Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Tror du verkligen egoister..förlåt..alarmisterna bryr sig om detta, det smittar ju inte!
Här inne skiter man i allt som inte eventuellt kan smitta en själv vet du.
Konsekvenser av nedstängningar m.m skiter man i så länge det inte kan drabba en själv och "staten" ska rädda oss med pengar som dom öser upp ur sin outtömliga kassakista.
Psykisk ohälsa, arbetslöshet, fattigdom, ökad fetma, sämre skolgång, våld i nära relation, självmord, konkurser, depression, ökat drogmissbruk, uteblivna vaccinprogram, uteblivna mattransporter, ökad barnadödlighet osv osv.
FUCK IT!!! det drabbar inte mig eller min familj och mina barn så det skiter jag i.
Om det dör 100 miljoner extra över en tioårsperiod pga restriktionerna i världen.
FUCK IT!!! Det drabbar inte mig heller, mest dom i tredje världen så det spelar ingen roll
Nej resonemanget går ungefär så här: Jävla egoister som inte stänger ner precis all i en GIGANTISK lockdown i ett år så att inte JAG och min familj smittas.
Sen maskerar dom allting med ett fantastiskt engagemang för att rädda dom äldre men det handlar till 95% om egen rädsla.