2020-10-27, 23:09
Medlem
Hiotas avatar
Slänger en recension på de två nya från lyft som har släppts, den förstnämnda blev jag enbart bjuden på och har således inte köpt en dosa själv.

Produkt: Lyft mini royale purple
Smak: Knappt något, möjligtvis en hint av röd druva i snusets slutskede.
Betyg: 1/5, måste man snusa ”helvitt” snus så gå för någon annan.
Pris: Cirka 50 kr.

Produkt: Lyft London flair
Smak: Känner enbären relativt tydligt men påminner betydligt mer om Gin i lukten snarare än i smaken, helt ok.
Betyg: 2,5/5, duger som snus att köra på jobbet men inget jag skulle använda mig av privat.
Citera
2020-11-20, 18:26
Medlem
Produkt: Tor white dry portion, extra stark.
Smakar: mint, rätt små portioner, ibland får man ta 2 st. Jag gillar att den inte rinner så snabbt.
Den var billig, köpte 3 stockar för ca 530 kronor.

Betyg: 4/5
Citera
2020-12-14, 18:17
Medlem
Hebrs avatar
Granit portion
Pris: 35
Original portion

Minns denna från förr när den kostade runt tjugolappen. Den var mycket bättre förr. Dom ”nya” påsarna som dom har bytt till förstår jag mig inte på. Påminner om kaptens original som jag inte heller föredrar.

Rinner mycket till en början men avtar ganska snabbt med både smak och saft. 2/5 ger jag denna.

ONE svart
Pris: 40
Original portion

Denna tyckte jag om. Påminner om general som många tidigare skrivit.
Påsarna som omsluter snusen påminner lite om Lundgrens påsar och jag uppskattar om.

Misstänker att butiken där jag handlade mina dosor tog lite överpris då många pratar om ”27-33kr” typ.
Så dessa är helt klart prisvärda sett till stickpriset.

4/5
Citera
2020-12-21, 02:10
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: Kronan stark vit
Finns som: original vit och lösvariant
Smak: som en vanlig kronan vit med mer smak och nikotin god men tenderar att bli slemmig relativt fort. Smaken är enligt mig klassisk tobakssmak ganska salt också

Pris: 269 kronor rullen på ica
Omdömme 3,5/5

Tycker det är jättebra att detta snus finns i serien kronan.

Nåt som är viktigt att veta är att varje dosa innehåller 22 prillor numera så 0.87 g 19.2 gram per dosa

Nikotinhalten 12 mg/g
Citera
2021-02-11, 23:02
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: general lössnus
Finns som: lös och portionsvarianter
Smak: tobak och citrus ganska mild
Pris: 539 kr stock
Betyg 4,5/5

Ville köpa en stock lössnus för att lyxa till det och tänkte varför inte finssnus och återser generalen

Stoppar in en pris och njuter bäst är till kaffet och efter maten snuset är lagom lättbakat

Priset är bara lite högt upplever det även som ganska milt i smaken men 54 kronor dosan är inte så farligt för att vara general 42 gram/dosa

Närmare 400 kronor kanske för portionstock med endast 240 gram
Citera
2021-03-04, 12:26
Medlem
Nkpgisits avatar
Knox blå White
Smakar lite kardemumma
7/10
Citera
2021-03-09, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Även om jag principiellt är emot listtrådar, så startar jag på förslag av LillBenet en tråd för att försöka sammanställa olika snussorter, smaker och tips.

Tanken är att man ska få information om nya snussorter och så att nybörjare kan få en liten uppfattning om vad olika saker smakar och hur de är utan att för den delen behöva gå igenom hela sortimentet.

För att göra det så lättöverskådligt som möjligt föreslår jag att vi följer en viss mall.

Produkt: Produktens namn.
Finns som: Lös eller portion.
Smakar: Skriv vad det smakar.
Betyg: På en skala från 1-5.
Pris: Eventuellt pris om man har uppgifter.

Sedan kan man lägga till eventuell info som man anser vara bra att veta angående produkten, till exempel om det är bra för nybörjare eller om det är något man borde vara uppmärksam på.

När (om) det kommer in tillräckligt med inlägg så klistrar jag tråden.

/Moderator

Siberia
Finns i vit portion och orginal portion
Smakar en konstig mint
5/5 i betyg
i butik kostar 1 dosa mellan 48-55kr på snusbolaget kostar 1 dosa 40kr
Siberia är en av dom stelaste snusen man kan få tag på i Sverige den har en nikotinhalt på 43mg per gram
(Efter 1 dosa är de svårt att sluta)
Citera
2021-03-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Knox blå White
Smakar lite kardemumma
7/10

Håller med dig.
Bra pris på stock, god och håller smak rätt länge
Citera
2021-03-19, 12:48
Medlem
Franke88s avatar
Röda Lacket är den godaste snusen men tyvärr är tobaken alldeles för fint fördelad, så den rinner ner i halsen/magen. Slänger jag upp en prilla av detta snus så har jag bara hälften kvar i läppen efter en halvtimma. Efter en timma finns inget kvar alls. Tror inte detta är nyttigt för magen.

Så därför måste mitt betyg tyvärr bli 1/10.

Hade de gjort snusen mer grovkornig så hade den fått 10/10.
Citera
2021-03-20, 01:27
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Röda Lacket är den godaste snusen men tyvärr är tobaken alldeles för fint fördelad, så den rinner ner i halsen/magen. Slänger jag upp en prilla av detta snus så har jag bara hälften kvar i läppen efter en halvtimma. Efter en timma finns inget kvar alls. Tror inte detta är nyttigt för magen.

Så därför måste mitt betyg tyvärr bli 1/10.

Hade de gjort snusen mer grovkornig så hade den fått 10/10.

Visst röda lacket är både gott och lättkramat du snusar helt enkelt på fel sätt. Tänk dock på att snus är livsmedelklassat risk finns väl för nikotinkick.

Om du ska prompt snusa lössnus så finns kronan ca 120 kronor billigare och inte lika lättbakad. Du har också grov lös

Finns även olika portionssnusmärken lycka till
Citera
2021-03-26, 02:39
Medlem
[quote=Hiota|73390511]Slänger en recension på de två nya från lyft som har släppts, den förstnämnda blev jag enbart bjuden på och har således inte köpt en dosa själv.

Produkt: Lyft mini royale purple
Smak: Knappt något, möjligtvis en hint av röd druva i snusets slutskede.
Betyg: 1/5, måste man snusa ”helvitt” snus så gå för någon annan.

Så olika det kan va. Lyft royal purple får 5/5 av mig just för den har mycket smak som håller länge. Smakar och luktar svarta vinbär och druva. Bästa jag provat av alla vita snusar. Och det är en del haha
Citera
2021-04-21, 16:19
Medlem
Hupats avatar
Produkt: lyft stark lakrits
Smak: knappt nån smak
Betyg: 1/5
Pris: 47 kr
Mitt lokala Ica har endast vitt starkt snus så tänkte för omväxlingens skull testa helvitt och se om det hjälper mot den där hemska rivande känslan i munnen jag tenderar att få av vitt snus. Önskar jag köpte knox White eller väntade tills tobaksbutiken öppnade för fyfan. Är illamående och snurrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in