plats!!!!

Det är gärningsmannen som begår brottet!!
Citera
2021-03-04, 21:06
Bannlyst
Någon som hört vilket sorts tillhygge som använts?
Citera
2021-03-04, 21:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Aktuellt ikväll från polisen: "Personerna var på fel plats vid fel tillfälle"!
Är man en vanlig människa så är man väl för fan alltid på rätt plats!!!!

Det är gärningsmannen som begår brottet!!

Vad är det för jävla uttryck?
Citera
2021-03-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur vet du att han levt på 4200kr? Finns ingen anledning att hugga ner folk bara för man har låg inkomst.

Stod i expressen eller nåt.
Handlar väl inte om att man har låg inkomst men om att man inte kan överleva och han lär väl inte ha familj som han kan få hjälp från som du och jag.
Citera
2021-03-04, 21:08
Medlem
Hur är det nu? Han beviljades uppehållstillstånd på gymnasielagen? Och har nu ett pågående ärende om förlängning?
Citera
2021-03-04, 21:09
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
I en svår situation som denna måste vi rannsaka oss själva. Hur vi har skapat ett samhälle med en så pass djup och strukturerad rasismen som driver en ungdom till denna incident. Vi måste med självkritisk blick inse vår del i det hela, och tänka på att efter uppståndelsen har lagt sig finns en ung människa som behöver vår hjälp och vårt stöd. Ord som humanitet och god värdegrund får inte bara bli tomma fraser som på rutin plockas fram när vi vill signalera vår goda vilja utan vi måste verkligen se till att fylla dem med en djup innebörd. Kampen mot främlingsfientlighet, rasism och intolerans har aldrig varit viktigare än nu, vilket denna incident så tydligt påvisat.

Under förutsättning att ditt inlägg inte är ironiskt menat:

Vi måste rannsaka oss själva, men inte av de skäl du anger. Efter att uppståndelsen lagt sig finns SJU personer som aldrig kommer bli sig själva igen, som kanske behöver vård resten av livet pga en katastrof som DU orsakat med din sinnesrubbade jävla livsåskådning.

Gärningsmannen bör avlivas, vilket egentligen skulle ha skett redan på brottsplatsen.
Citera
2021-03-04, 21:09
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Media kör samma damage control vid alla muslimska dåd; "psykiskt dålig", "han visste inte vad han gjorde", "han ville ingen något illa egentligen..."

Prexix!

Först ”vet man inte etniciteten...”

Sen när det visar sig vara en muslimsk blatte...

Då har illdådet (enligt sossarna å Röfvén) ”inte med invandringen att göra...”

Sen ”han mådde så dåligt” etc när han sprang runt och knivhögg folk...

Som kronan på verket: ”det är Sveriges fel att det blev så här...
Citera
2021-03-04, 21:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur är det nu? Han beviljades uppehållstillstånd på gymnasielagen? Och har nu ett pågående ärende om förlängning?

Förmodligen inte om han kom till Sverige så sent som 2016. Huruvida han väntade något beslut från migrationsverket i övrigt är oklart.
Citera
Medlem
Uteliggarns avatar
Perlenberg: Vetlanda-dådet blev ännu en ursäkt att hata Annie Lööf

https://www.jp.se/logga-in/perlenberg-vetlanda-dadet-blev-annu-en-ursakt-att-hata-annie-loof

Låst... tyvärr... någon som har info vad som står i artikeln? Jag hatar ju skatan sen innan
Senast redigerad av Uteliggarn 2021-03-04 kl. 21:12.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Hade jag levt på 4200 i månaden hade det också slagit slint för mig. Jag hade dock tagit livet av mig själv om jag hade trott att jag kommer skada någon annan, man är väl olika.

Läste också det där i Expressen.

De glömde tala om att han slipper betala lägenheten. 4200 har han fått efter lägenheten är betald. Det är så soc fungerar, men det fattar ju inte polisen då de intervjuar honom.
Citera
2021-03-04, 21:11
Medlem
Har samtliga offer typiskt svenskt utseende, vet vi det? Om så borde det ju behandlas som ett hatbrott och med rasistiska motiv.
Media säger han är psykiskt sjuk, det var ju även Anton Lundin-Petterson i Trollhättan också, men där betonade man hans rasistiska och "högerextrema" avsikter. Det är tydligen skillnad på ras och ras, trots vi ju inte har mänskliga raser har jag fått höra....
Samma spel varje gång, samma korkade väljare som väljer om samma enfaldiga politik val efter val.
Citera
2021-03-04, 21:11
Medlem
Black.waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad är det för jävla uttryck?

Ett uttryck för att missleda diskussionen. AGENDAN ÄR UPPENBAR NU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in