Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Tack för klarläggandet. Jag kände inte till att det är på KD som pedofiler röstar.
Så vitt jag vet har inte Esbjörn et al dragit fram Ebbas livshistoria i offentlighetens ljus utan man har helt koncentrerat sig på hennes agerande gentemot Esbjörn I husaffären.
Jag antar att du menar att Ebba postade informationen på Facebook av omtanke om Esbjörn. Har ens Esbjörn Facebook? Som jag skrivit tidigare borde Ebba vänt sig först till tingsrätten om hon menar att ombudet är olämpligt. Har hon gjort det?
Om inte Binninge kallat sig för advokat kan han ju inte lastas för att andra tror att han är det. Och har han kallat sig jurist så får han göra det eftersom jurist inte är någon skyddad titel.
Vilka Ebbas avsikter är kan inte jag svara på.
Däremot så har det juridiska ombudet, om han varit aktiv i denna Facebook grupp, vilket någon i denna tråd påstått, själv arbetat för att detta ska bli så offentligt som möjligt. Att föra fram åsikter att man vill skada någon politiskt är väl nästa fall på olaga hot som den Facebookgruppen eller deltagare i den kan ha gjort sig skyldiga till.
Den information som Ebba postade kanske redan var ganska välkänt eftersom han var aktiv i sociala medier och sådan information får snabbt spridning.
Att Ebba agerat mindre lämpligt är nog de flesta överens om, hon bör tänka på hon uttrycker sig, har hon gjort sig skyldig till förtal? Om möjligt men inte heller otroligt ifall hon skulle frias skulle jag gissa på, men vi får se hur detta kommer att tas upp av de rättsliga instanserna.