2021-03-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vilka fler personer är försvunna som skulle kunna vara den avlidna?
Lutar det inte emot att det är DA ändå?
Jo.
Citera
2021-03-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Har du helt missat att Sveriges huvudstad ligger mellan? Sprang den på E4an eller E18 tänkte du?

Meningslösa diskussioner
Björn - Finns inte söder om Stockholm eller Tyresta och har inte funnits på flera år.
Grotta - Finns inga i Tyresta. Aftonbladet uttryckte sig fel. Dom menade nån slags klippformation.
Sprängd kropp - Nej, nej, nej. Då skulle polisen inte öppnat upp efter bara nån timme.

Meningslös meningsutbyte, speciellt för en som tror att den Björn måste korsa vägar för att ta sig fram men visst, din björnkunskap är nog lika usel som din argumentationsteknik och om du har hållit dig uppdaterad så har jag med en viss säkerhet släppt björn spåret och med detta kan jag konstatera att du inte har gjort tydligen.
https://www.de5stora.com/fragor-svar/bjorn/kan-bjornar-simma/
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-03-03 kl. 16:17.
Citera
2021-03-03, 16:16
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Det finns ingen grotta!

Det är bara en skreva alltså?

Var du ner där?

En detonation behöver inte synas värst länge då naturen tar igen väldigt snabbt där sten får en patinerad yta, rester äts av fåglar och insekter och att vatten sköljer bort.

Kvarlevor tyder ju på att kroppen, ja det som är kvar.
Citera
2021-03-03, 16:18
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Självmord medelst detonation har jag inte hört talas om sedan WW2 när japanerna på Iwo Jima sprängde sig till döds med handgranater.

Det måste väl vara fullständigt unikt i Sverige om det här är sant?!

En inte helt ovanlig dödsorsak bland bergsprängare som tröttnat på livet. Känner själv till ett fall från 60-talet som hände vid Liljeholmen i ett skogsparti.
Citera
2021-03-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Meningslös meningsutbyte, speciellt för en som tror att den Björn måste korsa vägar för att ta sig fram men visst, din björnkunskap är nog lika usel som din argumentationsteknik och om du har hållit dig uppdaterad så har jag med en viss säkerhet släppt björn spåret och med detta kan jag konstatera att du inte har gjort tydligen.
https://www.de5stora.com/fragor-svar/bjorn/kan-bjornar-simma/
Att simma över öppet hav och att ta sig från norra till södra stockholm är HELT olika saker. Varje gång en björn eller varg kommer i närheten av Stockholm så leder det till 100-tals rapporter. Just nu har vi ganska exakt 0 rapporter senaste 12 månaderna. Kan vi inte bara släppa björn snacket. Det finns inga björnar runt Sthlm.
Citera
2021-03-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Var det inte Deniz dom trodde hade gått under jorden och blivit CIA agent eller nått annat coolt?

Det var ändå den bästa teorin.

Alla vet ju att CIA-agenter vill synas på alla tillgängliga löpsedlar under så lång period som möjligt.
Citera
2021-03-03, 16:24
Medlem
Här kan man se observationer av rovdjur
https://skandobs.se/#showObservations

Ni som tror på björnar, vargar och annat skit kan lägga er tid där istället för att skräpa ned tråden.
Citera
2021-03-03, 16:26
Medlem
I fb gruppen DA försvunnen har nu moderatorer stängt av alla nya kommentarer.

https://www.facebook.com/groups/1020344228469521
Citera
2021-03-03, 16:29
Medlem
dödsknivens avatar
OM det nu skulle handla om en sprängning så kan det ju teoretiskt vara en olycka. Nån ljusskygg individ som vill gömma sina nyinsmugglade handgranater i väntan på att de kan komma till användning?

Om sen kroppsdelar hittats utspritt så kan det ju lika gärna bero på rävar och andra som inte är så brydda om vad de stoppar i sig och springer iväg med en avgnagd fot typ.

Angående älg så låter det ju osannolikt men inte omöjligt. Jag rör mig väldigt mycket i naturen och har av misstag råkat tränga både rådjur och älg (skulle aldrig göra det avsiktligt). Rådjuret fick panik och var en halvmeter ifrån att hoppa in i mig, och älgen var en ko med kalv (bara det läskigt) men på tillräckligt avstånd för att det skulle vara allvarligare än ett rejält adrenalinpåslag för både mig och älgen. Det var för övrigt ett litet skogsparti i Kortedala om det har någon relevans för var det går att uppleva naturen obehagligt nära
Citera
2021-03-03, 16:30
Medlem
mizzyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vacca
På bilderna på AB ser det ut som att poliserna kikar ned i något? Kan det helt enkelt vara så att det är en djup klippskreva?

Det skulle förklara varför man beskriver detta som "kvarlevor" om den som upptäckt det kanske bara kunnat se en del av kroppen. Dessutom förklarar det varför identifiering och undersökning skulle ta tid. Om det är svårt att ta sig ned till kvarlevorna är det ju också väldigt svårt att göra en teknisk undersökning eftersom det ju är en potentiell brottsplats.

"Kroppen hittades enligt uppgifter till Aftonbladet i en slags grotta."
Citera
2021-03-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
En inte helt ovanlig dödsorsak bland bergsprängare som tröttnat på livet. Känner själv till ett fall från 60-talet som hände vid Liljeholmen i ett skogsparti.

Sommaren 2011 sprängdes en villa nära E22:an vid Mönsterås. Kan mycket väl varit ett självmord av en gammal bergsprängare. Eller en olycka.

(FB) Explosion vid E22:an, Emån, Kalmar län
Citera
2021-03-03, 16:32
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vilka fler personer är försvunna som skulle kunna vara den avlidna?
Lutar det inte emot att det är DA ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jo.

Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
I fb gruppen DA försvunnen har nu moderatorer stängt av alla nya kommentarer.

https://www.facebook.com/groups/1020344228469521

För mycket locket på för att det skulle vara en ”vanlig” privatperson, så ja det lutar åt DA. Om det där med bombgrupp nu stämmer, kanske det var en försiktighetsåtgärd. Har var ju ändå militär, med allt det kan innebära av hotbild mot honom och vad han kan vara kapabel att utföra mot sig själv. Och ev andra..

EDIT;
Det som ändå talar emot det jag skrev är att Polisen tydligen hävde avspärrningarna så snabbt.
Senast redigerad av Hummm.. 2021-03-03 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in