Citat:
Nja 18s var det väl upp till Stina. Och där nånstans tror jag är absolut max Johaug kan ta. 19.8s efter var Ebba efter 5km i intervallen. Mellan Frida och Fossesholm skiljde det 17.3s. Ska hon gå ifrån också bör hon inte vara mer än 10s efter vid start är vad jag tror. Men jag håller med om att Wengarna har ganska tacksamma uppgifter, fast det kan bli svårt för det.Det är egentligen ett rätt tacksamt läge för Norge. TUW behöver bara haka på, ingen förväntar sig att hon ska gå ifrån. Heidi behöver också bara följa Kalla, för planen är att Johaug ska gå ifrån Ebba. Det tror jag också hon lyckas med. Sen ska Fossesholm bara hålla undan, och även när hon inte är i toppform så är hon inte mycket sämre än Frida.
Jag tror nyckeln för svensk del kommer vara Sundling. Hon KAN skapa lucka med ett monsterryck sista kilometern. Lyckas hon med det får Kalla mycket lättare att kanske dryga ut några sekunder till, för alla sekunder man kan skrapa ihop behövs mot Johaug. Hon tog 26 på Stina, hon kan ta 26 på Ebba , men tvingas hon till det är det inte säkert att hon kan gå ifrån sen.
Sen misstänker jag att inte Frida litar på sin spurt, även om den är rätt bra, så hon kommer nog vilja avgöra på banan men risken är ju att hon bara kör sig trött. Huga, det finns många scenarier imorgon.
Jag tror nyckeln för svensk del kommer vara Sundling. Hon KAN skapa lucka med ett monsterryck sista kilometern. Lyckas hon med det får Kalla mycket lättare att kanske dryga ut några sekunder till, för alla sekunder man kan skrapa ihop behövs mot Johaug. Hon tog 26 på Stina, hon kan ta 26 på Ebba , men tvingas hon till det är det inte säkert att hon kan gå ifrån sen.
Sen misstänker jag att inte Frida litar på sin spurt, även om den är rätt bra, så hon kommer nog vilja avgöra på banan men risken är ju att hon bara kör sig trött. Huga, det finns många scenarier imorgon.
Det jag är lite rädd för är att Stupak gör ett ryck på andra som Weng kan svara på men inte Kalla. Och om Ebba får börja jaga blir det väldigt tufft. För visst bör Weng ha bättre chanser att svara på det även i hennes nuvarande form?
Nu saknar jag för övrigt Kowalzcyk på första som kunde röra till det lite, som i Lahti när hon hjälpte Falla dra ifrån Haag.