2021-03-04, 09:05
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Det är Erik Pelling som är kommunalråd för (s) i Uppsala. Hela Pelling klanen jobbar för (s). Vi har även systern Lisa Pelling som är verksam i tankesmedjevärlden för (s). Ombudet Esbjörn har verkar knappast vara valt för att vinna målet (det går inte) utan för att orsaka så mycket skandal som möjligt. Detta är en cirkus som kommer sluta illa för Esbjörn som kommer få betala allt. Hans enda hopp är väl att någon av hans släktningar fattar att tvisten är förlorad och inser att rättegångskostnaderna kommer från deras arv.

Men då behöver väl Esbjörn inte vara nervös om HGF sponsar honom med 270.000:- i juristhjälp?

Jag lyckades alltså röra ihop 2 bröder, får skylla på trötthet-inte hunnit bli senil än...

Erik Pelling var alltså kommunalrådet, han gillar visst att ge bort presentkort...:
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/konkurrensverket-avskriver-utredning-om-presenter-34599

Johan Pelling sitter hos HGF i Uppsala, då bör sponsningen ha skett efter Esbjörns "flytt":
https://se.linkedin.com/in/johan-pelling-426866141
Han har rätta förutsättningarna med den militära bakgrunden också gällande fulspel.

Lisa Pelling sitter alltså i tankesmedjan Arena, dom här 3 ihop blir en giftig mix:
https://arenaide.se/personal/lisa-pelling/

Då har jag en teknisk fråga gällande HGF:s bidrag på 270.000:- till Esbjörns försvar, sätts denna "spons" in som en klumpsumma på ett klientmedelskonto som Binninge styr över, eller har HGF startat upp ett konto som Binninge "tankar ned" från ?

Undrar vad den påkörda bruden som har men för livet tycker i detta, då hon fortfarande har krav från sina skador som hon vill försöka få in framöver...
2021-03-04, 09:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Skärp dig för fan ditt jävla troll, du drar upp samma grej hela tiden även om du vet att det inte kom ut på marknaden först efter Ebba och Esbjörn skrivit på kontraktet.
Så synd att hon inte släpet Esbjörns hus då och bjöd på det istället. Det hade ju varit strategiskt och kostat henne och partiet mycket bad will.
2021-03-04, 09:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Än en gång gissar ni, men som sagt förr:
- Tro, tycka och gissa är ju er ryggrad i tråden!
En kvalificerad gissning från min sida.
Men du tycker kanske att man hellre skall hitta på, som du brukar göra.
2021-03-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jamen då finge väl föräldrarna följa barnen fram till järnvägs övergången. Lite får man faktiskt offra för barnen skull om man skilt sig. Vill man ens att ens små barn ska cykla själva även utan järnvägs övergång.
Jag som förälder hade sett massor av faror, okända människor, trafik, de kan cykla till vattnet etc etc. Barn ska ju vara ganska stora för att vara ute och cykla själva.

Jag tittar alltid på alla faktorer vid husköp.
Följa barnen? Då mina var yngre så hade jag arbete med schemalagd arbetstid och ingen flextid eller jobba hemifrån. Jag kortade ned till lite mindre än heltid för att kunna följa dom till dagmamma, dagis och skola, vilket kommmer att visa sig när jag tar ut pension och kommer bli fattigpensionär.
Deras pappa hade fasta arbetstider.

Dessutom så som någon annan påpekade så var den fastigheten inte utannonserad förens Ebba hade mött Esb flera gånger samt skrivit kontrakt och betalat handpenning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är styrkt med en länk att man ska följa Fohms rekommendationer även om man har varit sjuk i covid-19. På detta replikerar du med caps/lock som ett skrikande barn och förväntar dig att tas på allvar och behandlas som den vuxne i rummet?
Och FHM s riktlinjer var att äldre skulle hålla sig i karantän, inte skulle träffa sina barnbarn, det är jättemånga äldre därute som avstått att träffa sin familj för att man skulle/ ska hålla sig i karantän som äldre, ändå drar Ebba dessutom med sig sina barn till den äldre herren som är betydligt äldre än barnens riktiga mor och farföräldrar. Var är ansvaret i det hos Ebba? Ebba som dessutom varit både ute och festat och på stora närgångna privatfester mitt i pandemin.
Senast redigerad av sandraso 2021-03-04 kl. 09:12.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Den kommer om något år att kunna styckas av, men Ebbas planer är att ha två hus på tomten, bliry mysigt när barnen växer upp om de har ett eget fritidsboende att tillsammans utnyttja i mor Ebba Buschs närhet.

Husets skick är av ringa värde för värdet av fastigheten när den ligger i ett sådant underbart sjöläge.

Att sedan det är klappat och klar att Uppsala Stad ska koppla på vatten/avlopp i området och planerar för exklusiva bostäder i närområdet höjer givetvis värdet än mera.
Närheten till Uppsala blir då tillsammans med att man skapar ett överklassområde värdehöjande bara det.

Allt detta har Ebba Busch full koll på och är en av anledningarna till att hon nästan går i döden för att komma över fastigheten.

Underbar sjöutsikt
https://digitaltmuseum.se/011014007674/sjobod-marielund-funbo-socken-uppland-1982/media?slide=0
2021-03-04, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så synd att hon inte släpet Esbjörns hus då och bjöd på det istället. Det hade ju varit strategiskt och kostat henne och partiet mycket bad will.

Om hon hade släppt/brutit kontraktet med Esb så hade media jagat henne för det istället.
Sen så var det inte ett bättre alternativ då det var längre bort samt korsa en obevakad järnvägsövergång.
2021-03-04, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu förhåller det sej emellertid så att den som kletar skit på motparten är ingen annan än Ebba själv. Nu har hennes strävsamma spinndoktorer gått ut i offentligheten och anklagar i stället motparten som kletar skit.

Hennes rallarsvingar blir yvigare och vårdslösare. Hon går så långt att hon anklagar enskilda parter inom svenskt partiväsende för att ha upprättat hela trollfabriker för att brunsmeta henne.

Jag själv till exempel (jag minns inte i vilken tråd) blev ombedd att hälsa mina kamrater i regeringen eller nåt liknande. Jag trodde det var skoj så jag skojade tillbaks och svarade ”Ja, jag ska hälsa”. Då bröt den stora paranoian loss i Ebbalägret.

Det gick ut i pressen och anklagade öppet olika partier för att ha trollfabriker som kletade skit på Ebba. Jag har politiska sympatier men har aldrig haft nån partibok i hela mitt liv. Inte ens varit i närheten. Jag är annars en av dom i tråden som med liv och lust brunkletat Ebba.

Det bottnar i en avsky för hycklare. Kalla sej kristen och samtidigt dra iväg på drogtunga fester i drogtunga distrikt. Säga sig vara den främste att hålla gamla högt i helgd. Sedan gå till hård attack mot just en gammal med alla klutar man har. Hyckleri kallas det. Dessutom förtala i medierna.

Kalla sig kristen och ändå i största möjliga utsträckning bryta mot det ena efter det andra av 10 guds bud. Starta bråk och processer i ett sammelsurium som får Uppenbarelseboken att framstå som en timid barnsaga. Jag har aldrig och kommer aldrig att springa ärenden åt troll.
Det kanske känns viktigt för dig att skriva ett inlägg om hur du röstar och vad du känner, men fråga dig då samtidigt om du tror att det finns ett stort intresse av detta bland övriga deltagare i tråden?
2021-03-04, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Och FHM s riktlinjer var att äldre skulle hålla sig i karantän, inte skulle träffa sina barnbarn, det är jättemånga äldre därute som avstått att träffa sin familj för att man skulle/ ska hålla sig i karantän som äldre, ändå drar Ebba dessutom med sig sina barn till den äldre herren som är betydligt äldre än barnens riktiga mor och farföräldrar. Var är ansvaret i det hos Ebba? Ebba som dessutom varit både ute och festat och på stora närgångna privatfester mitt i pandemin.
Slutsats är att Ebba hade nog hoppats på att Gubben fått Covid och trillat pinn = husägare utan problem för henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Hon satt på avstånd på andra sidan av det ovala köksbordet, i alla fall enligt Esbjörn. Binninge trängde in sig i en hiss med Esbjörn utan att ha andningsskydd i enlighet med Fohms rekommendationer om man inte kan undvika trängsel. Dessa rekommendationer gällde för övrigt inte i augusti 2020.
Medlem
Citat:
Givetvis är det två olika fall, hur dum är du egentligen, men du ser väl inte som andra pga dina skygglappar för allt negativt om frk Ebba Busch, så läsarna har säkert lite överseende med dej.

Det Ebba gjort sej skyldig till är GROVT FÖRTAL av Esbjörns ombud, otillåten påverkan inför kommande förhandling i Tingsrätten!
Om ombudet så skulle ha varit dömd för massmord har det inget värde för detta ärende.

Har du helt missat den av Binninge planerade och genomförda smutskastningskampanjen av EB i media innehållande lögner om att EB lurat (lögn) en dement (lögn) man och köpt hans hus för flera miljoner mindre än det är värt (lögn). Dessutom har Binninge polisanmält EB (falsk angivelse) för att ha begått ett brott (lögn), vilket han också spred till media.

Lögnerna har spridits runt i alla massmedia och skadat EB. Binninges lögner om att EB är klandervärd och brottslig utgör naturligtvis förtal, t.o.m. grovt förtal eftersom allt är både kränkande och osant och har som enda syfte att misskreditera henne, göra henne "mör" som det stod i planeringen (MPLs facebook).

Enligt min bedömning är det Binninge som startat hela cirkusen tillsammans med kursgårdsdamen och MPL. EB gav till slut igen med samma mynt. Lite obetänksamt men förståeligt. Bättre hade dock varit om hon låtit sin advokat Tomas Olsson anmäla Binninge tillsammans med samtliga tidningar och SVT.

Det är dock inte försent. Jag skulle inte bli förvånad om det kommer en motanmälan de närmaste dagarna.
2021-03-04, 09:15
Medlem
Knut-Annes avatar
Någon som har länken till Binninges värdering?

Edit:
Hittade den.
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-04 kl. 09:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in