2021-03-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Bombtekniker var där.
Ja, jag vet, det betyder inte att han/hon är sprängd, men du pratar som om folk har tappat förståndet om de nämner sprängmedel..

Ja, min första reaktion var det. Att folk tappat förståndet. Men om det skulle vara DA och han velat avsluta sitt liv så skulle han kunnat plocka på sig en granat och gått ut i skogen.
Citera
2021-03-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är det bekräftat att bombtekniker var där?

Folk skrev att det hade Aftonbladet skrivit. En del tror dem, en del inte.
Citera
2021-03-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Om det är DA tror jag sannolikheten för olycka är låg. Han hade lämnat mobilen hemma, vilket en officer inte skulle gjort vid en löprunda på 5+ mil. Rutinen att göra en riskbedömning sitter för djupt. Och som flera skrivit kan även om en fysiskt stark person skada sig så illa att de inte kan ta sig därifrån utan hjälp.

Att han valt att avsluta sitt liv på denna plats är i så fall dessvärre mer sannolikt.

Nja.. OM det nu skulle vara DA, så tillhör han en kategori människor som planerar väl. Inte bara jobbet utan också fritiden. Det finns få härligare saker än att lämna allt sitt skit man normalt bär med sig och ge sig ut på en befriande 4 - 6 timmars runda med bara det nödvändigaste. Jag ser inga problem med att han ev ville ut och kuta på egen hand för man ser inga fiender hemma på sin egen gata. Det som talar mot DA är att inte, mig veterligen, observerats av någon på väg ut dit eller för all del till Uttran där ett "trovärdigt vittne" pekat ut honom.
Citera
2021-03-03, 15:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Är det han militären , arda som dom har hittat djupt inne i urskogen?

Ingen som vet ännu
Citera
2021-03-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkylarGrey
Att polisen fortfarande inte lyckats identifiera personen tyder på att det inte är en intakt kropp, utan snarare kroppsdelar. Såg att någon tidigt i tråden påstod sig veta att personen var sprängd. Det låter inte osannolikt om det nu inte var en intakt kropp, men man undrar hur det kan komma sig att en person blir sprängd?

Är det rimligt att anta att någon som vill begå självmord sätter sprängdeg på sig själv och går ut i skogen? Om det istället är mord, fanns det inget lättare sätt att döda personen på än att spränga den mitt ute i ingenstans? Frågorna är många. Hoppas vi får lite fler svar snart. Det finns många saker som pekar på att det är Deniz, speciellt då de hittade någon sorts elektronik i anslutning till fyndet som skulle kunna vara hans Garmin. Hoppas att det inte är han.

Det är bekräftat att hans Garmin hittades i tidigt skede på ett regemente. Finns info tidigare i tråden & på "hitta Deniz sidan" på Facebook
Citera
2021-03-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredstertheman
Läste tidigare om att DA's skor skulle ev hittats på plats att döma av bilder via AB.
Efter att ha jämför skorna han tydligen skulle haft på sig så tycker jag nog inte dom matchar.
Även om man tar en annan färg på dom dojorna så har dom en tydligen rand längs hälen som verkar vara helt obefintlig på bilden.

Oavsett är det hemskt mina tankar går till familjen.

http://www.bilddump.se/bilder/20210303131452-79.102.169.122.jpg

Det står "högst sannolikt haft på sig". Det betyder inte att han faktiskt har haft dom. Så det blir lite skevt när du skriver så.

Ytterst anmärkningsvärt dock att skorna ligger utspritt och en så avsides ifrån kvarlevorna.

Det i sig tycker jag högst är relevant i hur vida det är en olycka eller inte.
Citera
2021-03-03, 15:33
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Vad är det för jävla dravel om att han skulle vara sprängd? Hur kan man ens se det som sannolikt? Vad i det som skrivits i media ger upphov till att tro att detta skulle hänt?

Kroppen hittades söndersrpängd därför det tar sån tid att identifiera.
Citera
2021-03-03, 15:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Bombgruppen kallas in när man hittar väskor, påsar och pulver. Det är standard. Det behöver alltså inte vara en bomb.

Misstänkt mord är rubriceringen enbart för att man ska kunna sätta in alla tillgängliga åtgärder. Ingen kan på plats konstatera att det är ett mord eller inte. Det tar någon dag.

Kvarlevor betyder kropp.

Elektronik kan vara en mobil, motionsklocka och liknande.

Om du hade citerat mig fullständigt hade jag inte behövt upprepa mig: ”att fastställa identiteten, på den person vars mänskliga kvarlevor har anträffats,” betyder inte ”kropp”, när det lika väl skulle gå att skriva ”att fastställa identiteten på den person som påträffats död”.

Möjligen betyder det att polisen vill påminna om att det som verkar fridfullt och välgenomtänkt ur en synvinkel åstadkommer en hel del besvär och lidande bland de som blev lämnade kvar. Oavsett metoden.
Citera
2021-03-03, 15:44
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto

Självmord medelst detonation har jag inte hört talas om sedan WW2 när japanerna på Iwo Jima sprängde sig till döds med handgranater.

Det måste väl vara fullständigt unikt i Sverige om det här är sant?!
Citera
2021-03-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Du snackar. Man hittade nån form av elektronik och man hittade kvarlevor. Nån söndersprängd människa finns inte nämnt någonstans av vare sig polisen eller media. Vad kvarlevorna består i vet vi inte heller, vare sig det är en hel kropp eller delar av en kropp.

Var har du fått det ifrån?
Citera
2021-03-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är väldigt svårtillgängligt och off. Det är inga familjer som tar en söndagspromenad där. Det är säkerligen bara ett fåtal personer som överhuvudtaget varit där det senaste året. Av de personer som anmälts som saknade i Stockholm det senaste halvåret/året är det säkerligen bara Deniz som man direkt misstänker har försvunnit i skogen i detta område. Så vad är oddsen för att det skulle vara någon annan?

"väldigt svårtillgängligt och off" är väl att ta i så att man spricker. Jag skulle kunna vara på platsen på en dryg timma från nu (bor längs tunnelbanenätet) och har inte bil. Det är inte nån kölddal i Lappland med två mils vandring till närmsta ruckel till stuga.

Däremot stämmer det att det är väldigt få personer som rör sig just i dessa delar och det kan mycket väl röra sig om bara några dussin besökare detta år. Som en oval med Åvavägen som mitt. Är precis det område jag skulle ta mig till på Södertörn om jag ville försvinna och inte bli hittad, eller gömma undan något.
Citera
2021-03-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Självmord medelst detonation har jag inte hört talas om sedan WW2 när japanerna på Iwo Jima sprängde sig till döds med handgranater.

Det måste väl vara fullständigt unikt i Sverige om det här är sant?!

Det har hänt i modern tid i Sverige tidigare. Vet att jag läst om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in