2021-03-03, 18:35
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och de sakkunniga som Ebba konsulterade bedömde ju saken som annorlunda, Barrys genmäle är ju ett svar på deras "sågning" av slutsatserna från Barry.

De ansåg ju bland annat att undersökningen var gjord för juridiska ändamål inte för att utreda om E*björn var dement.
Det står klart och tydligt att frågeställningen är kognitiv status, vilket innebär en kartläggning av Esbjörns kognitiva status och eventuella förändringar jämfört med tidigare testresultat. Neuropsykologens uppdrag var ju aldrig att ställa en ev demensdiagnos. Så att påpeka att det inte är en demensutredning är bara löjligt.
2021-03-03, 18:37
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Så dum hon är. Vem vill bo i en släktgård en gammal man ångrat försäljningen av? Hur många har ens tiden, orken eller pengarna att slösa på domstolsprocesser?! Men det är skillnad på folk och folk 👸🏼.
Och på köpet gör 👸🏼 slarvsylta av ett parti Sverige verkligen behöver.

Hon har betalat 400 tkr i handpenning till honom som han inte har lämnat tillbaka. Menar du på allvar att hon bara ska skita i det och ta det som ”läropengar”? Han kommer förmodligen att stämma henne för kontraktsbrott om hon inte fullföljer, så det finns ju inget annat sätt ur denhär situationen än att gå till domstol. Det är det domstolarna är till för, att upprätthålla lag och ordning vilket denhär gubben och hans dömda pedofil till ombud tydligen saknar respekt för.
2021-03-03, 18:43
Medlem
Nu har skata Lena Mellin uttalat sig igen,
Citat:
Åtalas Busch för förtal måste hon avgå
Väljarna måste ha förtroende för en partiledare

Är det inte om man blir dömd som detta skulle ske?
Jag tror Lena börjar bli lite virrig.
2021-03-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Ingen i EBT sekten har att göra med Esbjörns privata affärer absolut ingen!
Han ångrade affären och självklart så skulle EBT agerat som vilken klok människa som helst i en liknande situation skulle gjort och backat ur.
Man tvingar helt enkelt inte till sig egendom mot någons vilja även det att hon kanske har rätt juridiskt.
Att sedan blanda in sina privata affärer med sina politiska uppdrag tyder på ett otroligt dåligt omdöme.
De flesta kloka människor skulle inte acceptera att en velig gubbe ångrar en fastighetsaffär som är genomförd, med argumentet att han tycker det fälls för mycket träd.
Ingen tvingade Esbjörn att genomföra affären, han hade visat fastigheten flera gånger och avböjt lägre bud.
Om det handlat om någon annan än en offentlig person hade Esbjörns medhjälpare aldrig kunnat använda hävstången med mediautspel och utpressning. Möjligen hade de börjat kontakta arbetsgivare och vänner till köparen.
EB har köpt fastigheten som en privatperson. Den som blandat in hennes politiska uppdrag är Esbjörn och hans medhjälpare genom att sköta all kommunikation via media.
2021-03-03, 18:52
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu är det ju egentligen inte huset som är av värde, utan tomten. Det är den 8300 kvadratmeter stora sjötomten som är atraktiv. Samt faktumet att det står ett hus på din.
Vid insjön där jag bor säger strandskyddet att man inte får bygga närmare än 300 meter från sjön. De gamla fritidshusen som finns ligger dock precis bredvid sjön. Folk köper dessa gamla oisolerade fritidtidshus för att du har rätt att bygga nytt där ett hus funnits. De river stugan och bygger ett nytt hus på tomten. Något som som sagt vore omöjligt om de bara köpt ett stycke mark.
Det låter ju rimligt, märkligt att jag inte hört media rapportera det. Det låter ju nu som någon förklarat för gubben att tomten har ett annat värde också, utom taxeringsvärdet och nu inser han att det går att krama ut mer pengar ur fastigheten. Det vore rätt kul om Ebba backar ur köpet och sen säljer gubben till någon annan en vecka senare.
2021-03-03, 18:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Intressant. När skickade Binninge ut en pressrelease om sin dom? Om det skrivits om honom och hans dom I media blir det genast knepigare att få det Ebba skrev till förtal.

Har du aldrig hört talas om markradon?
Marken är den största källan till radon i småhus.

Så nu behöver man t.om. gräva sönder hel tomten?
2021-03-03, 18:54
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Nej, det kan ju inte vara så att man måste avgå om man blir åtalad. Inte heller måste man väl avgå om man döms.

Däremot tror jag det vore en belastning för KD om hon blir fälld för förtal och sitter kvar. Men det finns väl en hel del politiker med gamla domar mot sig?
2021-03-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks

Melllinnn verkar inte gilla Ebba.
Om jag arbetat på en tidning och varit murvel så hade jag sat som ribba att skriva neutralt och enbart rapportera.

Totally out of topic.

Jag tycker inte om Melllinn.
Kommer speciellt ihåg när hon påkoms med att peta näsan
och i en annan tidining så visades den bilen på weblöpet och med en rubrik som tillhörde en annan artikel där det stod: SD snor väljare.
Jag missade att göra ett screen shot,,sablars
2021-03-03, 19:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det står klart och tydligt att frågeställningen är kognitiv status, vilket innebär en kartläggning av Esbjörns kognitiva status och eventuella förändringar jämfört med tidigare testresultat. Neuropsykologens uppdrag var ju aldrig att ställa en ev demensdiagnos. Så att påpeka att det inte är en demensutredning är bara löjligt.

Du har inte följt med i media och tråden märker jag; Binniges strategi från start var/är att E*björn är lika vaken i skallen som en grönsak, kort sagt rådement.

Otur för honom (Binninge) fick han inget stöd för sina påståenden.
2021-03-03, 19:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
1500 km större tomt?

Det kallar jag en riktigt riktigt lång tomt!

Fixat inlägget.
2021-03-03, 19:04
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu är det ju egentligen inte huset som är av värde, utan tomten. Det är den 8300 kvadratmeter stora sjötomten som är atraktiv. Samt faktumet att det står ett hus på din.
Vid insjön där jag bor säger strandskyddet att man inte får bygga närmare än 300 meter från sjön. De gamla fritidshusen som finns ligger dock precis bredvid sjön. Folk köper dessa gamla oisolerade fritidtidshus för att du har rätt att bygga nytt där ett hus funnits. De river stugan och bygger ett nytt hus på tomten. Något som som sagt vore omöjligt om de bara köpt ett stycke mark.
Kåken är kulturklassad, det är renovering som gäller.
2021-03-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det hade han säkert gjort om han hade haft en värdering som motsade köpesumman. Men det gjorde den inte, den bekräftade att priset var rimligt.
ahh well det är lätt att säga, vet inte om 15% underpris är rimligt. Det är mycket pengar, mer än handpenningen! Normalt när man köper utan visning och utan andra budgivare så brukar man få ge lite extra, 5-10%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in