2021-03-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Just det här med Anticimex o mäklarvärderingen från Notar är skumt.

Normalt kommer en mäklare o gör en gissning/värdering på vad fastigheten kan tänkas säljas för.

Efter budgivning skriver man kontrakt om att man vill besiktiga innan man genomför affären.

Uppkommer det problem vid besiktningen blir det ett underlag för att diskutera slutsumman.

I detta fallet sänker mäklaren priset pga besiktningen. Varför? I vems ärende går mäklaren?

Att det finns ytterliggare en mäklare som värderat har Ebba berättat. Men på presskonferensen nämner hon att 2 mäklare varit inblandade. Vi vet Dietz på Sjönära o Notar. Mäklare X saknas ff info om.
Mäklare X som Ebba Busch refererade till var mest troligt onlinevärderingen som hon lät genomföra. Klart att man inte viftar med den som bevis när man sålt in den som en riktig värdering, det är ju bara för Binninge att syna Ebba Busch på den punkten.
2021-03-03, 14:17
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Bara att Ebba förhandlar med människor hon bevisligen vet att är kriminella sänker henne något obegripligt.

Ska svenska partiledare verkligen förhandla med och köpa ut kriminella?

Ebba har ingen klass.

När jag läste facebookdump ändrade jag mig. Den (kriminella) klanen är helt enkelt störtsura på EBT’s beteende. Sen att de är kriminella/skurkar gör att de sätter sin plan i verket. EBT är tvungen att förhandla från en skitsits. Givetvis skulle hon backat när det började slira men det är försent nu!
Hur ser buden ut?
2021-03-03, 14:17
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Vi har en speciell version av förtal i Sverige, i tex Tyskland så kan man inte dömas för förtal om det man skriver är sant, men så är det inte i Sverige...

Ebba skrev ju inte Binninges namn och har 75 000 följare där hon skrev det...

Binninges själv skickade ju ut en pressrelease om att han dömts och straffats som pedofil, till alla nyhetsredaktioner, så jag tycker att Binninge borde åtalas för förtal av Binninge. Finns det ett kryphål i lagen, så man slipper straff om man förtalar sig själv?
Intressant. När skickade Binninge ut en pressrelease om sin dom? Om det skrivits om honom och hans dom I media blir det genast knepigare att få det Ebba skrev till förtal.
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Radon i ett hus byggt av trä för 70 år sedan?

Har du aldrig hört talas om markradon?
Marken är den största källan till radon i småhus.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Laga förfall är sjukdom och andra legitima skäl för att ha förhinder att närvara i tingsrätten. Då sätter domstolen ut ny tid. Risken för att Esbjörn blir sjuk är stor med tanke på ålder och påfrestningar. Ebba kan också få laga förfall. Det kan hända vem som helst att man blir sjuk eller råkar ut för en olycka.

Målet anses inte lätt när båda parter vill ha tresits.
Tiden börjar bli knapp för Ebba. Nästa år är det riksdagsval och det vore förödande för KD om partiledaren inte är klar med tvisten när valrörelsen inleds. För att inte tala om vilken katastrof det är om hon blir åtalad och dömd för grovt förtal. Det finns ingen tid till att byta partiledare under ordnade former om det skulle behövas.

Vem vet, SuccéEbba kanske blir den som leder partiet ut ur riksdagen?!?
2021-03-03, 14:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
När jag läste facebookdump ändrade jag mig. Den (kriminella) klanen är helt enkelt störtsura på EBT’s beteende. Sen att de är kriminella/skurkar gör att de sätter sin plan i verket. EBT är tvungen att förhandla från en skitsits. Givetvis skulle hon backat när det började slira men det är försent nu!
Hur ser buden ut?

Att Ebba ens sänker sig till att förhandla med kriminella säger en hel del om hennes etik och moral.

Att Ebba bara är inne i detta på grund av pengarna är ju tydligt nu när hon tänker köpa ut de kriminella ur affären.
2021-03-03, 14:20
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
De var nytt jag trodde att Ebba skrivit Facebookinlägget på sin egen Facebook och inte att JB lagt ut inlägger åt Ebba i Expressen....

Go da' yxskaft!

Ebba har för egen vinning i en kommande rättegång smutskastat Esbjörns ombud på Facebook.
Detta är som jag skrev oerhört allvarligt, det är betydligt allvarligare än om det bara skulle ha skrivits utan anledning.
Men nu försökte Ebba Busch förminska ombudet så att hon skulle kunna få fördel i tingsrätten därav är detta ett solklart fall av GROVT FÖRTAL, hon kommer dessutom att bli fälld!
Man kan ju verkligen undra varför hon inte lyssnar på sina rådgivare innan hon gör detta praktfulla självmål!

Nej det är ombudet som försökt utpressa Ebba genom att göra henne "mör" och hota att hänga ut henne i media. Att sedan affären blir offentlig och därmed även ombudet och hans tvivelaktiga förflutna var tydligen för avancerad matematik för ombudet att förstå. Ebba kommer frias från förtal, ombudet kommer bli åtalad för försök till utpressning så fort Esbjörn affären är klar, tror du på fullaste allvar att en rättshaverist är någon match för ett reguringspartis jurister?
2021-03-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det börjar bli nästintill omöjligt att hålla reda på dagar mm
jag har gjort en tidslinje där det blir möjligt att se om det går att göra ex värderingen utifrån dom saker som framkommit, finns mer att lägga in om du har datum mm
https://imgur.com/a/mUxBdTi
Bra jobbat, några frågor.
Hur kom du fram till datumet för första kontakten?
Det är orealistiskt att Anticimex har lämnat sin rapport till mäklaren redan dagen efter sista besiktningsdagen för värdering. Antagligen har värderingen kommit i ett mycket senare skede eller så har värderingen inte utgått från Anticimex besiktning.
Framtagandet av avtalet kan inte ha tagit mer än en timme, Theo Dietz har använt ett standardavtal och inte ens lagt ner tid på att det blivit riktigt rätt om ändå tillräckligt för att affären ska gå igenom.
2021-03-03, 14:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Intressant. När skickade Binninge ut en pressrelease om sin dom? Om det skrivits om honom och hans dom I media blir det genast knepigare att få det Ebba skrev till förtal.

Har du aldrig hört talas om markradon?
Marken är den största källan till radon i småhus.

Tiden börjar bli knapp för Ebba. Nästa år är det riksdagsval och det vore förödande för KD om partiledaren inte är klar med tvisten när valrörelsen inleds. För att inte tala om vilken katastrof det är om hon blir åtalad och dömd för grovt förtal. Det finns ingen tid till att byta partiledare under ordnade former om det skulle behövas.

Vem vet, SuccéEbba kanske blir den som leder partiet ut ur riksdagen?!?

Visst, sossetroll.

Ebba har gjort allt rätt när det gäller fastighetsköpet.

Att hon "förtalar" ett svin som driver okynnesprocesser och inte ens drar sig för att misshandla och våldta sin egen styvdotter är knappast något som ligger Ebba i fatet.

Hon kanske förlorar några få procent i stöd av pedofiler, men vinner många procent bland vanliga människor.
Senast redigerad av borskungen 2021-03-03 kl. 14:23.
2021-03-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du anklagade "media" för att rapportera om detta enbart för att dom har politiska motiv, jag pekade på att intresset är stort vilket bla a denna tråd visar.

Jag förstår inte hur du kan få nedanstående inlägg att bli kritik för att det rapporteras om detta. Det är väl snarare en önskan om mer och bättre granskningar. Sådana som Aftonbladets Cantwell gör till skillnad mot Expressens Brännström som skriver vilken dynga som helst bara det handlar om en politiker. Han hjälpte Binninge sprida lögnen om att Esbjörn Bolin är en förvirrad gammal farbror. Cantwell avslöjade packet runt honom. Sedan har Binninge fullständigt misslyckats med att bevisa Esbjörns demens. Han är i stället avslöjad som en stor lögnare. Men av politiska motiv väljer media att avstå från att rapportera objektivt om fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Media skapar grogrunden för extremism genom okunniga journalister som tror att granskande reportage bara ska ske om det finns politiska motiv för det.
2021-03-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag vet inte hur han blev Esbjörns ombud, men läser man det som skrevs i facebookgruppen ser det ut som han mer eller mindre antog sig uppdraget själv då han tyckte att någon duktig person skulle ta sig an och företräda Esbjörn.
Förmodligen en lismande person som kan snacka ner andra och framstå som kunnig.

Det är intressant att Binninge utan juridisk utbildning kan orsaka ett kaos i skallen på Ebba Busch till den grad att hon blir hans lilla hjälpreda. Ebba Busch avtalar om Esbjörns fastighet på juridikens bakgårdar, platser Binninge känner väl till. Jag roas väldigt över hur han skött denna sak, och fått klientens motpart Ebba Busch gå upp i spinn.

Det finns många dimensioner i denna sak om Binninge, och organisationen RO med medlemmar som hävdar att de är oskyldigt dömda på dubiös muntlig bevisning. Jag har inte läst domarna, men tycker själv att vi har allt för ofta slafsig bevisvärdering som borde ha avfärdats som skvaller i många fall, samma sak med ord från motparten som inte borde ha bevisvärde i en rättssäker process.
2021-03-03, 14:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ebba lär med stor sannolikhet bli fälld för förtal. Det finns flera likartade fall. Ett exempel är näthatsgranskaren som vinner rättegång efter rättegång i förtalsprocesser mot de som på Facebook beskriver hans bakgrund eller återger fakta i artiklar om vad som hänt hans djur.

Det är i lagens ögon förtal om du återger fakta som kan uppfattas som förklenande, även om det är sant.

Jag tror att alla är överens om att bli kallad för rasist är "förklenande", "klandrande" eller vilket ord man nu väljer. Hur kan då statministern med flera undgå åtal om förtal?
2021-03-03, 14:26
Medlem
trngws avatar
Hörde just på radion att KD meddelar att partiet står bakom Ebba, har förtroende för henne och att det inte är aktuellt med någon time-out.

Bra Ebba! Stå på dig emot mobbarna, de fula gubbarna, drev-media och patriarkatet! Du vinner!
2021-03-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Mäklare X som Ebba Busch refererade till var mest troligt onlinevärderingen som hon lät genomföra. Klart att man inte viftar med den som bevis när man sålt in den som en riktig värdering, det är ju bara för Binninge att syna Ebba Busch på den punkten.
Det hade han säkert gjort om han hade haft en värdering som motsade köpesumman. Men det gjorde den inte, den bekräftade att priset var rimligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in