2021-02-21, 20:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Han har bara lämnat ett papper och sen sprungit från Ebba, får väl hoppas att Sjönära skickar Theo till AF.

Hur fick Majkgård Theos namn och nummer av Esbjörn om inga kontakter mellan dem funnits, svara du på det istället.
Eller visa lite värderingar för bövelen!
Nu har vi väntat på dom nog länge LN6
2021-02-21, 21:07
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jahapp, då kommer här lite ny intressant information ur hästens egen mun.

Esbjörn berättar bland annat angående försäljning av fastigheten att det är flera som har kommit och tittat. Därmed är uppgifterna om att det funnits andra spekulanter på huset bekräftade av Esbjörn själv.

Angående den polisanmälan som inlämnats mot Ebba för röjning på tomten, så berättar Esbjörn att han inte visste om att denna anmälan gjordes, det fick han veta i efterhand. Expressens påstående att det var Esbjörn som gjorde polisanmälan är alltså en direkt lögn.

Dessa uppgifter kommer från Esbjörn själv. Jag kommer att återkomma till hur jag fått dem.

Det emotses med spänning, för det är nog inte på Expressens löpsedel vi får läsa det.
2021-02-21, 21:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du ljuger även om det du nyss skrivit!
Ovan skickade du frågan tillbaka till mej.

Och var är frågan jag gav dig? du kanske ska läsa lite saktare så du hinner med och tänka, jag bad dig styrka ditt påstående!
Men som vanligt.....
2021-02-21, 21:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Esbjörn berättar bland annat angående försäljning av fastigheten att det är flera som har kommit och tittat. Därmed är uppgifterna om att det funnits andra spekulanter på huset bekräftade av Esbjörn själv.

Angående den polisanmälan som inlämnats mot Ebba för röjning på tomten, så berättar Esbjörn att han inte visste om att denna anmälan gjordes, det fick han veta i efterhand. Expressens påstående att det var Esbjörn som gjorde polisanmälan är alltså en direkt lögn.

Dessa uppgifter kommer från Esbjörn själv. Jag kommer att återkomma till hur jag fått dem.

Det har blivit en förändring ang den smala vägen bredvid EB tomt ner till den bryggan. denna tillhörde förut MARIELUND 4:13 och nu är den samfastad med 4:1 så frågan är om detta är numera en gemensam del ?
På bilden tagen från bryggan syns hennes tomt till vänster med början vid dom två sneda tallarna och ca 20 m till vänster

https://imgur.com/a/XuXP4KX
2021-02-21, 21:43
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:

Ser fram emot det!
2021-02-21, 21:54
Medlem
nova68s avatar
Vad jag verkligen skulle vilja är att Esbjörn lyckades krångla sig ur rävsaxen.
Att både generalfullmakter, gode män (kvinns) och ombud får fara och flyga.
Esbjörn får väl låta pengarna rinna genom fingrarna om han vill o ingen har med det att göra!
Vill han samla på skrot eller hyra 18 hula-hula dansöser, är hans ensak.
Inte dom ”som av godhet” tagit över och styr hans liv, ekonomi och rättstalan.

#FreeEsb
2021-02-21, 22:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Esbjörn får väl låta pengarna rinna genom fingrarna om han vill o ingen har med det att göra!

#FreeEsb

Skulle det rent tekniskt gå att häva denna härva med MPL M-gård Binninge mfl. om dom blev synade i sömmarna och deras agenda är att skinna Esb på huset som Eb har köpt samt alla hans tillgångar?
2021-02-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Binninge fick visst kalla fötter och verkar ha raderat sitt facebook-konto, det enda spår som nu finns kvar är när han önskade advokat Björn Hurtig god jul....
https://www.facebook.com/pg/AdvokatBjornHurtig/posts/

Jag gick in där o scrollade till 24 december och hittade hans inlägg där, klickade på hans namn och kom till hans konto och kan där se hans vänner. 756 polare.
2021-02-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

#FreeEsb

Intressant det du skriver!

Så Esbjörn är fullt kompetent att skriva på ett kontrakt o sälja sin fastighet så länge det gynnar fröken Usch men i övrigt helt okompetent att ge fullmakter o välja ombud.

"Esbjörn får väl låta pengarna rinna genom fingrarna om han vill o ingen har med det att göra!...det är hans ensak"

Ebba har ju av godhet tagit över hans fastighet. Hon hävdar att hon gjort det i god tro.

Antingen är han kompetent o gör vad han vill med sina egendomar

eller så är han inte kompetent o då har Ebba o Dietz mfl lurat Esbjörn.
2021-02-21, 22:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Skulle det rent tekniskt gå att häva denna härva med MPL M-gård Binninge mfl. om dom blev synade i sömmarna och deras agenda är att skinna Esb på huset som Eb har köpt samt alla hans tillgångar?

Esbjörn kan återkalla fullmakten och sparka Binninge.

Om Esbjörn varit dement hade fullmakten varit ogiltig. Så det där är ju lite intressant. Vi hävdar att han inte är det. Men Binninge den korkskallen hävdar däremot att han är det. Enligt Binninge är alltså generalfullmakten ogiltig.

https://lawline.se/answers/15972

Om den som har fått generalfullmakten är jävig, vilket IMO är fallet här, så borde den inte vara giltig, åtminstone inte i jävs-fallet. Men det är inget jag undersökt utan bara min åsikt.
2021-02-21, 22:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Esbjörn kan återkalla fullmakten och sparka Binninge.

Om Esbjörn varit dement hade fullmakten varit ogiltig. Så det där är ju lite intressant. Vi hävdar att han inte är det. Men Binninge den korkskallen hävdar däremot att han är det. Enligt Binninge är alltså generalfullmakten ogiltig.

https://lawline.se/answers/15972

Om den som har fått generalfullmakten är jävig, vilket IMO är fallet här, så borde den inte vara giltig, åtminstone inte i jävs-fallet. Men det är inget jag undersökt utan bara min åsikt.

Ja du den som gräver en grop...
2021-02-21, 22:44
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Esbjörn kan ju alltid själv ta tillbaka alla utställda fullmakter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in