2021-03-03, 14:03
Medlem
Alwaysrights avatar
Dåligt gå till ting. Ger jättelång tidsutdräkt!
Risker för båda med långbänk. Pressar dem att hitta lösning.
- Vad tror Ni EB har sockrat budet med? Lagt på 300’? 500’?
- Vad tror Ni Esbj har bjudit? Kliv av o få HP plus 200’?

Intressant med Facebookdump som skrevs tidigt och utan baktanke. De är heligt förbannade att EB pratat omkull Esbj. Ganska enkelt. Har lyckats ”bra” med att hämnas. Skrattretande detaljer om stearinljus vid undertecknande.
Min syn:
- Ser illa ut för Ebba oavsett vad som sker:
— sockrat bud = erkänner bjöd för lite
— hardball tingsrätt = kört över gamling
— långbänk ting med sjukdom överklagande etc = valpåverkan riskeras
- Esbj har uppnått vad han ville. Kan släppa detta nu

Nya ord (förslag):
Stearinunderteckna
Att ebba någon
2021-03-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freesia
Det löser rätten genom att avgöra målet i partens utevaro. Så att utebli kommer inte att gynna denne eller medföra fördröjning. Inget krångligt mål detta. Säkert har E fått veta att han inte har stora chanser att vinna en huvudförhandling där han dessutom åker på motpartens kostnader.

Laga förfall är sjukdom och andra legitima skäl för att ha förhinder att närvara i tingsrätten. Då sätter domstolen ut ny tid. Risken för att Esbjörn blir sjuk är stor med tanke på ålder och påfrestningar. Ebba kan också få laga förfall. Det kan hända vem som helst att man blir sjuk eller råkar ut för en olycka.

Målet anses inte lätt när båda parter vill ha tresits.
2021-03-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
så skulle det kunna vara, men det kan också vara så här:

Av den information som jag har tagit del av har det gått till så här:

Esb har gått i säljtankar i ca 7 år. Han har dock inte lagt ut fastigheten på öppen försäljning men han har enligt honom själv funderat på att sälja och mottagit bud från spekulanter som han avböjt. En av spekulanterna var hans nuvarande värdinna. Här påvisar ESB:s beteende att han är fullt kapabel att avböja en affär om han inte är nöjd med den även, till personer som han kan sägas stå i en viss beroendeställning till.

Ebba kontaktar honom i juni och anmäler sitt intresse för fastigheten. Köpekontraktet skrivs på 20:e augusti. Hon har således gett honom 2 månaders betänketid där han noggrant kan avväga om han vill sälja eller ej och till det priset. Han har mycket god tid att själv skaffa en egen värderingsman till fastigheten, eller lägga ut fastigheten på den öppna marknaden och sälja genom mäklare.

Den 20 augusti skrivs kontraktet på.

De träffas den 30 augusti och han framför då heller inga invändningar mot köpet.

Han framför att skälet till att han vill bryta kontraktet är att Ebba har röjt upp sly, inga träd verkar ha avverkats.

Min fråga är om detta är ett giltigt skäl att bryta ett ingånget avtal?

Hans juridiska ombud hävdar att Esb är dement eller har nedsatt kognitiv förmåga. Det test som de utför påvisar inte att han har något grav kognitiv handikapp. Inte heller de experter som Ebba konsulterar kan upptäcka någon kognitiv svikt hos Esb. Tvärtom verkar Esb ha ett mycket gott minne som kan redogöra för hur den trafikolycka som han orsakade för 1 1/2 år sedan nästan i detalj gick till. Det är nog inte alla som deltar i denna debatt som har ett så fullgott minne.

Således går det inte att häva avtalet till följd av att Esb skulle ha försämrad kognitiv funktion. Detta får nog ses som en efterhandskonstruktion av hans juridiska ombud som inte håller.

När det gäller priser så kan jag tycka att det är lite i underkant, men ändå inom rimlighetens ramar. Vem vill själv inte göra en bra affär? Märk väl att Esb verkar inte ha några invändningar mot köpeskillingens storlek. Den har ju dessutom varit bättre från i alla fall den som var på 2,5 miljoner som han avböjt. Förmodligen bättre än de övriga buden också.

Varför ska då Ebba backa från denna affär?

Esb har visat full rättshandlingsförmåga, han klarar att värja sig mot andra köpare, även den som han står i en beroendeställning till, han har visat sig ha ett utmärkt minne vid trafikrättegången.

Det skäl till hävning som Esb lyfter fram finns nog ingen part som skulle godta det. Jag tror knappast att någon som deltar i den här debatten skulle godta ett sådant skäl.

Ni som fortfarande är arga på Ebba, kan ni visa upp någonting som påvisar att hon agerat bedräglig i denna affär? Jag är inte Ebbas försvarare och jag kan ändra åsikt i denna fråga om nya fakta läggs fram. Jag var från början mycket kritiskt till Ebbas förfarande, men ser man på de fakta som har presenterats och Esbs egna ord så pekar det entydigt så långt att Ebbas version stämmer.

Så om ni inte kan presenterat något till Ebbas nackdel. Är det då inte på tiden att ni istället börjar plädera för att pensionärer rent generellt ska förbjudas att sälja sin egendom?

Eller att partiledare inte ska för köpa fastigheter eller bostadsrätter? Speciellt inte om det är partiledare för KD då flera här inne verkar ogilla det partiet.

Ska pensionärer har ensidig och ovillkorlig rätt att häva ingångna avtal och påskrivna kontrakt med vilken anledning som helst?
Man läser om en släktgård? Man läser om att ESB ångrar sig efter en dag.......men de träffas efter tio dagar jag TROR att brorsonen var med för att få saker från huset...........VEM eller Vilka har fått honom att ångra sig efter detta??? Synd att köpekontraktet inte blev vidimerat då hade hon fått sin lagfart.
2021-03-03, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Det är ingen släktgård utan ett sommarhus som utan kärlek låtits förfalla, "gubben" är inte dement som det förefaller och det drivs en politisk agenda att smutskasta Ebba Busch för att knäcka KD/M-alliansen medialt. Du är en av dem som arbetar för det. Varför, är oklart.

Eh, nej jag är bara en oberoende person som knappt bryr mig om den här skiten och som svarade på en fråga utifrån common sense. Jag hade gått ifrån den här affären long time ago, det hade nog de flesta. Säger som EBT till dig: ställ inte frågan om du inte tål svaret.

Spelar ingen roll om gubben är dement eller vad det är för ett hus, han vill ha kvar det för whatever reason. Det finns andra hus. Släpp det EBT, den här struntsaken är inte värd att riskera din karriär och ditt parti.
2021-03-03, 14:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Även som akademiker kan man ha kognitiva dissonanser som du tydligen.

Den här tråden handlar om en mobbande maktmänniska som Ebba gör rätt i att köra över en svag äldre man i jakt på hans tillgångar.

Många i tråden gillar inte Ebbas Beteende.

Tråden handlar om hur asgamar kan profitera på ett levande lik. Hur kan människor som Matz, Binninge och Majkgård leva med att råna en döende man på sina sista besparingar.
2021-03-03, 14:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Dåligt gå till ting. Ger jättelång tidsutdräkt!
Risker för båda med långbänk. Pressar dem att hitta lösning.
- Vad tror Ni EB har sockrat budet med? Lagt på 300’? 500’?
- Vad tror Ni Esbj har bjudit? Kliv av o få HP plus 200’?

Intressant med Facebookdump som skrevs tidigt och utan baktanke. De är heligt förbannade att EB pratat omkull Esbj. Ganska enkelt. Har lyckats ”bra” med att hämnas. Skrattretande detaljer om stearinljus vid undertecknande.
Min syn:
- Ser illa ut för Ebba oavsett vad som sker:
— sockrat bud = erkänner bjöd för lite
— hardball tingsrätt = kört över gamling
— långbänk ting med sjukdom överklagande etc = valpåverkan riskeras
- Esbj har uppnått vad han ville. Kan släppa detta nu

Nya ord (förslag):
Stearinunderteckna
Att ebba någon

Bara att Ebba förhandlar med människor hon bevisligen vet att är kriminella sänker henne något obegripligt.

Ska svenska partiledare verkligen förhandla med och köpa ut kriminella?

Ebba har ingen klass.
2021-03-03, 14:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tråden handlar om hur asgamar kan profitera på ett levande lik. Hur kan människor som Matz, Binninge och Majkgård leva med att råna en döende man på sina sista besparingar.

Det är deras ensak och samvete.

Men att asgamen Ebba T dyker upp då det luktar försvarslösa pengar ger mig en unken lukt i näsan.

Ebba är en mobbande opportunist som bara ser till sitt eget bästa!
2021-03-03, 14:11
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag orkar inte läsa hela tråden. Hur allvarlig är advokatens pedofili? Om det är sant, hur kan en advokat få vara pedofil? Är det länge sedan han dömdes?

Det finns en dom från hovrätten längre bak i tråden.

Om jag förstår det rätt så hade mannen bott ihop med en kvinna under några år vars dotter då var i 17-års åldern. Dottern var lite tonårsstrulig och han tappade humöret flera gånger och gav henne örfilar och slag, ibland omotiverat. Blåmärken uppstod som hennes vänner och lärare vittnade om.

Flickan påstår också, detaljerat enligt domstolen, att han gått in till hennes rum en gång när hennes mamma arbetade och hon var klädd i trosor och bh och därefter haft sex med henne. Hon säger att hon var rädd och gjorde inte motstånd. Inga fysiska bevis finns, inga rivmärken, ingen sperma etc. Det juridiska ombudet hävdar att han låg och sov. Dessutom påstår han att flickan inte tyckte om att hennes mamma var förtjust i honom. Flickan sägs vara manipulativ och hittar på mycket.

För att vara pedofil, som några påstår, är det tunnt med bevis. Inga filmer i datorer, inga chattar med småflickor, inget kladd eller liknande.

Mannen blev, om jag förstår det rätt, fälld för misshandeln av flickan och sex med minderårig som var i beroendeställning.

Misshandeln är det inget snack om, flera vittnen har sett blå ögon och blåmärken. Sexet är tveksamt, där är det ord mot ord. Domstolen fällde på grund av flickans detaljerade berättelse. Jag tror inte han hade blivit fälld för detta om han låtit bli att spöa flickan, men vem vet?

Ebba lär med stor sannolikhet bli fälld för förtal. Det finns flera likartade fall. Ett exempel är näthatsgranskaren som vinner rättegång efter rättegång i förtalsprocesser mot de som på Facebook beskriver hans bakgrund eller återger fakta i artiklar om vad som hänt hans djur.

Det är i lagens ögon förtal om du återger fakta som kan uppfattas som förklenande, även om det är sant.
2021-03-03, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej det kommer hon inte, pedofil "ombudet" är för pantad för att föra någonting sådant här, dessutom är det ju ombudet som fört förhandlingar via expressen istället för till EBT:s ombud direkt.

De var nytt jag trodde att Ebba skrivit Facebookinlägget på sin egen Facebook och inte att JB lagt ut inlägger åt Ebba i Expressen....

Go da' yxskaft!

Ebba har för egen vinning i en kommande rättegång smutskastat Esbjörns ombud på Facebook.
Detta är som jag skrev oerhört allvarligt, det är betydligt allvarligare än om det bara skulle ha skrivits utan anledning.
Men nu försökte Ebba Busch förminska ombudet så att hon skulle kunna få fördel i tingsrätten därav är detta ett solklart fall av GROVT FÖRTAL, hon kommer dessutom att bli fälld!
Man kan ju verkligen undra varför hon inte lyssnar på sina rådgivare innan hon gör detta praktfulla självmål!
2021-03-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har själv stort intresse för denna affär, var fick du ditt påstående ifrån. Du måste ha citerat fel inlägg.

Du anklagade "media" för att rapportera om detta enbart för att dom har politiska motiv, jag pekade på att intresset är stort vilket bla a denna tråd visar.
2021-03-03, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Eh, nej jag är bara en oberoende person som knappt bryr mig om den här skiten och som svarade på en fråga utifrån common sense. Jag hade gått ifrån den här affären long time ago, det hade nog de flesta. Säger som EBT till dig: ställ inte frågan om du inte tål svaret.

Spelar ingen roll om gubben är dement eller vad det är för ett hus, han vill ha kvar det för whatever reason. Det finns andra hus. Släpp det EBT, den här struntsaken är inte värd att riskera din karriär och ditt parti.

Han har sålt huset och ska rätta sig efter det. En fastighetsaffär är ingen jävla lekstuga.
2021-03-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men Esb hade ju haft 2 månader att tänka igenom det hela om han ville göra en affär överhuvudtaget. Han hade kunnat avböja Ebbas bud efter värderingen likväl som han gjorde mot sin värdinnas. Henne står han ju dessutom i en slags beroendeställning till. Och det är ju inte själva summan som Esb klagar över och har som sin grund för att häva avtalet.
Beror ju helt på hur Ebba Busch tjatade och hur det gick till, jag har sagt det tidigare, vad vi vet så kanske hon inte var helt ärlig med Esbjörn och sa att hon ville förvärva fastigheten och göra den till sin med allt det innebär. Speciellt som att hon bjöd in han till jul o allt vad som skrivits.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in