Citat:
Makt som är större än människan söker man inte på en geografisk plats, det är rätt. Men de som hör människor de har förtroende för berätta om sina upplevelser får en antydan om vad de kan vara mer uplmärksamma på. Min "plats" att söka efter Gud är evangelierna, även om jag inte alls är bokstavstroende. (...)
Det finns ingen sån plats där det är känt att någon funnit Gud.
Det gäller för guld och kan inte överföras på att söka efter Gud. Guld har studerats och därför finns pålitlig info om guld. Vem som helst kan också köpa en bit guld och själv studera det.
Ingen har funnit Gud och därför finns ingen pålitlig info om Gud.
Jag antar att du inte heller ger upp sökandet efter enhörningar, alver, tomtar, sjöodjur m.m?
Gudsapparaten är samhällsförstörande. Det är kapitalistiskt sövande trams för att styra folket.
Det finns ingen sån plats där det är känt att någon funnit Gud.
Det gäller för guld och kan inte överföras på att söka efter Gud. Guld har studerats och därför finns pålitlig info om guld. Vem som helst kan också köpa en bit guld och själv studera det.
Ingen har funnit Gud och därför finns ingen pålitlig info om Gud.
Jag antar att du inte heller ger upp sökandet efter enhörningar, alver, tomtar, sjöodjur m.m?
Gudsapparaten är samhällsförstörande. Det är kapitalistiskt sövande trams för att styra folket.
Det är sant att man inte kan studera och få makt över Gud. Om man vill begränsa sitt sökande till det, så kommer man kanske aldrig att finna Gud.
Enligt dig finns ingen pålitlig information om Gud, men jag anser att Jesus kungörelse är mycket pålitlig.
Det är förstås frivilligt att söka efter guld eller efter Gud, men om man ger upp lätt så finner man inte vad man söker.
Att kapitalismen skulle hänvisa till Gud är verkligen osant. Feodalismen tog förljugen religion till hjälp, men sedan folk flyttade till städer och informationssamhället utvecklades så styr man med helt andra medel.
Vad som är intressant är frågan om Gud och samhället. Eftersom samhället och världen hör till Satan så kan inga verkliga och bestående förändringar komma tillstånd. Han korrumperar alla som får makt.
Jesus tog sina lärjungar ut ur världen. De skulle gå runt i Israel och berätta om allt som de sett och hört under sin tid med Jesus. På så sätt skulle budskapet nå ut till världens alla folk innan världens undergång. Vilket också är nära sin fullbordan.