2021-03-04, 17:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrat
Förutom att man ser att det släpper uppför även för Kalla. Hon behöver dessutom saxa stora delar av branta stigningarna. Det hon saknar va energi.
Det hon saknade var bra skidor
Citera
2021-03-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manderville
Otroligt många experter här 😱😱😱
Fattar ni ingenting, vallachefen erkänner ju att skidorna var en katastrof
Hade Ebba eller Frida åkt andra sträckan med Kallas skidor utan glid hade de också tappat över 1 minut.
Men hade Linn åkt istället för Kalla hade vi vunnit med 2 minuter 😨🔫

Som sagts tidigare är det vallachefen som tar smällen för att rädda ansiktet på Kalla.
Kalla va själv den enskilt största anledningen till att det gick som det gick. Valfri annan åkare på den sträckan med samma skidor hade räddat åtminstone medalj.
Citera
2021-03-04, 17:40
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Eftersom du inte verkar kunna någonting om skidåkning så är det ju bara att stänga av TVn eller kommer du inte upp frånsoffan för att göra det?

Ska dock berömma dig för nya uppslag........"mörka sin taskiga form"
Ett av det roligaste jag läst!

Alla tycker inte som dig. Har nu läst ett antal inlägg från dig där du är otrevlig och dumförklarar folk. Undrar vem som är smartast egentligen.
Vi är nog ett antal som tycker det är dags att släppa fram yngre åkare
Du behöver inte trycka ner andra bara för att man inte tycker som dig.
Kalla har gjort sitt och dessutom varit sjuk.

Finns ingen anledning till att folk ska stänga av tvn och gå därifrån. Varför ska dom det?
Du menar att alla som tittar på skidor i tv måste vara experter eller hur ska vi tolka det du skriver. Jag tolkar det så.

Har aldrig förstått mig på såna som dig som i inlägg efter inlägg måste tala om för andra hur korkade du tycker att de är. Tråkig inställning till andra människor.

Det som hände idag dödar skidåkningen och folk kollar hellre på skidskytte.
Jag trodde de skulle få medalj idag och tittade men det dog helt och skidskyttet var så mycket roligare
Förstår att Stina Nilsson bytte ... smart val för framtiden.
Senast redigerad av Krickedixan 2021-03-04 kl. 17:51.
Citera
2021-03-04, 17:42
Medlem
Fabulators avatar
Weng'ene er populære ser jeg..

Nei, det var synd med skiene. Svenskene har fått sitt "Sotsji", det skal være visst.
Skjønt i Kallas tilfelle var det nok mer enn bare skiene.

Ebba og Frida orket vel ikke ta seg helt ut med så håpløst utgangspunkt formoder jeg. Kan være lurt med tanke på 30 km.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Medalj hade varit synd. Som det är nu är det inte synd, det är ett fiasko. Och den mackan får nog Kalla tugga i sig tyvärr. Synd att karriären ska punkteras med ett så tråkigt minne (för nu är den över). Vi har ju lovande åkare som inte ens fick komma till VM.
Vilka svenska tjejer har vi på hemmaplan som hade varit minder än 10 sekunder ifrån ett brons?

Jag måste ha missat en hel del tävlingar den här säsongen................................
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Manderville
Otroligt många experter här 😱😱😱
Fattar ni ingenting, vallachefen erkänner ju att skidorna var en katastrof
Hade Ebba eller Frida åkt andra sträckan med Kallas skidor utan glid hade de också tappat över 1 minut.
Men hade Linn åkt istället för Kalla hade vi vunnit med 2 minuter 😨🔫

De försöker täcka upp för Kalla.

Kalla är en föredetting, men förbundet har låtit henne leva på gamla meriter.
Citera
2021-03-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jonna hade ju dåliga skidor, Kalla var både dålig och hade dåliga skidor. Jonna gjorde inte alls bort sig, Svahn skulle ha kört andra sträckan. Vore jag Linn hade jag brutit mig ur svenska laget och tävlat på egen hand framöver. Verkar ju helt klart vara någon form av mobbing som pågår.
Och...............annars är det bra?
Medicineringen funkar?
Citera
2021-03-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det hon saknade var bra skidor
Det som hon framförallt saknade va kraft och energi. Hon va totalt slut efter 1km och det är man inte även om glidet inte är helt hundra. Hon saknade dessutom fäste uppför så hon kan absolut inte haft för mycket fäste på skidan. Och med tanke på att alla andra tre tjejer hade bra glidvalla på sina skidor så är det helt orimligt att det är den enda anledning som gör att hon åker 1:40 långsammare än Sundling på samma sträcka.
Citera
2021-03-04, 17:44
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Blomman har åkt en del skidor i sina dar så han kan nog en del.
En som är lagom intresserad av skidåkning men ändå inte åker själv vet vad Blomman snackar om.
Du är tydligen inte lagom intresserad.
Men att komma med analyser........jodå. :-)

Flera på flashback anade dåligt fäste för Sundling bara några minuter in i loppet. Det tog till släppet i den långa backen andra varvet innan experten Blomqvist fattade nåt. Att han varit elitskidåkare gör honom inte till någon expert.
I motsats till dig har jag tävlat på skidor, låt gå för att det var på juniornivå. Med min blick såg jag redan i de små backarna att Jonna höll igen. Hon tappade några meter i varje liten uppförsbacke. Det tyder på dåligt fäste och därmed defensiv åkning. Så fort hon försökte trycka på så släppte det. Det är bara dumt att överanalysera och fördela skulden. Det var skidorna och inget annat som var problemet.
Citera
2021-03-04, 17:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrat
Det som hon framförallt saknade va kraft och energi. Hon va totalt slut efter 1km och det är man inte även om glidet inte är helt hundra. Hon saknade dessutom fäste uppför så hon kan absolut inte haft för mycket fäste på skidan. Och med tanke på att alla andra tre tjejer hade bra glidvalla på sina skidor så är det helt orimligt att det är den enda anledning som gör att hon åker 1:40 långsammare än Sundling på samma sträcka.
Självaste TJ skulle inte gjort en bra sträcka på dom skidorna
Citera
2021-03-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Självaste TJ skulle inte gjort en bra sträcka på dom skidorna
Att Kallas skidor skulle vara så fundamentalt olika mot någon annans skidor är såklart inget annat än hittepå. Det som va skit idag är Kallas egen prestation. Inget annat.
Citera
2021-03-04, 17:46
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Och?

Du kanske kan nämna ett lag som varit bättre?
De får du fråga henne om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in