Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Du ägnar många spaltmeter åt att försvara din älskling. Det står dej fritt.
Hyckleriet består inte i att köpa hus. Där tror jag du missuppfattar avsiktligt. Nej. Det okristliga beteendet och hyckleriet består i att hon med sån frenesi och med berått mod ägnar sig åt kamp mot den gamle för att han inser att han blivit bondfångad av en girig och ångrar sig.
Som du vet är KD det parti som har kampen FÖR gamla som sin varmaste hjärtefråga. Kan du tro det när du ser Ebba så frenetisk försöka förgöra den gamle Esbjörn som inget ont gjort.
Att förtala Esbjörns vänner är inte vidare snyggt. Ej heller att tillskriva sina opponenter samma brister som man själv dras med. ”Det är inte jag som förtalar – det är dom andra”.
Jodå. I Trollhättan mår dom nog bra men jag skriver från huvudstaden. Vad
har du emot Trollhättan för resten? Är det alla invandrare som retar dej?
Jag betraktar mig inte som en försvarare av Ebba som person, utan försvarare för vad som är rätt i sak. I början av denna gigantiska tråd var jag dessutom mycket kritiskt till Ebbas agerande i affären, men efter ha tagit del av de fakta som har presenterats och Esbjörns version med sina egna ord så lutar det hela åt att Ebbas version stämmer.
Skulle det visa sig att de två värderingarna har befunnit sig i maskopi med Ebba och att de har lurat Esb med att ange fel värde, jag är i så fall öppen att helt ändra min syn på denna affär. Rätt ska vara rätt.
Du skriver att Ebba har lurat Esb. Men vad grundar du detta på? Esb har visat sig ha tillräckligt kognitiv förmåga för att det ska anses att han har full rättshandlingsförmåga. De två värderingarna har visat ungefär samma pris. Så exakt vad består detta bondfångeri av? Förklara detta.
Självklart är det viktigt för politiska partier och dess företrädare att de följer en god etik och moraliskt handlande. Men inga uppgifter på dålig etik eller omoral har presenterats så här långt i anklagelserna mot Ebba. Esb själv hävdar att det var på grund av uppröjning av växtlighet som han vill häva köpet. Är detta en saklig grund menar du att häva ett avtal? Eller ska detta bara gälla KD politiker?
Att mindre smickrande uppgifter om personer som befinner sig i Esbs närhet har kommit ut på nätet och debatteras frisk om - beror kanske på att just de själva har valt att använda sig av nätet som kanal för att komma åt Ebba. De har engagerat sig i en egen Facebook-grupp där de diskuterar hur de ska smutskasta Ebba. Är det så konstigt då att tex debattörer är på FB kanske ifrågasätter deras agerande och avsikter?
Jag har inget alls emot Trollhättan. Du kanske inte ens förstår varför jag valt just denna ort? Du får nog klura en liten stund på det.
(OT, visst bor det säkert många invandrare i Trollhättan, men knappast mer än på andra orter som Malmö, Göteborg, Borlänge m.fl. Har jag någon gång skrivet något som kan uppfattas som rasistiskt, jag misstänker att du antyder att jag skulle vara rasist, eller?).