2021-03-04, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Absolut, Kalla hade en riktigt dålig dag idag. Men det jag försöker säga är att även om alla i svenska laget hade varit på topp, oavsett laguppställning, så tror jag aldrig att vi hade vunnit med dom skidor vi har idag. Det kanske hade blivit medalj men vi hade aldrig tagit Norge och tveksamt Ryssland..

Medalj hade varit synd. Som det är nu är det inte synd, det är ett fiasko. Och den mackan får nog Kalla tugga i sig tyvärr. Synd att karriären ska punkteras med ett så tråkigt minne (för nu är den över). Vi har ju lovande åkare som inte ens fick komma till VM.
Citera
Avslutad
Jonna hade ju dåliga skidor, Kalla var både dålig och hade dåliga skidor. Jonna gjorde inte alls bort sig, Svahn skulle ha kört andra sträckan. Vore jag Linn hade jag brutit mig ur svenska laget och tävlat på egen hand framöver. Verkar ju helt klart vara någon form av mobbing som pågår.
Citera
Medlem
Visst är det en vallamiss att gigantiska mått. Borde inte vara så svårvallat idag. Övriga lag verkar att ha klarat det. Någon panikåtgärd när man märkte att Sundling hade problem kan ha sänkt Kalla. Om hon inte var sjuk.
Citera
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är väl ganska tydligt vad som hände. När dom såg att Sundling hade för lite fäste vallade dom snabbt om Kallas skidor och det blev istället för mycket fäste.

Hon stod ju still redan ut från stadion på platten. Skidorna gled noll. Men uppför släppte det ingenting.

Hon saxade utanför spåret uppför..
Citera
Medlem
Är Sverige kvar i tävlingen?
Citera
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Kan vi byta ut de Svensktalande norrmännen som kommenterar i SVT?

Du slipper dom nästa säsong iaf.
Citera
2021-03-04, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Fast hade Anders Svensson avgjort VM 2010, så hade nog ingen brytt sig om vad som skedde 2013.

Sant. Som skidfantast tycker jag vi glömmer detta och har kvar våra varma minnen av Kalla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Blomman borde lägga av, dags för någon fräschare att ta över. Är så less på honom.

Tycker inte Blomman är det största problemet just nu.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Nu är första nyheten i norska VG "SVENSK FIASKO".

Vet inte vad man ska säga om det.

Samma sak som alltid när det gäller mindervärdeskomplex och Norge, det är viktigare att det går dåligt för Sverige än bra för dem själva. Den här segern är ju inte heller värd särskilt mycket för Norge sett till vad som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Har man som Norge redan 9-10 guld så fokuserar dom troligen på det roligaste, "smörrebom för storebror", ett guld är ju ingenting för Norge, jämfört med fiasko för oss

Just så.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha yeah right!
Du menar alltså att ett helt djävla landslag går ner i källaren under samma dag i exakt samma lopp men att det inte har med skidorna att göra. Jag tror det är slutresonerat med dig faktiskt. Skämmigt ju

De andra nationerna klarar det galant
De har samma förutsättningar och de övriga svenska åkarna har gått bättre än Kalla. De har väl samma vallateam.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Sverige är på poäng plats nu grattis
Citera
Bannlyst
Febril aktivitet i svensklägret nu - fram med oljefatet nu - elda upp guldhattarna och guldkläderna man skulle ha till blomsterceremonien!

Sorgens dag... Byström... Hmmmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in