2021-03-04, 02:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tydligen inte.

Här är kärnan i inlägget.
Vad sysslar egentligen HD med på höstkanten?

Berättar för väninnan att "sen hösten har dom försökt vilja komma tillbaka till varandra".
Bokar en resa som har så stark kärlekssymbolik över deras relation.

Ältar brist på tillit hela tiden till SD.
Det verkar de även glida in på 8 maj när hon ställer på honom att bollen ligger hos honom om hur deras relation ska bli.
Han säger att hon ältar om gammalt, hans enorma felsteg.

Då undrar jag följande:

Citat:
Tydligen inte.

Hur vet du det?

Citat:
" Det var också några gånger under hösten -17 som det blev stora tjafs där Lena var inblandad, exempelvis då Lena skickade information till Hanna gällande sin relation till
Stefan... Lena skickade informationen till Stefan som nådde Hanna via hennes telefon eller information direkt till Hanna som skulle ge Hanna funderingar."
Citera
2021-03-04, 02:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur vet du det?
Vill du byta fokus så har du gett dig på fel person.
Hemskt ledsen men jag har andra frågor kring Hs beteende.

Återkommer sen med mer.

29 maj:
PS: Hon har ju flytta ifrån dej.
SD: Ja ja det har hon gjort, ja.
PS: Har hon till och med skaffa en ny karl? Eller fått ett nytt umgänge, eller fått en ny
relation? En tillfällig eller fast?
SD: Ehh det finns en annan person i hennes liv, jag tror väl kanske inte att det är, av det intimaste slaget, men det ...
PS: Jaså det tror du inte?
(Ljud från mobiltelefon)
SD: (Viskar) nej."
Senast redigerad av develi 2021-03-04 kl. 02:56.
Citera
2021-03-04, 02:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra sammanfattning.
--------------------------
Aktbilaga 150 vittnesförhör sid 147. Messengerchat, Lena - Jenny den 11 Juni 2015.

De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så
lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?
Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna

Ja Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera

På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela
tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart
att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar
hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte
var med henne ...

L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska
förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa
hantera det och framstå som en svikare
För att vi "bara har kul"
"Buset är kul, men en fis i rymden jämfört med den verkliga vänskapen"
Säger han ofta. "Vi kan sluta idag om det räddar vänskapen"

J: Han är verkligen både beredd på och kapabel till att leva ett dubbelliv - på riktigt...

L: Vet att allt det pekar i en enda riktning. Men kan inte avstå från det jag vill ha
Jag hatar det. Men vill inte släppa honom.

--------------------------
Trots att SD vid flera tillfällen slagit fast att han var 100% säker på att han inte ville ha ihop det med henne så fortsätter hon sin sjukliga besatthet om att vinna och äga honom.

SD gör klart för Lena att vill hon knulla med honom så får det stanna vad der. Lena var den som ville mer och absolut inte accepterade ett nej. Lena var säker på att om hon förstörde mellan HD och SD så skulle SD skita i dom 100% och ändå välja henne.
Undrar hur Jenny mår som applåderade hennes väg till fördärvet?

Citat:
Trots att SD vid flera tillfällen slagit fast att han var 100% säker på att han inte ville ha ihop det med henne så fortsätter hon sin sjukliga besatthet om att vinna och äga honom.

SD gör klart för Lena att vill hon knulla med honom så får det stanna vad der. Lena var den som ville mer och absolut inte accepterade ett nej. Lena var säker på att om hon förstörde mellan HD och SD så skulle SD skita i dom 100% och ändå välja henne.

Redan tre år före mordet hade SD gjort klart att han var 100% ointresserad av att försöka få ihop det LW.
Citera
2021-03-04, 02:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Redan tre år före mordet hade SD gjort klart att han var 100% ointresserad av att försöka få ihop det LW.
Läs FUP istället för att bomba med selektivt utvalda gamla inlägg fr snor-Johan som om du vore helt desperat.

SDs problem är att han både vill äta kakan och ha den kvar.
Han är aldrig 100% hos nån av damerna.

Han var dock tvungen att göra ett val.
Med dödlig utgång.
Senast redigerad av develi 2021-03-04 kl. 03:02.
Citera
2021-03-04, 03:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vill du byta fokus så har du gett dig på fel person.
Hemskt ledsen men jag har andra frågor kring Hs beteende.

Återkommer sen med mer.

29 maj:
PS: Hon har ju flytta ifrån dej.
SD: Ja ja det har hon gjort, ja.
PS: Har hon till och med skaffa en ny karl? Eller fått ett nytt umgänge, eller fått en ny
relation? En tillfällig eller fast?
SD: Ehh det finns en annan person i hennes liv, jag tror väl kanske inte att det är, av det intimaste slaget, men det ...
PS: Jaså det tror du inte?
(Ljud från mobiltelefon)
SD: (Viskar) nej."

Ja, jag har märkt att du är en mästare på att byta fokus.

Hur vet du att det inte var det här L skickade till HD?

"Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.:"
Citera
2021-03-04, 04:33
Medlem
develis avatar
Citat:

"Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.:"
Jag skriver öht inte om nåt skickat mail i mitt inlägg du svarat på.

Det vill du dock gärna byta till, för den heliga Hanna vill du helst få bort fokus på.

Absolut ingen köper det förtal du ägnar dig åt och det är helt värdelöst i en mordutredning.

För du är väl inte så lost in space och tror att det ger SD förmildrande omständigheter?

Ryktet om den tvehövdadade kuken lär han tyvärr inte kunna förbättra heller.
Han bryr sig dock inte om ryktet. Det gör däremot HD.

H tycks vara fixerad vid att saker ska tystas ner, hon bildar tystnadspakt med SD och JG.

Hon förlåter hans klavertramp om och om igen men offentlig skandal verkar hon inte gilla.
Fastän GC världen pratat om Stefan och hans två fruar.

Nu är det full insyn i den patologiska kärnfamiljen och deras skeva resonemang.

Att ägna sig åt syndabocksyndrom (likt HD) lönar inte.

JG:
" Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även Jerry var med i överenskommelsen."

SD: Och det är i samråd med min fru som, som vi inte liksom offentliggör det.
PS: Nej.
SD: För min del så, så kan jag gå, gå gata genom Örebro med en skylt och tala om jag är, jag är svikaren ..."

SD: Och hon, hon är ju ganska känslig för yta, tvärtemot jag äh, för henne skulle det vara jättejobbigt så det (ohörbart) ...
(..)
PS: Du bryr dej inte om då den övriga världen så att säga
SD: Nej ...
PS: Då?
SD: Nej men då avsluta jag ...
PS: Men Hanna det, skulle ju vara katastrof...
SD:Mm ... "
Senast redigerad av develi 2021-03-04 kl. 04:59.
Citera
2021-03-04, 05:15
Medlem
develis avatar
JGs sms:
"(..) .. till exempel om dina tankar om TG när hon mådde sämst ... att du sa att du kunde ta livet av henne."

Hon äro evigt tacksam sen dess och så förlåtande i den oheliga alliansen.
Hon bad honom döda men det gjorde han inte.

Det saknas bara lite tillit, en överstökad rättegång sen kan de nog gifta sig igen.

"SD: Jag är rätt så säker på att hon bad mig om hjälp ..
FL2: Hur besvara du det?
SD: Ja .. förmodligen ingenting alls eller .. tala om att jag sitter vid din sida, allt ska bli bra."

Allt ska bli så bra nu.
Senast redigerad av develi 2021-03-04 kl. 05:19.
Citera
2021-03-04, 06:34
Medlem
develis avatar
Citat:

På tal om sex. Det måtte ha varit bra eftersom SD inte kan sluta.

SD uppskattar att han haft sex med LW i snitt tre ggr per vecka.
Sen nån gång 2011/2012 och sista gången ett par dagar innan mord.

Men hon vill ändå tro att LW ljuger. Hur i hela friden kan man ha såna skygglappar?

Sen otrohetsaffär själv som gift, begär skilsmässa, fortsätter ljuga för SD om att hon ligger med Sillen.
Skickar sms att hon älskar honom och ligger på armen emellanåt. Nästa dag vill hon suga av Sillen.

Samt fortsätter mala med SD om problem med tilliten och att hon har det så jobbigt?

LW till väninna 2017:
"För en vecka fick hon veta precis allt. Resultatet, jag är helt fimpad och dom fortsätter som ingenting. Men han har ändå kvar kontakten med mig ännu mer i smyg, och vi har redan legat med varandra två gånger sedan dess. Fattar du?".

HDs respons i förhör.
(..) Jag är inte säker på att det där är sant därför att Lena har ljugit för mig massor!
Så att hon skriver såna där till sina vänner det är liksom ... det är inte för mig är inte det där sanning heller. Jag kan inte säga att det där är mer sant än det Stefan säger, därför att hon har sagt saker till mig som är så fel så det är helt galet. Så därför kan inte jag säkert säga
att det där är mer sanning än Stefans variant. Så är det.

F 1: Stefan har själv berättat att hon har varit uppe på hans jobb och dom har haft sex.
H: Jaa
F 1: Det säger han själv i förhör.
H: Ja men då är det så.
F 1: Så varför tror du att Lena ljuger för?
H: För att hon har ljugit för mig. Hon kan ljuga för andra."
Senast redigerad av develi 2021-03-04 kl. 06:38.
Citera
2021-03-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Läses nerifrån och upp.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:17c48d72d8c8c80ce2819b5acd459dd4

Inlägg 1/4 2018 03.20 (fortsätt läs efter detta då det kommer fler efter varandra)

Vet inte vad som kommer med här, men med min sidbrytning är det på sid 7596 och 7597.

Det är från något moln...

Visar hur oense LW/SD var bara ca 3 månader innan mordet. Förmodligen blev det inte bättre när USA/Norge-resorna närmade sig.

Nu när all sanning är i ljusan dag väljer HD/JG/SOA att hålla honom om ryggen!
Citera
2021-03-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg 1/4 2018 03.20 (fortsätt läs efter detta då det kommer fler efter varandra)

Vet inte vad som kommer med här, men med min sidbrytning är det på sid 7596 och 7597.

Det är från något moln...

Visar hur oense LW/SD var bara ca 3 månader innan mordet. Förmodligen blev det inte bättre när USA/Norge-resorna närmade sig.

Nu när all sanning är i ljusan dag väljer HD/JG/SOA att hålla honom om ryggen!

Kan du citera lite intressanta valda delar?
Citera
2021-03-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan du citera lite intressanta valda delar?

Om Du trycker på pilen i inlägget jag la upp (från glorian) så kan Du läsa.
Citera
2021-03-04, 11:23
Medlem
Honan6s avatar
OnePlus-mobilerna
Den hemliga relationen mellan Stef*an och Len* fortsatte och blev ännu mer hemlig efter att Hann* avslöjade dem våren -17. De använde Telegram och särskilda e-postkonton för kommunikation. Kanske de också hade varsin särskild OnePlus-mobil bara för varandra?

Tanken kom eftersom jag sett att Stef*an betalat 890 kr till OnePlus polska reparationscenter den 8 februari -18 (se aktbilaga 145 pdf-sida 384 eller bild på hans betalningar till utländska företag www.bildtagg.se/bild/7dc98h0y9tmsajgoy2lsty )
Jag mindes att en OnePlus-mobil hittades i en vit kabelgömma på en köksbänk hos Len* (nämnd som GO12 i aktbil 157 Del A pdf-sida www.docdroid.net/dod3t2f/b2705-18-aktbilaga-157-teknisk-undersokning-del-a-s-1-223-pdf#page=39 ) och en OnePlus i Stef*ans sänglåda när han anhölls i augusti -19 (2019-5000-BG91998-2) www.docdroid.net/f7Tqxid/b2705-18-aktbilaga-155-husrannsakan-beslag-pdf#page=131

Beslaget av Stef*ns OnePlus-mobil är hävt. Jag har missat att se specifikationer på vilka undersökningar som gjorts på OnePlus-mobilerna, men kanske Avel har koll på i vilka bilagor det finns redovisat?

----------

April närmar sig och förhoppningsvis kommer ÅH att lämna in mer utredningsresultat en ca 14 dagar innan starten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in