2021-03-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Om vi nu leker med tanken att alla i princip vill bli rika - hur skall man bli rik om man hela tiden
lånar sig fram (o inte lånar till garanterade vinster - köper hus för en spottstyver av sina föräldrar osv)

Dvs de som är med i lyxfällan har valt att alltid vara fattiga - o skulle de inte vara med här
när skulle de då blir rika (som så klart är målet)

Att bli rik utan att låna är tämligen svårt, problemet är när folk lånar för konsumtion, låna för realistisk och genomtänkt investering är helt ok.
Citera
2021-03-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Att bli rik utan att låna är tämligen svårt, problemet är när folk lånar för konsumtion, låna för realistisk och genomtänkt investering är helt ok.

Skall vi tolka det så att lyxfällans folk är medvetna om sina begränsningar dvs att de inte har skugggan
av en chans att bli rika - o därför lånar de sig fram för att åtminstone under kort tid kunna leva som
de rikare
Citera
2021-03-02, 22:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Skall vi tolka det så att lyxfällans folk är medvetna om sina begränsningar dvs att de inte har skugggan
av en chans att bli rika - o därför lånar de sig fram för att åtminstone under kort tid kunna leva som
de rikare

Ja, precis som man mår toppen i 60 sekunder efter att ha skjutit heroin.
Citera
2021-03-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glozelle
det där måste vara rätt tjej för man ser johan på bilder där med dessutom har dem bla åkt på mc turer till små orter runt kungsbacka där han bodde... Kollar man länken ser vi även följande alexandraloritz och tar vi med oss det namnet till facebook så hittar vi henne här https://www.facebook.com/alexandra.loritz . Johans mamma har även kommenterat på vissa av bilderna med barnen på. Syns tydligt om man kollar på bilderna att hon lever långt över sin ekonomi sett till vad en habliteringsassistent har i lön.
Verkar även anse sig vara amatörmodell https://www.instagram.com/alexandra.loritz/?hl=sv

Hon måste ju vara lesbisk eller något. Hon lär ju lämnat honom för en kvinna.
Citera
2021-03-03, 09:29
Medlem
cosmic_dancers avatar
Genuint snäll och bra kille igår, hoppas verkligen det går bra för honom. Verkade som sagt lite för snäll bara och vilken jävla fitta till ex. Lät som om hon behövde lyxfällans hjälp också. Rätt åt henne att löneutmätningen skulle gå över till henne.
Citera
2021-03-03, 13:05
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Genuint snäll och bra kille igår, hoppas verkligen det går bra för honom. Verkade som sagt lite för snäll bara och vilken jävla fitta till ex. Lät som om hon behövde lyxfällans hjälp också. Rätt åt henne att löneutmätningen skulle gå över till henne.
+1 på den.
Han plus exet var en destruktiv kombo.
Tror han gör andra val vid nästa förhållande.

Och JA! Vi vill se Lyxfällan besöka exet - Alexandra.

Alexandra om du ser detta! Till dig säger jag USCH!
Citera
2021-03-03, 14:31
Medlem
irrljuss avatar
Citat:

Skrattade högt i soffan när Magdalena sa till honom att inte betala på den gemensamma skulden, karma liksom... gör ont i mig att se hur girighet kan skada så mycket.
Citera
2021-03-03, 14:47
Bannlyst
Citat:
Rätt åt henne att löneutmätningen skulle gå över till henne.

Klart att det blir så, ibland fungerar systemet.

Hörde jag rätt förresten, trodde hon att skulderna skulle försvinna av sig själv på något magiskt sätt?
Citera
2021-03-03, 15:09
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Klart att det blir så, ibland fungerar systemet.

Hörde jag rätt förresten, trodde hon att skulderna skulle försvinna av sig själv på något magiskt sätt?

Jag hörde samma sak, hon kanske tänkte på skuldsanering?
Citera
2021-03-03, 15:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Skrattade högt i soffan när Magdalena sa till honom att inte betala på den gemensamma skulden, karma liksom... gör ont i mig att se hur girighet kan skada så mycket.
En fantastisk lösning. Verkligen karma.

Killen verkar vara genomsympatisk, men tyvärr lite väl naiv, och kanske den som håller med den han senast pratat med...

Men jag hoppas verkligen på honom.

Fick för övrigt allergiklåda när hon från Ticket sa till en vuxen man att han varit JÄTTEDUKTIG...
Senast redigerad av constant 2021-03-03 kl. 15:29.
Citera
2021-03-03, 18:47
Medlem
Gavins-Friends avatar
Säsong 29 avsnitt 1.

Fan vad larvigt att han fick låna 30k precis när han går in och en annan pyntade upp 90k innan. Blir det verkligen bättre TV? Blir ju bara störande istället. Visa att en gått in med 90k innan istället för att göra det som nån slags cliffhanger.

Aja Johan då. Såklart helt idiotiskt och urbota korkat att inte deklarera. Men tyckte ändå synd om honom, han har slösat pengar på exfrun för att göra henne glad, finns ett ord jag kallar såna kvinnor extremt sällan sett till hur hon framstår i programmet men då det bara är ett program på 40min och man inte vet allt så avstår jag, men tror ni förstår vad jag menar. Såklart korkat och naivt även där, men ung och dum och vill göra frugan glad. Vissa kvinnor ska ha "lyx" och så är det naiva män som vill ha kvar förhållandet. Hon framstod ju som ännu mer korkad "lånet försvinner" jävla idiot. Hon borde känna till att pappan till hennes barn är med i lyxfällan och försöker ordna upp sig, men hon skiter i det=återigen skadar barnen...

Men han betedde sig som motsatsen mot förra programmet. Han verkade ta in det Magdalena (som även i detta avsnitt är väldigt bra, hon har växt in i rollen mycket bra) säger, bara en sån grej att han tar bort en avgift på 200kr, de flesta som varit med i programmet skiter väl i sånt. Han verkade lyssna även på Philip och var öppen med sina problem och verkade vilja lösa det här. Han börjar jobba mer för att få in mer pengar osv. Fy fan vad skönt det skulle vara om han kämpar på, betalar av skulderna och sen skickar regress till exfrun. Hängde dock inte med, de snackade ju i slutet om löneutmätning på exfrun eller?

Obs. Alltså med reservation för att exfrun kanske inte alls är hur det framstod.

Hoppas det inte bara var en fasad i programmet och att han verkligen är redo för att kämpa. För då tror jag att det löser sig för honom och ännu viktigare: för hans döttrar.
Citera
2021-03-03, 18:57
Medlem
Purovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glozelle
det där måste vara rätt tjej för man ser johan på bilder där med dessutom har dem bla åkt på mc turer till små orter runt kungsbacka där han bodde... Kollar man länken ser vi även följande alexandraloritz och tar vi med oss det namnet till facebook så hittar vi henne här https://www.facebook.com/alexandra.loritz . Johans mamma har även kommenterat på vissa av bilderna med barnen på. Syns tydligt om man kollar på bilderna att hon lever långt över sin ekonomi sett till vad en habliteringsassistent har i lön.
Verkar även anse sig vara amatörmodell https://www.instagram.com/alexandra.loritz/?hl=sv

Tur att han slapp henne både korkad och ful.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in