2021-03-04, 14:02
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Fast uppenbart så tappar de ordentligt olika mycket med liknande förutsättningar? Kalla och Sundling alltså, jag kan inte låta bli att undra hur långt efter Linn Svahn hade varit. Är beredd att sätta en bra peng på att det varit mindre än 99 sekunder...

Absolut, Kalla hade en riktigt dålig dag idag. Men det jag försöker säga är att även om alla i svenska laget hade varit på topp, oavsett laguppställning, så tror jag aldrig att vi hade vunnit med dom skidor vi har idag. Det kanske hade blivit medalj men vi hade aldrig tagit Norge och tveksamt Ryssland..
Citera
2021-03-04, 14:03
Medlem
Ostrobothnias avatar
Pärmen dregglar som en väremslagen blodhund.
Citera
Medlem
Är väl ganska tydligt vad som hände. När dom såg att Sundling hade för lite fäste vallade dom snabbt om Kallas skidor och det blev istället för mycket fäste.

Hon stod ju still redan ut från stadion på platten. Skidorna gled noll. Men uppför släppte det ingenting.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Så jävla dålig valla kan man inte ha...
Då ska de byta ut valls teamet
Det här är elitnivå på ett VM och inte ett lopp för motionärer.
Jag är uppvuxen på skidor i Norrland

Hahaha yeah right!
Du menar alltså att ett helt djävla landslag går ner i källaren under samma dag i exakt samma lopp men att det inte har med skidorna att göra. Jag tror det är slutresonerat med dig faktiskt. Skämmigt ju
Citera
Medlem
Klart dvärgen ska vara superåkare nu.
Citera
Medlem
Troligen fick vallateamet panik när fästet var uselt på Jonnas skidor och la i panik på fäste på Kallas vilket dödade glidet totalt.
Fiaskovallning 👎👎👎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Stör mig när folk snackar som att skidor/valla är 100% - då behövs ju inga åkare, bara att släppa skidorna och luta sig tillbaka...

Vem har sagt att det är 100% ?
Såg du inte att Jonna hade väldigt dåligt fäste? Då är det omöjligt att prestera på topp.
idiot
Citera
Medlem
jocke51s avatar
Målar köksluckor! Jämfört med stafetten är det en jävla thriller att se dem torka.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Blomman tror att Sundling plötsligt inte orkar trycka ner skidan. En skidåkare glömmer för fan inte hur man skidar. Inte heller mister man fysiska förmågan helt plötsligt.

Ja kan de inte ta inte någon gammal skidåkare som vet vad de pratar om istället för Blomman...

...vänta nu lite
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Nu är första nyheten i norska VG "SVENSK FIASKO".

Vet inte vad man ska säga om det.
Citera
Medlem
blymes avatar
Jag tror att Kalla har varit för övertänd och gjort slut på all energi
Citera
2021-03-04, 14:04
Medlem
Frida har tagit 2 sekunder på täten. Borde hon inte ta det lugnt och spara sig till 3 milen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in