2021-03-04, 19:20
Medlem
Kamil89s avatar
Bra bild, Sverige är värre än Kanada, hahahaha.
https://prnt.sc/10d37tg
Citera
2021-03-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Han fick hjärtflimmer har det kommit fram efteråt.
Jo, men enligt "experterna" härinne förväntas svenskar/svenskor vara bäst även om man har hjärtflimmer, corona, felvallade skidor eller någon skada.
Citera
2021-03-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Skull börja med att tipsa om att kika på vinterstudion där man förklarar hur stor betydelse olika strukturer i belaget har för glidet. Försök då fatta vilken avgörande betydelse ett bromsande klister har för glidet.
För en normalbegåvad som åkt lite skidor är dagens vallamiss lätt att förstå betydelsen av.

Nu släpper vi detta och koncentrerar oss på att hata Heidi ”psykfallet” Weng.
Lyckas man på den här nivån få ett så bromsande klister har man missat både klister, struktur o spannkurva, vilket är skäl för omedelbar uppsägning. Lorentz är expert i världen på struktur . Läs på, din led 8 åkare!!
Citera
2021-03-04, 19:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vem skulle ha åkt 1 minut snabbare med såna skidor?

Då skrev jag med en uns ironi men Ebba och Frida hade ju inte gjort det sämre.
Citera
2021-03-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Jag fattar inte hur Sundling kan ha bäst glid i hela fältet och Kalla sen så dåligt glid att hon inte kan staka i takt med klart svagare åkare.
Trots att det lämnats troliga förklaringar i flera inlägg i tråden?
Citera
2021-03-04, 19:24
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidmedlaren
Du kan envisas om det om du vill. Du kanske är välmotiverad på ett annat sätt, vad vet jag? 🤑

Det jag såg var att Kalla åkte djävligt långsamt. Det var vad alla såg. Och bara det.

Sedan ska du och andra försöka trycka i oss att det var skidornas fel. Synd då bara att hon inte självständigt utvecklade detta under intervjun efteråt...

Ja Kalla åkte riktigt långsamt, helt rätt. Det syntes väldigt tydligt. Man åker långsamt på skidor utan glid och fäste.

Du kanske trodde att man åker snabbt på usla skidor? Då förstår jag att du blandade ihop begreppen och inte förstod Moas frågor.
Citera
2021-03-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Lyckas man på den här nivån få ett så bromsande klister har man missat både klister, struktur o spannkurva, vilket är skäl för omedelbar uppsägning. Lorentz är expert i världen på struktur . Läs på, din led 8 åkare!!
Tja, man har uppenbarligen floppat total i vallateamet. Skandal att det kan ske på denna nivå. Men det är ett faktum idag.
Citera
2021-03-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Shit happens.

Jag har sett mycket längdskidor i mina dar.Charlotte Kallas skidor av idag tar nog priset när det gäller kass vallning.Chanslös att hänga på GER inne i stadion direkt efter växling.
Jag letar i minnet,men kan faktiskt inte påminna mig om något liknande.
Det var som hon åkte på grus..efter femtio meter.

Jonna Sundling är i form.Att hon inte tappar mera än hon gör är ett bevis för det.Tjuvsläpp från första taget..hon halkar ju f-n ut från startlinjen.

Ebba och Frida gör vad de skall efter meningslösa utgångslägen.Omöjligt att dra några slutsatser utifrån detta.

Heder åt Myhlback som inte försöker krypa undan.Norge vallade bort OS guldet 14 till oss..nu var det vår tur att återgälda.

Huvuden upp,vi håller fanan högt och ser fram emot tremilen på Lördag.

Till slut så vill jag bara påstå att det är bajs att stora mästerskap skall avgöras mitt på dagen i temperaturer som påminner om en bättre svensk sommardag.
AMEN!!
Citera
2021-03-04, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vilket bekräftar saker som jag trott men inte velat tro.
1. Heidi har något ordentligt fel i skallen.
2. Norrmän är, som vissa andra, generellt dåliga förlorare men.........dom är ännu sämre vinnare.
Har flera norska vänner och jag tror nog mycket av skadegädjen i Heidis utspel grundar sig i deras syn på vad vi svenskar står för och hur vi ska vara präktiga i alla lägen, så till den grad att vi i dagsläget inte vet vårt eget bästa. Norrmän har inte längre några höga tankar om oss svenskar och jag kan förstå skadeglädjen. Roligare blir det när folk blir sura över det, vi har verkligen höga tankar om oss själva.
Citera
2021-03-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Läs på om Corona och dess påverkan på lungorna, hon var ju slut redan från start.
Läs på om resultat från detta VM.
Vi får se om det ramlar ned någon polett.
Citera
2021-03-04, 19:28
Medlem
Många här inne som behöver kamma sig. Det går utmärkt att själv upptäcka vad ett för tjockt lager rött klister gör för glidet. Synd att det changerar för jävligt så fort det blir mästerskap.
Citera
2021-03-04, 19:28
Medlem
EBTs avatar
Jag kan inget om skidor, men är nyfiken. Testar man inte vallan innan loppet? Hur blir det såpass fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in