2021-03-04, 14:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är väl ganska tydligt vad som hände. När dom såg att Sundling hade för lite fäste vallade dom snabbt om Kallas skidor och det blev istället för mycket fäste.

Hon stod ju still redan ut från stadion på platten. Skidorna gled noll. Men uppför släppte det ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Manderville
Troligen fick vallateamet panik när fästet var uselt på Jonnas skidor och la i panik på fäste på Kallas vilket dödade glidet totalt.
Fiaskovallning 👎👎👎

Så var det nog, och det var precis vad jag var rädd för när jag såg Jonna. Man måste hålla huvudet kallt i såna lägen och inte agera i panik.
Citera
Medlem
Smurfffs avatar
Hur går det för Kalla? Har hon kommit i mål än?
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Nu är första nyheten i norska VG "SVENSK FIASKO".

Vet inte vad man ska säga om det.

Har man som Norge redan 9-10 guld så fokuserar dom troligen på det roligaste, "smörrebom för storebror", ett guld är ju ingenting för Norge, jämfört med fiasko för oss
Citera
2021-03-04, 14:07
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Diggims åker ju inte fint...

Men fint att hon visar benen!
Citera
Medlem
dwgs avatar
Tur att man är 50% Norsk överväger att börja heja på Norge för första gången i livet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vem har sagt att det är 100% ?
Såg du inte att Jonna hade väldigt dåligt fäste? Då är det omöjligt att prestera på topp.
idiot

Ja, det började lovande tyckte jag. Såg ut som hon hade bra glid. En stund senare fattade man att det var på bekostnad av dåligt fäste...!

Sen tror jag inte bara vallan förklarar Kallas kollaps, utan säkert dagsformen också. Det såg inte bra ut med hennes åkning...
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Att ha så dåligt glid som Kalla hade är ungefär som att köra mountainbike på landsväg och försöka hänga med dem som har racercyklar.
Citera
Medlem
Harald99s avatar
Spännande bronskamp i alla fall.
Citera
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Nu är första nyheten i norska VG "SVENSK FIASKO".

Vet inte vad man ska säga om det.
En usel Kalla gjorde att Sveriges chans rök all världens väg
Bara Brinks kollaps är i paritet med Kallas
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Fast uppenbart så tappar de ordentligt olika mycket med liknande förutsättningar? Kalla och Sundling alltså, jag kan inte låta bli att undra hur långt efter Linn Svahn hade varit. Är beredd att sätta en bra peng på att det varit mindre än 99 sekunder...

Jag exploderar snart över de minimala kunskaperna och slutledningsförmågans i det här forumet.
Det är skillnad på åkteknik i kombination med valla. Det slår olika på olika åkare beroende på vilken teknik man har. Dessutom är det skillnad att gå med i en startgrupp där alla åkare är avvaktande likt på förstasträckan.
Så fort någon slutade avvakta och la in ett ryck så stack det iväg 10 sekunder i en backe för Jonna.
När Kalla sen går ut på sträcka två så är det körning av alla från första stavtaget och särskilt som alla,vet att guldfavoriten är efter.
Självklart resulterar det i ett ännu större tapp bara på första minuten.
Resten är historia. Varsågod för lektionen.
Citera
2021-03-04, 14:08
Medlem
PyroPelles avatar
Frida har plockat 10 sekunder på Norge från 15 km till 18.9 km, har man hunnit lösa vallningen eller var det fästvallan som var helt fel?
Citera
2021-03-04, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Har man som Norge redan 9-10 guld så fokuserar dom troligen på det roligaste, "smörrebom för storebror", ett guld är ju ingenting för Norge, jämfört med fiasko för oss
Hur många medaljer har de på damsidan? 3 med dagens insats?
Sverige: 5?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in