Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag orkar inte läsa hela tråden. Hur allvarlig är advokatens pedofili? Om det är sant, hur kan en advokat få vara pedofil? Är det länge sedan han dömdes?
Det finns en dom från hovrätten längre bak i tråden.
Om jag förstår det rätt så hade mannen bott ihop med en kvinna under några år vars dotter då var i 17-års åldern. Dottern var lite tonårsstrulig och han tappade humöret flera gånger och gav henne örfilar och slag, ibland omotiverat. Blåmärken uppstod som hennes vänner och lärare vittnade om.
Flickan påstår också, detaljerat enligt domstolen, att han gått in till hennes rum en gång när hennes mamma arbetade och hon var klädd i trosor och bh och därefter haft sex med henne. Hon säger att hon var rädd och gjorde inte motstånd. Inga fysiska bevis finns, inga rivmärken, ingen sperma etc. Det juridiska ombudet hävdar att han låg och sov. Dessutom påstår han att flickan inte tyckte om att hennes mamma var förtjust i honom. Flickan sägs vara manipulativ och hittar på mycket.
För att vara pedofil, som några påstår, är det tunnt med bevis. Inga filmer i datorer, inga chattar med småflickor, inget kladd eller liknande.
Mannen blev, om jag förstår det rätt, fälld för misshandeln av flickan och sex med minderårig som var i beroendeställning.
Misshandeln är det inget snack om, flera vittnen har sett blå ögon och blåmärken. Sexet är tveksamt, där är det ord mot ord. Domstolen fällde på grund av flickans detaljerade berättelse. Jag tror inte han hade blivit fälld för detta om han låtit bli att spöa flickan, men vem vet?
Ebba lär med stor sannolikhet bli fälld för förtal. Det finns flera likartade fall. Ett exempel är näthatsgranskaren som vinner rättegång efter rättegång i förtalsprocesser mot de som på Facebook beskriver hans bakgrund eller återger fakta i artiklar om vad som hänt hans djur.
Det är i lagens ögon förtal om du återger fakta som kan uppfattas som förklenande, även om det är sant.